Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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822 dcclxvi
823 dcclxvij
824 dcclxviij
825 dcclxix
826 dcclxx
827 dcclxxi
828 dcclxxij
829 dcclxxiij
830 dcclxxiiij
831 dcclxxv
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836
837 dcclxxxi
838 dcclxxxij
839 dcclxxxiij
840 dcclxxxiiij
841 dcclxxxv
842 dcclxxxvi
843 dcclxxxvij
844 dcclxxxviij
845 dcclxxxix
846 dccxc
847 dccxci
848 dccxcij
849 dccxciij
850 dccxciiij
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930dccclxxiiiiAußzug von allen
Sonſt ſeind die ſchlangen einer kalten natur/ darumb werdend ſie allein
in
hitzigen landen alſo groß.
wölliche aber von der werme nitt wachſen mö-
gen
/ ſeind on allen zweyffel trockner natur/ vnnd gar ſchedlich.
Man ſagt daß der Kegulus/ oder ein Baſiliſck/ allein mitt der ſtimm/ o-
11Regulus oder
Baſiliſcus
.
der mitt dem geſicht tödet.
iſt nun dẽ alſo/ ſo můß in beiden geiſten der lufft
vergifftet
ſein.
dañ die bildtnuß ſo von wegen deß liechts außghet/ mag deß
giffts
nit theilhafftig ſein.
Darumb geleich wie die weiber/ ſo ſie ihren blů-
men
habend/ ein ſpiegel beflecken/ alſo werden die menſchen oder thier von
diſen
ſchlangen verletzet.
Es iſt wargenommen worden/ daß die ſchlangen/ vnd waſſernateren/
darzů
wölliche gifft habend ſich in dem dreyfeltigen klee nitt finden laſſen/
dann
das kraut iſt ihr verderbnuß/ darum̃ mag man es wol pflantzen vnd
ſäyen
/ inn warmen orthen.
Alſo auch die nateren oder ſchlangen/ wölliche
in
den waſſeren wonend/ habend wenig oder gar kein giffe/ dann ſie kön-
nend
nitt trockner natur ſein.
dieweil das gifft ein mechtige dürre/ oder mit
einer
mechtigen dürre zůgefüget iſt.
weil aber nit alle ſchlangẽ gifftig ſeind/
alſo
kriechend auch nitt alle thier/ wölliche vergifftet ſeind.
dann die Scor-
pionen
/ krotten/ ſpinnen/ vnnd etlich geſchlecht der krepſen/ in India ge-
gen
Nidergang gelegen/ deßgeleichen etliche omeyſſen/ wiewol ſie füeß ha-
bend
/ ſeind nit on gifft/ als auch die weſpen vnnd andere.
Von wegen der dürre/ wirt den ſchlangen ihr haut inn demm glentz auß-
22Der ſchlangẽ
hautt
.
gezogen/ vnnd heiſſet ſenecta oder alter.
der ſchlangen haut ſoll gůt den au-
gen
ſein.
dann wann man die augen alle morgen damitt reibet/ vertreibet
es
deren blödigkeit vnnd behaltet ein gůt geſicht.
Wie aber diſes nitt gar
waar
/ alſo iſt verwunderen/ wann die haut inn demm vollmon/ in dem
erſten
grad deß widers verbrennet wirt/ vnd die äſchen auff das haupt ge-
legt
/ daß ſie wunderbarliche vnd erſchreckenliche treüm bringet.
Wann ſie
auff
der zungen gehalten wirt/ machet ſie weyß vnd wolberedt.
wann man
die
äſchen mitt waſſer vermiſchet/ vnd daß angeficht darmitt wäſchet/ ma-
chet
ſie einen erſchrockenlich.
wann man ſie vnder dem fůß tregt/ machet ſie
den
menſchen angenem von Fürſten vnnd Herren.
Die ſchlangen wölliche inn demm ſchwantz/ fůß/ oder ſtirnen/ horn ha-
bend
/ ſeind gantz trockner natur/ vnnd darumb gar ſchädlich.
Damitt a-
ber
die ſchlangen gifft hettend/ můßtend ſie kein haar/ federen/ bein/ oder
anders
der geleichen haben/ auch wenig trincken müeſſen/ vnnd rote au-
gen
haben.
Deßhalbẽ ſeind keine fiſch faſt ſchedlich/ ſchier keine gifftig. ob ſie aber
geleich
gifft bey ihnen/ habend ſie ſolliches an demm trockneſten orth/ als
die
Meerhaſen inn der gallen/ vnnd die ſpinnen fiſch inn den gräten.
alſo
auch
die weſpen inn dem angel/ dann diſes iſt der aller herteſt/ trockneſt/
vnd
dörreſt theil an jnen.
Es iſt gůt mercken/ was großen ſchaden ſie anderen thieren möchten
bringen
/ wann die ſchlangen lauffen oder fliegen könten/ dann außgenom
men
das Tigerthier/ iſt kein reübiſch thier ſo ſchnell/ vnnd inn denen lan-
den
/ do die ſchlangen/ wölliche alle thier vnd menſchen/ ſchnell durchtrin-
gend
/ auff die beüm ſteigend/ mögend die menſchen kaum wonen.
Salamandra iſt ein wolbekanndt thier/ vnnd ein ſchlang geleich wie ein
33Salamanders
art
.
großer edochs/ man findet es inn den bronnen/ auch inn den mauren/ vnd

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