Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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837 dcclxxxi
838 dcclxxxij
839 dcclxxxiij
840 dcclxxxiiij
841 dcclxxxv
842 dcclxxxvi
843 dcclxxxvij
844 dcclxxxviij
845 dcclxxxix
846 dccxc
847 dccxci
848 dccxcij
849 dccxciij
850 dccxciiij
851 dccxcv
852 dccxcvi
853 dccxcvij
854 dccxcviij
855 dccxcix
856 dccc
857 dccci
858 dcccij
859 dccciij
860 dccciiij
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              <pb o="dcclxij" file="0818" n="818" rhead="Von mancherlei wunderbaren"/>
            geſůchet werden/ nit eigentlich an jrem orth erfunden/ ſonder etwan ein el-
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            len weyt daruon/ alſo daß manche vermeinet/ mã hab jnen die außgenom
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            men/ vnnd gar erbleichet? </s>
            <s xml:id="echoid-s24169" xml:space="preserve">d@ßes beſchicht on alles wunderwerch vmb drey-
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            erley vrſach. </s>
            <s xml:id="echoid-s24170" xml:space="preserve">zum erſten wann das gemüt angſthafftig in dẽ verbergen ſelbs
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            zweyflet. </s>
            <s xml:id="echoid-s24171" xml:space="preserve">zum anderen wann es ein geſell haraußgenommen/ vnd wider ver
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            graben hatt/ damit es ſicher lige. </s>
            <s xml:id="echoid-s24172" xml:space="preserve">oder wann es der ander bald hernach ſůch
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            en wirt/ daß er es finde/ vnnd nit vermeine daß jm etwas genommen ſeye.
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            <s xml:id="echoid-s24173" xml:space="preserve">oder weil er vermeinet es ſeye baß behalten/ weil er es allein vergraben/ vñ
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            das erterich oder die ſtein zů dem anderen mal geendert hat. </s>
            <s xml:id="echoid-s24174" xml:space="preserve">zum drittẽ wañ
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            die zeichen verrucket werdẽ. </s>
            <s xml:id="echoid-s24175" xml:space="preserve">diſes begibt ſich zů dẽ offteren mal/ etwan durch
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            erdbidem/ oder thier oder menſchen. </s>
            <s xml:id="echoid-s24176" xml:space="preserve">dann es iſt vyl beſſer man glaube diſes
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            dann denn Geiſteren zůlegen/ dieweil die teüffel (wie geſagt) ſchwere cörper
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            vnnd leipliche ding nit bewegen mögend.</s>
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          <head xml:id="echoid-head137" xml:space="preserve">Libereien bücher vnd mancherlei exempel
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          der alten koſtlichkeit/ Das xc viij Capittel.</head>
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            <s xml:id="echoid-s24178" xml:space="preserve">EIn ding iſt der menſchlichen ſubſtantz eigentlich zůgeſellet/ vnd
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            etwan zů genommẽ/ darnach abgenommen. </s>
            <s xml:id="echoid-s24179" xml:space="preserve">Man hatt auch di-
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            ſes von wegen der tödtlichkeit durch ettliche bildnußen behaltẽ/
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            welche wir bücher nemmen. </s>
            <s xml:id="echoid-s24180" xml:space="preserve">Man hat ſich auch in diſem alſo fley-
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            ßiglich geübet/ daß man ſagt/ es ſeyend in der Aegyptiſchen libe
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            reyen ſiben hundert taußet bücher geweſen. </s>
            <s xml:id="echoid-s24181" xml:space="preserve">Ich weyß aber nit eigentlich/
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            ob zů mehrung diſes handels nammen/ ein theil deß gantzen werch ein bůch
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            geneñet/ wie man ſagt deß Ariſtotelis Phyſica ſeye in acht bücheren beſchri
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            ben/ vnd nit in einem/ oder ob man das gantz werch ein bůch nenne. </s>
            <s xml:id="echoid-s24182" xml:space="preserve">es was
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            zwar nitt allein ein groſſe zierd einer ſtatt/ ſonder der gantzenn weldt. </s>
            <s xml:id="echoid-s24183" xml:space="preserve">doch
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            weiß ich wol daß auß menſchlicher blödigkeit vyl fablẽ/ eytelkeit/ vñ vnütz
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            es ding dabey geweſen. </s>
            <s xml:id="echoid-s24184" xml:space="preserve">wiewol ich von diſem an anderen orthen geſchriben.
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            <s xml:id="echoid-s24185" xml:space="preserve">Es ſeind auch auff hüttigen tag vyl herrlicher libereyen/ in welchẽ vyl tref-
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            fenliche bücher behalten/ ob wol nit ſo vyl vnd mancherley/ wie vor zeyten. </s>
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            Es ſeind auch vnder anderen diſe/ welche nach nit offenlich außgangen.</s>
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            <s xml:id="echoid-s24188" xml:space="preserve">Deß treffenlichen Oribaſij eines artzet bücher/ auß welchen man wol ver
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            ſthen mag was gewaltigen man er geweſen.</s>
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            <s xml:id="echoid-s24190" xml:space="preserve">Pallad ij außlegung in des Hippocrates bücher von den ſchnellen vnnd
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            groſſen kranckheltten.</s>
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            <s xml:id="echoid-s24192" xml:space="preserve">Theophilus von dem pulß/ harn/ vnnd in die Aphoriſmos.</s>
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            <s xml:id="echoid-s24194" xml:space="preserve">Iſacij bücher in der artzney.</s>
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            <s xml:id="echoid-s24196" xml:space="preserve">Moſchion von der weiber kranckheit.</s>
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            <s xml:id="echoid-s24198" xml:space="preserve">Georgij Conati Perſchſie artzney wider gifft/ ſo in Griechiſche ſprach ver
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            tolmetſchet worden.</s>
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            <s xml:id="echoid-s24200" xml:space="preserve">Nicephorus Blẽmida ein Griech (wie wol die vorgenden alle Griechiſche
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            ſcribenten geweſen) vnd Vr ſo ein lateiner/ welche beid von dem harn ge-
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            ſchriben. </s>
            <s xml:id="echoid-s24201" xml:space="preserve">weil diſer handel noch nit gar zů dem end gebracht/ wie wol ich et-
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            was in dem bůch der Floriden darzů gethon hab.</s>
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            <s xml:id="echoid-s24203" xml:space="preserve">Sanctes von den Arduneren/ vnnd Piſaurienſis von natürlichen vnd
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            kunſtlichen gifften.</s>
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            <s xml:id="echoid-s24205" xml:space="preserve">Euax ein lateiner von den ſteinen/ welcher noch vorhanden. </s>
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            dem bauren werch/ vnnd großen inſtrumenten. </s>
            <s xml:id="echoid-s24207" xml:space="preserve">auch ihn der Geometrey/
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