Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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881 dcccxxv
882 dcccxxvi
883 dcccxxvii
884 dcccxxviii
885 dcccxxix
886 dcccxxx
887 dcccxxxi
888 dcccxxxii
889 dcccxxxiii
890 dcccxxxiiii
891 dcccxxxv
892 dcccxxxvi
893 dcccxxxvii
894 dcccxxxvii
895 dcccxxxix
896 dcccxl
897 dcccxli
898 dcccxlii
899 dcccxliii
900 dcccxliiii
901 dcccxlv
902 dcccxlvi
903 dcccxlvii
904 dcccxlviii
905 dcccxlix
906 dcccl
907 dcccli
908 dccclii
909 dcccliii
910 dcccliiii
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736dclxxxVon mancherlei wunderbaren ſternuß vnnd große zůſammen fügungen ſeind/ oder wann die liechter
zůſammen kommend/ oder gegen einander ſthond.
Die beſonderenn helffend dem einen/ vnnd dem anderen nitt. doch ſo
ſeind ſie vmb ſo vyl krefftiger dann die gemeinen/ vnd werden auch leicht-
licher zůbereittet.
Es můß aber deſſen geburt/ für wöllichen der ſigel ſoll
bereittet werden/ gantz wol bekanndt ſein.
Es habend auch etliche ſigel
ihr krafft zů einem gůtten werck/ etliche zů einem böſen.
auch ettliche zů
ehrlichen vnnd gebürlichen/ die anderen zů ſchandtlichen/ wiewol ſie auch
nitt böß ſeind.
Deßhalben wöllend wir allein vonn den gemeinen/ gebürlichenn/ ehrli-
11Sigel nutzbar
keit.
chen/ vnnd ſo zů gůten wercken dienſtlich/ reden.
als da ſeind den ſchlaff zů
bringen/ zů der geſundtheit/ langes leben/ die gedechtnuß vnnd verſtand
zů ſcherpffen/ zů nateürlicher wiſſenheit zůkünfftiger dingẽ/ zů reichtum/
ehr/ Fürſten gunſt/ meſſigkeit/ keüſchheit/ kinder zů geberẽ/ fründtſchafft/
zů ſicherheit von dem ſtraal/ ſchlangen/ vnnd wilden thieren/ zů ſtille vnd
friden deß gemüt/ vnd vylanderen dingen.
Es ſeind auch etliche ſigel den Planeten zůgehörende/ etliche zů anderen
himmeliſchenn figurenn.
vnnd nitt allein deß Zodiaci/ inn wöllichem die
zwelff zeichen ſeind/ ſonder auch der anderen.
wir wöllend aber allein vonn
den Planeten vnnd von den zwölff zeichen figuren reden.
deßhalben wöl-
len wir neünzehenſigel lernen zůbereitten/ on diſen/ ſo yetz von dem ſchlaff
angezeiget.
Hie möchte aber yemand zweyfflen/ ob ein yeder alſo möchte glückhaff-
tig werden/ wöllicher ſchon vnder einem böſen ſternen erboren/ darzů ein
vnkönnender vnnd fauler?
Deßhalben ſoll man wüſſen/ daß diſe gemeine
ding (als vor geſagt) ihren vylen/ mitt wöllichen ſie nit faſt ſtimmend/ gar
wenig nutz ſeind.
darzů etlichen gar nicht. demnach daß die ding/ ſo nutzen/
alſo nutzlich ſeind (wie gemeldet) daß der mehrtheil an dir gelegen.
Alſo ma
chet der reichtumb ſigel einen ſicher/ ſorgfeltig/ geyttig/ vnnd ſo alles an-
ders/ dann reichtumb verachtet/ bereittet auch alſo den menſchen die ſelbi-
gen zů bekommenn/ nitt andereſt dann wie ein wol geübter kauffmann/ ſo
lang vnnd wol ſich glücklich gebrauchet/ in reichtummen zů erlangen.
Es
volget auch diſes nitt geleich darauff/ ſonder wann man ihn ein gůtte zeyt
getragen hatt.
Wie auch diſe inn etlichen ſachen nutzlich ſeind/ alſo ſeind ſie auch inn an
derenn ſachen ſchedlich.
Darumb iſt gar gefahrlich mitt vmb zů ghen/
damitt wir nitt vylleicht/ wann wir wöllend vnnſer reichtumb mehren/
der geſundtheit/ oder den kinderenn/ oder vnſeren gůtten lümbden/
oder dem langen leben ſchadend/ vnnd vnnütz ſeyend.
Darumb iſt weger
man gange mitt nateürlichenn dingen vmb/ ſie ſeind auch der mehrtheil
nutzlicher dann die ſigel.
Es iſt auch gemeinlich aller dingenn handlung/ wöllicher krafft nitt
genůgſamm bekanndt/ faſt gefahrlich.
als namlich der ſiglen/ edlen ge-
ſteinen/ teüfflen/ vnnd darzů anders dergeleichen.
wie gewaltiger auch
diſe/ ye nateürlicher vnnd gefahrlicher ſeind ſie.
Wöllichen aber diſe wol gerathen/ denen ſeind ſie faſt nützlich/ vnd ma-
chend ſie treffenlich auff zů ghond.

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