Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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821 dcclxv
822 dcclxvi
823 dcclxvij
824 dcclxviij
825 dcclxix
826 dcclxx
827 dcclxxi
828 dcclxxij
829 dcclxxiij
830 dcclxxiiij
831 dcclxxv
832
833
834
835
836
837 dcclxxxi
838 dcclxxxij
839 dcclxxxiij
840 dcclxxxiiij
841 dcclxxxv
842 dcclxxxvi
843 dcclxxxvij
844 dcclxxxviij
845 dcclxxxix
846 dccxc
847 dccxci
848 dccxcij
849 dccxciij
850 dccxciiij
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              <pb o="dcxxv" file="0681" n="681" rhead="ſachen/ Das fünffzehend bůch."/>
            begegnen mag/ weil er auch gegen ſeinem ſchöpffer vndãckbar geweſen/ vñ
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            ſonſt anderer geſtalt.</s>
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            <s xml:id="echoid-s19857" xml:space="preserve">Als vnder den Keyſerẽ Valentiniano vnd Valentẽ die bäſen im Palaſt
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            grůneten/ zeigten ſie an dz gãtz ſchlecht leüt von niderẽ ſtammẽ ſolten tref-
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            fenlich erhöcht werden. </s>
            <s xml:id="echoid-s19858" xml:space="preserve">der geleichen geth es auch zů mit allen ſchlechtẽ din-
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            gen/ wann ſie wider jr natur in etwas beſſers verkeert werden. </s>
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            eſel mit eines menſchen haubt geboren wirt. </s>
            <s xml:id="echoid-s19860" xml:space="preserve">wann in dornheckẽ roſen wuech
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            ſen. </s>
            <s xml:id="echoid-s19861" xml:space="preserve">dergeleichen iſt auch diſes geweſen/ ſo wir vorhin von einem eſel angezo
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            gen/ der auff den richterſtůl geſtigen was.</s>
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            <s xml:id="echoid-s19863" xml:space="preserve">Der ſtetten halben hielt ſich der Hetruſcer kunſt alſo. </s>
            <s xml:id="echoid-s19864" xml:space="preserve">man hatt acht auff
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              glück zü@@ken
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              nen.</note>
            diſen der am dem tag geboren/ an welchem mã die ſtatt zůbanwen angefan-
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            gen/ ob der zů einem vollkommen alter keme/ vnd was glück jm zů handen
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            ſtieße. </s>
            <s xml:id="echoid-s19865" xml:space="preserve">wie er auch vnder anderen menſchẽ geweſen/ alſo vermeintẽ ſie wurd
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            die ſtatt vnder den ſtetten ſein. </s>
            <s xml:id="echoid-s19866" xml:space="preserve">Alſo iſt Numas Pompilius an dem xix tag
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            Aprellen geboren/ an welchem tag auch Rom erbauwen. </s>
            <s xml:id="echoid-s19867" xml:space="preserve">diſer hatt daſelb-
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            ſten gereigiert/ vnnd iſt Rom ein künigin vnder den ſtetten worden. </s>
            <s xml:id="echoid-s19868" xml:space="preserve">Wann
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            auch ein anderer auß den burgeren an dem tag geboren da der vorgend ge-
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            ſtorben/ vnnd lang lebet/ ſo beſthet ſie zwey alter. </s>
            <s xml:id="echoid-s19869" xml:space="preserve">Wann diſer ſtirbt/ vnd
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            wider ein anderer an dem tag geboren/ vnnd alt wirt/ vollbringet diſer das
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            dritt alter der ſtatt. </s>
            <s xml:id="echoid-s19870" xml:space="preserve">vnnd alſo biß zů dem zwölfften. </s>
            <s xml:id="echoid-s19871" xml:space="preserve">alſo daß kümerlich ein
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            ſtatt mag biß zů den taußet jarẽ kom̃en. </s>
            <s xml:id="echoid-s19872" xml:space="preserve">Ich glaub aber daß diſes ſo zů dem
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            erſten geſagt/ mehrteil waar ſeye/ vnnd gar kein aberglaub dabey/ dieweil
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            die zwey ſo mit einander geboren/ ein glück erlangen ſollend. </s>
            <s xml:id="echoid-s19873" xml:space="preserve">bey dem ande-
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            ren aber iſt der aberglaub. </s>
            <s xml:id="echoid-s19874" xml:space="preserve">Sonſt iſt vyl beſſer wañ man für die zwölff gey-
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            ren der ſtatt Rom zwölff hundert jar zů gibt. </s>
            <s xml:id="echoid-s19875" xml:space="preserve">dann diſe ſtatt iſt M clxiiij
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            jar nach dem ſie erbauwen von den Geten erobert/ vnder ihrem Künig A-
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            larico/ als der vnnütz liederlich mann Arcadius Keyſer geweſen. </s>
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            yemand auch xij welt für Numẽ vollkommen gantz lebẽ/ welches ſich faſt
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            in die lxxx jar erſtreckt/ rechnen/ der wurde nit fälen. </s>
            <s xml:id="echoid-s19877" xml:space="preserve">Diſes weißt man ei-
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            genlich wol/ daß Varro der ſtatt/ auß eines waarſagers weyſſagung/ diſes
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            end beſtimmet hatt.</s>
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            <s xml:id="echoid-s19879" xml:space="preserve">Deß zůkünfftigen ſigs wunderzeichen nimmet man von vier orthẽ har.
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              ſen.</note>
            von dem him̃el/ als wañ man ein gewüß zeichen am him̃el ſicht/ daß eigent
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            lich zů einer parthey gehört. </s>
            <s xml:id="echoid-s19881" xml:space="preserve">als ein creütz für die Chriſten. </s>
            <s xml:id="echoid-s19882" xml:space="preserve">ein Mon für die
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            ſo dem Mahometen etwas verflichtet. </s>
            <s xml:id="echoid-s19883" xml:space="preserve">Darzů von denen dingẽ ſo von dem
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            him̃el fallen/ als von ſtraal vnd feüwr. </s>
            <s xml:id="echoid-s19884" xml:space="preserve">wann ein feüwr herab fallet/ bedeü-
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            tet es ein niderlag. </s>
            <s xml:id="echoid-s19885" xml:space="preserve">wann man vermeinet es brennen die ſpieß/ bedeütet es
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            den ſieg. </s>
            <s xml:id="echoid-s19886" xml:space="preserve">Es ſoll aber der feldherr auff die träum acht habẽ/ wañ er ein auff-
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            rechter mann iſt/ dañ wie diſe ſeind/ werden auch ſeine ſachen ein außgang
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            nem̃en. </s>
            <s xml:id="echoid-s19887" xml:space="preserve">wañ er boßhafftig iſt/ vñ etwas eigẽtlich ſicht/ als ein ſieg o{der} glück/
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            dadurch er zů dem ſtreit frölich bewegt/ iſt jm nit gůt. </s>
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            licher traum vor der Pharſaliſchen niderlag/ iſt nit allein falſch/ ſonder jm
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            auch tödtlich geweſen. </s>
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            wüſſer. </s>
            <s xml:id="echoid-s19890" xml:space="preserve">auff wölche ſeitten die rappen vnd geyren ſehẽ/ denen zeigen ſie ein
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            niderlag an/ weil ſich diſe thier von todten cörperen ſpeyſen. </s>
            <s xml:id="echoid-s19891" xml:space="preserve">Es iſt noch bö
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            ſer wañ die binlein auff die fenlin ſitzen/ oder auff des hauptmans zelten/
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            dañ man pflegt diſes thier on raach/ wañ ſie honig gemachet/ auß den hüet
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            ten zůuertreibẽ mitt rauch vñ fewr. </s>
            <s xml:id="echoid-s19892" xml:space="preserve">Es iſt auch ein Eydgnoßiſcher haupt-
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