Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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852 dccxcvi
853 dccxcvij
854 dccxcviij
855 dccxcix
856 dccc
857 dccci
858 dcccij
859 dccciij
860 dccciiij
861 dcccv
862 dcccvi
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865 dcccix
866 dcccx
867 dcccxi
868 dcccxii
869 dcccxiii
870 dcccxiiii
871 dcccxv
872 dcccxvi
873 dcccxvii
874 dcccxviii
875 dcccxix
876 dcccxx
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878 dcccxxii
879 dcccxxiii
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737dclxxxiſachen/ Das ſechßzehend bůch.
Ich weiß auch gar wol daß ich ein exempel an einem anderenn orth ge-
geben/ von dem ſeltzammen ſtein/ wöllicher den ſchlaaff verhinderet.
dann
wie diſer die gedechtnuß vñ den verſtand mehret/ alſo vergieng der ſchlaff.
es ſollend aber alle ſigel/ ſie ſeyend auß Metall oder ſteinen gemachet/ das
fleiſch berüren vnnd on vnderlaß angetragen werden.
Daß aber diſe ſolli-
che ding mögend vollbringen/ wie von jnen außgeben/ vnnd noch größer/
lernet die erfarung/ vnnd alle vernunfft.
dann weil man diſe grabet/ vnnd
die figur bereittet/ fleüſſet deß geſtirn krafft darein/ vnnd wirt angenom-
men.
deßhalben nemmend die metalliſche ſigel mehr krafft von dem geſtirn.
die ſteinin habend mehr von jnen ſelbs.
Alſo iſt noch überig daß wir lernend wölliche metall ſich zů den Planeten
ſchicken/ vnnd was für geſtein zů allen ſachen vnnd fragen gehörend/ auch
ein gemeine rechnung das geſtirn zü ſtellen/ ſo zů yedem fürnem̃en dienſt-
lich iſt.
Es iſt aber aller dingen ein gemeine rechnung/ daß du deren gebur
ten/ wölliche mehrtheil alſo ſeind/ acht habeſt.
darzů zů diſer gleichnuß/ ſo
vyl der ſach bedeüttung belanget/ als vyl müglich/ vergleicheſt.
Alſo iſt an
gezeiget wann der Schütz in dem aſcendent oder auffſteigen iſt/ vnnd Iu-
piter im Zwyling beſthet/ werdend faſt feißt vnnd leibig geboren.
darumb
wann du wölteſt auff diſes ein ſigel bereitten/ ſolt du den Schützen inn das
aſcendent ſtellen/ wann Iupiter in dem Zwyling iſt/ vnnd inn nidergang
den Mon mit vollen liechteren entpfacht.
doch ſoll die Sonn/ Saturnus/
vnnd Mars nit zůgegen ſein.
Man ſoll auch in ſollichen dingen deß Mon acht haben/ wölcher in diſen
fälen minder krafft/ dann in geburten hat.
deßhalben iſt diſes faſt zů allen
dingen ein weyß/ geſtalt/ vnnd exempel.
Damittich aber wider zů derfrag
komme/ will ich die vnbekanndten ſtein/ oder die gar weich ſeind/ nit erzel-
len/ ſonder allein diſe in wölchen mehr hoffnung iſt.
Deßhalben iſt zů erhaltung der geſundtheit gemeinlich ein bleicher Car
11Der ſigel ma-
tery noch ar@
deſs end.
funckel gůtt/ wöllichen der edlen ſtein erfarner Balaſſien nennend.
Zů al-
ler hitz vnnd ſchmertzen denn ſtein Memphiten.
zů dem fallenden ſiechtag
ein Smaragd/ oder feüwrfarbe Corallen.
den vnſinnigen ein Chelidonius
oder ſchwalmenſtein.
den forchtſammen ein adamant/ oder corallen. den to
benden/ ein bleicher Carfunckel.
Zů allen dingen/ ein Ametiſt. alſo auch ein
Chryſolith.
Zů den flüſſen/ ein Berillus. Zů deß hals vñ gurgel kranckheit
den Augſtein.
Zů dem ſchlag vnnd podagra ein Magnet. Zů ſchmertzen deß
geeder/ den Arabiſch ſtein.
Zů der rauchen vnd verkeerten ſtimm/ ein O-
nyx.
Zů deß zanfleiſch kranckheit/ die Corallen. Zů deß blůtfluß/ er ſeye wo
er wölle/ ein Carneol/ Iaſpis/ vnd Topazius.
Zů blödigkeit deß hertzens/
ein Corall.
der ſelbig/ wie auch der grün Iaſpis dienet zů ſterckung deß ma-
gen.
Zů der gälſucht ein Chelidonius. Zů der waſſerſucht ein Iaſpis/ oder
ein Gagates.
Zů den nieren der Borax vnnd Augſtein. die geburt im leib
zů behalten ein Etites/ wölliches ein hert edel geſtein/ ſo ich kenn/ dann er
iſt nit gemein oder weich/ darzů ein Berillus.
Zů dẽ gifft ein Indianiſcher
Achat/ Pazar/ Borax/ oder Etites.
Zů den ſchlangen aber vnnd nateren/ dienet eigentlich der Siciliſch A-
chat.
Zů der peſtelentz ein roter hyacinth/ vnnd Sapphyr. Zů dem geſicht/
ein Indiſcher Achat oder Smaragd.
den můtwillen zů demmẽ ein Onyx/
Smaragdus/ vnnd Topazius.
Zů der vnnöttigen forcht/ vorab im ſchlaff

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