Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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862 dcccvi
863 dcccvii
864 dcccviii
865 dcccix
866 dcccx
867 dcccxi
868 dcccxii
869 dcccxiii
870 dcccxiiii
871 dcccxv
872 dcccxvi
873 dcccxvii
874 dcccxviii
875 dcccxix
876 dcccxx
877 dcccxxi
878 dcccxxii
879 dcccxxiii
880 dcccxxiiii
881 dcccxxv
882 dcccxxvi
883 dcccxxvii
884 dcccxxviii
885 dcccxxix
886 dcccxxx
887 dcccxxxi
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889 dcccxxxiii
890 dcccxxxiiii
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            <s xml:id="echoid-s29307" xml:space="preserve">Man ſicht vnd höret niergend mehr geiſter o{der} geſpenſt/ weder bey dẽ ſter
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              <note position="right" xlink:label="note-0985-01" xlink:href="note-0985-01a" xml:space="preserve">wo geiſter
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              vorhanden@</note>
            benden/ o{der} noch großen ſchaden vnd verderbungen/ oder zů zeytẽ der peſte
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            lentz. </s>
            <s xml:id="echoid-s29308" xml:space="preserve">Es widerfart aber den ſterbendẽ auff zweyerley weg. </s>
            <s xml:id="echoid-s29309" xml:space="preserve">eintweders jnen
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            ſelbs/ dañ ein je{der} ehe dañ er ſtirbt ſicht etwz vnd erſchrickt. </s>
            <s xml:id="echoid-s29310" xml:space="preserve">vnd wañ er diſes
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            geſehẽ/ lebt er nit mehr. </s>
            <s xml:id="echoid-s29311" xml:space="preserve">vnd wiewol es nateürlich/ iſt es doch zů verwunde-
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            ren. </s>
            <s xml:id="echoid-s29312" xml:space="preserve">Ich hab einẽ herrlichẽ mañ geſehẽ/ wölcher ſich gãtz vñ gar nit regẽ kont
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            vñ als er ſterbẽ wolt/ hette es wenig gefelet/ er hette ſich auß dẽ beth geworf
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            fen/ vñ werẽ die hüter vnd warter hinweg geflohen/ dañ es geſchahe zů mit
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            ternacht. </s>
            <s xml:id="echoid-s29313" xml:space="preserve">Oder aber es widerfaret anderẽ/ dañ gleich wie Fürſtẽ vnd herren
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            heitere plitz/ cometen vnd andere geſtirn im him̃el erſcheinẽ/ die jnẽ dẽ todt
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            anzeigen/ alſo hören die andere vngeheüwre gethöß/ als ich offt ſelbs geſe-
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            hen vnd gehört hab. </s>
            <s xml:id="echoid-s29314" xml:space="preserve">Wo vyl todter cörper übel vergrabẽ ligen/ da ſicht man
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            on allen zweyffel greüwliche vnd heßliche ding/ wölche doch nateürlich mö
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            gen ſein. </s>
            <s xml:id="echoid-s29315" xml:space="preserve">Von den geiſterẽ vnd geſpenſtẽ haben Porphyrius/ Pſellus/ Plo-
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            tinus/ Proclus vnd Iamblichus geſchribẽ. </s>
            <s xml:id="echoid-s29316" xml:space="preserve">Ich aber bin ein Philoſophus/
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            vnd der Peripatetiſchẽ ſect/ ſo vyl mir müglich/ anhengig. </s>
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            nit zů dz geiſter ſeyen. </s>
            <s xml:id="echoid-s29318" xml:space="preserve">Es mag auch hieriñ kein gewiſſe vrſach erfundẽ wer-
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            den/ wölche vns ſolches lerne vnd berede/ dañ in diſem großen laſt der welt
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            wurdẽ wir jr ſo vyl/ vnd auch mehr haben/ dañ der vöglen im lufft. </s>
            <s xml:id="echoid-s29319" xml:space="preserve">Es ver
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            werffen vnd verachten auch ſollichs Fürſten vnd herren/ wölche von natur
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            weiß vnd geſchickt für ander leüt ſeind. </s>
            <s xml:id="echoid-s29320" xml:space="preserve">dañ wañ ſie die intelligentias o{der} en-
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            gel für jre oberẽ erkeñen/ ſo ſeind ſie tödtlich vnd vntödtlich mit einander/
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            das kan aber nit ſein. </s>
            <s xml:id="echoid-s29321" xml:space="preserve">wann ſie aber nitt alſo ſeind/ was wolte daruor ſein/
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            daß ſie nitt das gantz menſchlich geſchlecht verderbten? </s>
            <s xml:id="echoid-s29322" xml:space="preserve">dieweil ſie vnſicht-
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            bar vnd niemandts vnderworffen ſeind.</s>
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            <s xml:id="echoid-s29324" xml:space="preserve">Es iſt aber zů mercken dz ſich keinem from̃en menſchen gezim̃et/ dz er ſich
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              der teüfflen
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              hilff nit ge-
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              brauchen.</note>
            der geiſteren oder teüflen/ ob ſie gleich ſeind/ hilff gebrauchet/ vnd Gottes
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            hilff/ wölcher vns alle ding gibt/ verachte. </s>
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            ren. </s>
            <s xml:id="echoid-s29326" xml:space="preserve">wir ſehẽ auch dz diſe wölche ſich auff ſolche ding begebẽ/ mit eyteler hoff
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            nung felſchlich überredt vnd betrogẽ werdẽ. </s>
            <s xml:id="echoid-s29327" xml:space="preserve">dañ es iſt gewiß dz ſie in @reli-
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            gion vnd glaubẽ ſachen übel vnderwiſen ſeind/ o{der} aber ſie ſeind von natur
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            ehrgeytig. </s>
            <s xml:id="echoid-s29328" xml:space="preserve">wann aber diſes mit Gottes will beſchicht/ ſo ſeind im die diener
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            auch gehorſam. </s>
            <s xml:id="echoid-s29329" xml:space="preserve">Darũ iſt betrüglich vnd gfehrlich/ vnd ſthet einẽ böſen vnd
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            thorechtigẽ menſchen zů ſich auff die geiſter zů verlaſſen/ dañ alle ding ſeind
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            vn{der} Gottes gewalt. </s>
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            ſem laſter frey vnd vnbeſchwert. </s>
            <s xml:id="echoid-s29331" xml:space="preserve">dann ſie zweyfſten ob ſie ſeyen oder nitt.</s>
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            <s xml:id="echoid-s29333" xml:space="preserve">Zů gleicher weiß zweifflet man auch von den todtẽ/ vnd ob ſie glückhaff-
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            tiger ſeyẽ dañ die lebendigen? </s>
            <s xml:id="echoid-s29334" xml:space="preserve">Darauff weyßlich geantwort wordẽ es ſeyẽ kei
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            ne glückhafftiger. </s>
            <s xml:id="echoid-s29335" xml:space="preserve">diſe růwẽ allzeyt im ſchattẽ deß todts/ habẽ weder kum̃er
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            noch leiden mehr vnd ghend alſo müſſig in {der} ehewigen ſtille. </s>
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            ſchribẽ/ Sälig ſeind die todtẽ ſo im herrẽ gſtorben ſeind. </s>
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            glück. </s>
            <s xml:id="echoid-s29338" xml:space="preserve">darũ wölche todt köñen nit vnglückhafftig ſein/ wölche lebendig wol
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            glückhafftig. </s>
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            es ſchon Künig ſeind vñ mit vylẽ vmkom̃en. </s>
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            <s xml:id="echoid-s29341" xml:space="preserve">die einöde aber/ mit ſampt dẽ bittern ſchmertzen/ iſt ſchwer vnd vnleidlich. </s>
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            die armen haben ein troſt wann ſie mitgeſellẽ haben. </s>
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            er gleich mit tauſenden ſtirbt/ ſo leiſt jm doch keiner geſellſchafft. </s>
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            iſt die wüſte vnnd einöde arbeitſelig. </s>
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