Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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863 dcccvii
864 dcccviii
865 dcccix
866 dcccx
867 dcccxi
868 dcccxii
869 dcccxiii
870 dcccxiiii
871 dcccxv
872 dcccxvi
873 dcccxvii
874 dcccxviii
875 dcccxix
876 dcccxx
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878 dcccxxii
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700dcxliiijVon mancherlei wunderbaren
So vyl aber die ſeügenden kinder belanget/ oder ſo noch zart ſeind/ hat
man gar bald verfälet/ wañ man ſie in henden vmbballet/ oder anſicht vñ
küſſet.
dann weil diſe ein ſtinckenden athem habend/ ſchaden ſie offt deren
lungen/ alſo daß ſie die ſchwindſucht bekommen.
Es iſt auch nit gar erdichtet/ daß man vonn dem anſchauwen ſagt/ wie
der Poet ſpricht/
Ich weiß nit wölches aug verkeert/
Mir meine zarte ſchaaff zerſtört.
Sonder es iſt auch nateürlich/ vnnd lernet ſolliches die erfarung. dann
es iſt bekanndt/ daß etliche ſchlangen vorhanden/ wölliche allein durch ihr
anſchauwung den menſchen vmbbringen.
Man vermerckt auch in den Me
talliſchen ſpieglen die maaſen von einer frauwẽ/ ſo jr zeyt vnd blůmen hat/
wiewol man diſes komlicher zů jrem athem rechnen möchte.
Dem ſeye wie
im wölle/ weil ſie auff ſo vyl weg mögen ſchadẽ thůn/ ſoll man es nit gar für
ein fabel haben wann ſie ſchaden thůnd.
es iſt auch nit gůt daß man ihnen
die kinder vertreüwe.
Deßhalben iſt bekanndt/ daß man diſe auch offt billich ſtraffet/ weil ſie
11Hex@n ſol mã
ſtraffen.
begerend zů ſchedigen/ oder auch von wegen ihrer gottloßheit.
doch ſeind ſie
der mehrtheil allein thorechtig.
man mag ſie auch nit zů vollkommener ver
iecht vnnd bekanndtnuß bringen/ ſo deß tods werdt ſeye/ wie dann in die-
ben/ mörderen/ vnnd anderen ſchandtlichẽ menſchen beſchicht.
Es iſt aber
alles voll eyttelkeit/ lugen/ hendlen ſo wider einander/ vnd vnſtandhaff-
tigkeit.
dann daß man ſagt wie all jr ſachen zůſammen ſtimmend/ vnd daß
die abweſenden ſolliches bezeügend/ iſt aber erdichtet.
ſie kommen aber nit
mit einander über ein/ dann allein von dem tag ihrer verſammblung/ weil
gantz gemein vnder ihnen/ wölcher es ſein ſoll.
Wann man aber diſes argument recht vnnd fleyſſig examinieret/ befin-
det es ſich daß diſe kunſt gentzlich ein betrug/ vnnd daß ſie nit recht zůſam-
men kommen.
dann es möchte eine ihren hundert anzeigen/ weil noch ihrer
zeügnuß ſo vyl bey einander werend.
Sie zeigend aber allein diſe an/ ſo jnen
auß hörſagen/ oder weil ſie die geſehen/ bekañdt/ wölche ſie nitt in jrem ſpil
(dann alſo nennen ſie jr geſicht) ſonder auß dem gehör vnd geſprech/ erken
net haben.
Dieweil aber etliche zweyfflend ob diſes ihnenn wachend oder ſchlaf-
fend begegne/ iſt gewüß daß es jnen zů beiden zeyten beſchicht.
dann ſie ſe-
hend vnd hörend ein ding/ weil ſie jm eigentlich vnd ſteyff nochgedencken/
darzů dem ſelbigen glauben geben.
wie auch Raſis von dem ſagt/ wöllicher
auß großer thorheit vermeinet/ er wer ein han/ vnd ſtůnd zů gewüſſer zeyt
auff/ damit er wie die hanen kräyete.
Es wirt auch diſer wohn vnnd geſicht
durch das geſprech/ ſo ſie mit einanderen fürend/ faſt beſtetiget.
Sie kom-
mend auch nitt offt zů diſem ſpil/ dann es ſeind etliche wölche vermeinen/
ſie kommend im iar kümerlich dreymal dahin.
wann auch diſes beſchicht/
meinend die/ ſie ſeyend hingangen/ vnnd thůnd doch diſes nit mit willen/
wiewol es auch etwan (wie geſagt) bſchicht/ vorab durch etlicher ſalbẽ hilff.
Deßhalben ſoll niemand achten/ daß diſe hexen/ ketzeriſche weiber/ teüf
fel verehrer/ vnnd todſchlegerin/ deß tods nit wirdig ſeyend.
Wañ aber die
that nit darbey/ vnd allein ein falſcher won vorhandẽ/ ſoll man ſie vn{der} die
narren zellen/ doch iſt auch diſe thorheit gefahrlich.
deßhalbẽ wañ ſie ſich nit

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