Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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901 dcccxlv
902 dcccxlvi
903 dcccxlvii
904 dcccxlviii
905 dcccxlix
906 dcccl
907 dcccli
908 dccclii
909 dcccliii
910 dcccliiii
911 dccclv
912 dccclvi
913 dccclvii
914 dccclviii
915 dccclix
916 dccclx
917 dccclxi
918 dccclxij
919 dccclxiii
920 dccclxiiii
921 dccclxv
922 dccclxvi
923 dccclxvii
924 dcccxlviii
925 dccclxix
926 dccclxx
927 dccclxxi
928 dccclxxii
929 dccclxxiii
930 dccclxxiiii
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947dcccxciSubteilen ſachen. es keines geles bedörffe. mitt ſollicher übung bringſt du es der rechten ju
gent
/ vnd wañ der menſch alſo mit alter/ geſchicklichkeit vnd leib vollkom
men
iſt/ ſoll man jn für ſich ſelbs laſſen handlen.
Wann du wilt wiſſen ob dich ein ſchaffner betrieg o{der} nit/ ſo thůn jm alſo.
11Schaffner zů-
erkundigen
.
beger geſchrifftliche rechnung von jm/ vnd thůn als ob du ſie verloren ha-
beſt
/ heiß dir ein andere geben/ hebs gegeneinanderen/ ſtimment ſie nit ü-
berein
/ ſo betreügt er dich gewißlich.
Lůg aber das du nit zůlang war-
teſt
/ daß er ſagen könte/ er hette es vergeſſen/ vnd möcht
ſich
alſo entſchuldigen.
Außzug von dem zwölfftẽ bůch
der
Subtiliteten/ Hieronymi Cardani Doctors
der
Artzney Meyland/ etc.
Von des menſchen natur vnd Complexion.
ES ſeind die kinder mitt ſinn/
22Kinder den el
teren
gleich.
gemüt vnd gedanckẽ dem vatter gleich/ wañ
der
mennlich ſaamen den weiblichen über-
trifft
/ geſchicht aber das widerſpil/ ſo fallen
ſie
auff der můter ſeiten.
Wann aber des vat
ters
ſaamẽ das vnrein blůt (ſo die monat rei
nigung
genannt) übertrifft/ werden die kin
der
mit leib vnnd geſtalt dem vatter gleich/
wann
der überwunden wirt/ ſehen ſie der
ter
gleich vnnd änlich.
Darumb ſeind ſie faſt
mit
ſinn vnnd gedanckẽ den vätteren gleich/
aber
mit leib vnnd geſtalt den müteren.
Dann das vnrein vnſauber blůt der můter/ iſt den mehren theil krefftiger
von
wegen ſeiner vyle/ dann des vatters ſaamen.
Gleich wie diſer ſaamen
krefftiger
dann der můter/ welcher minder vnnd dünner iſt.
gleicher weiß/ weil ſie jung/ ſeind ſie der můter/ wann ſie aber elter/
werden
ſie mehr dem vatter gleich.
Dann die knäblin kommend von der
werme
/ vnnd die meidtlin von der kelte.
Darumb werden die hitzigeren
knäblin
den vätteren/ welche auch hitzig/ vaſt gleich/ vnd die meitlin den
müteren
/ welche von kelte geboren werden.
Auß der vrſach hatt man drey weg erfunden knäblein zůmachen. dem

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