Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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921 dccclxv
922 dccclxvi
923 dccclxvii
924 dcccxlviii
925 dccclxix
926 dccclxx
927 dccclxxi
928 dccclxxii
929 dccclxxiii
930 dccclxxiiii
931 dccclxxv
932 dccclxxvi
933 dccclxxvii
934 dccclxxviii
935 dccclxxix
936 dccclxxx
937 dccclxxxi
938 dccclxxxii
939 dccclxxxiii
940 dccclxxxiiii
941 dccclxxxv
942 dccclxxxvi
943 dccclxxxvii
944 dccclxxxviii
945 dcccclxxxix
946 dcccxc
947 dcccxci
948 dcccxcii
949 dcccxciii
950 dcccxciiii
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985dccccxxixSubteilen ſachen.
Man ſicht vnd höret niergend mehr geiſter o{der} geſpenſt/ weder bey dẽ ſter
11wo geiſter
vorhanden@
benden/ o{der} noch großen ſchaden vnd verderbungen/ oder zeytẽ der peſte
lentz
.
Es widerfart aber den ſterbendẽ auff zweyerley weg. eintweders jnen
ſelbs
/ dañ ein je{der} ehe dañ er ſtirbt ſicht etwz vnd erſchrickt.
vnd wañ er diſes
geſehẽ
/ lebt er nit mehr.
vnd wiewol es nateürlich/ iſt es doch verwunde-
ren
.
Ich hab einẽ herrlichẽ mañ geſehẽ/ wölcher ſich gãtz gar nit regẽ kont
als er ſterbẽ wolt/ hette es wenig gefelet/ er hette ſich auß dẽ beth geworf
fen
/ werẽ die hüter vnd warter hinweg geflohen/ dañ es geſchahe mit
ternacht
.
Oder aber es widerfaret anderẽ/ dañ gleich wie Fürſtẽ vnd herren
heitere
plitz/ cometen vnd andere geſtirn im him̃el erſcheinẽ/ die jnẽ dẽ todt
anzeigen
/ alſo hören die andere vngeheüwre gethöß/ als ich offt ſelbs geſe-
hen
vnd gehört hab.
Wo vyl todter cörper übel vergrabẽ ligen/ da ſicht man
on
allen zweyffel greüwliche vnd heßliche ding/ wölche doch nateürlich
gen
ſein.
Von den geiſterẽ vnd geſpenſtẽ haben Porphyrius/ Pſellus/ Plo-
tinus
/ Proclus vnd Iamblichus geſchribẽ.
Ich aber bin ein Philoſophus/
vnd
der Peripatetiſchẽ ſect/ ſo vyl mir müglich/ anhengig.
die ſelbigẽ laſſen
nit
dz geiſter ſeyen.
Es mag auch hieriñ kein gewiſſe vrſach erfundẽ wer-
den
/ wölche vns ſolches lerne vnd berede/ dañ in diſem großen laſt der welt
wurdẽ
wir jr ſo vyl/ vnd auch mehr haben/ dañ der vöglen im lufft.
Es ver
werffen
vnd verachten auch ſollichs Fürſten vnd herren/ wölche von natur
weiß
vnd geſchickt für ander leüt ſeind.
dañ wañ ſie die intelligentias o{der} en-
gel
für jre oberẽ erkeñen/ ſo ſeind ſie tödtlich vnd vntödtlich mit einander/
das
kan aber nit ſein.
wann ſie aber nitt alſo ſeind/ was wolte daruor ſein/
daß
ſie nitt das gantz menſchlich geſchlecht verderbten?
dieweil ſie vnſicht-
bar
vnd niemandts vnderworffen ſeind.
Es iſt aber mercken dz ſich keinem from̃en menſchen gezim̃et/ dz er ſich
22Man ſoll ſich
der
teüfflen
hilff
nit ge-
brauchen
.
der geiſteren oder teüflen/ ob ſie gleich ſeind/ hilff gebrauchet/ vnd Gottes
hilff
/ wölcher vns alle ding gibt/ verachte.
dañ alſo thůnd die vndanckba-
ren
.
wir ſehẽ auch dz diſe wölche ſich auff ſolche ding begebẽ/ mit eyteler hoff
nung
felſchlich überredt vnd betrogẽ werdẽ.
dañ es iſt gewiß dz ſie in @reli-
gion
vnd glaubẽ ſachen übel vnderwiſen ſeind/ o{der} aber ſie ſeind von natur
ehrgeytig
.
wann aber diſes mit Gottes will beſchicht/ ſo ſeind im die diener
auch
gehorſam.
Darũ iſt betrüglich vnd gfehrlich/ vnd ſthet einẽ böſen vnd
thorechtigẽ
menſchen ſich auff die geiſter verlaſſen/ dañ alle ding ſeind
vn
{der} Gottes gewalt.
Die Peripatetici aber/ wie ich vor geſagt/ ſeind vor di-
ſem
laſter frey vnd vnbeſchwert.
dann ſie zweyfſten ob ſie ſeyen oder nitt.
gleicher weiß zweifflet man auch von den todtẽ/ vnd ob ſie glückhaff-
tiger
ſeyẽ dañ die lebendigen?
Darauff weyßlich geantwort wordẽ es ſeyẽ kei
ne
glückhafftiger.
diſe růwẽ allzeyt im ſchattẽ deß todts/ habẽ weder kum̃er
noch
leiden mehr vnd ghend alſo müſſig in {der} ehewigen ſtille.
darũ iſt wol ge
ſchribẽ
/ Sälig ſeind die todtẽ ſo im herrẽ gſtorben ſeind.
dañ dz iſt vnſer letſt
glück
.
darũ wölche todt köñen nit vnglückhafftig ſein/ wölche lebendig wol
glückhafftig
.
die ſterbenden habẽ vyl ein böſere ſach/ dañ ſie ſeind allein/ ob
es
ſchon Künig ſeind mit vylẽ vmkom̃en.
dañ es ſtirbet jm ein je{der} allein.
die einöde aber/ mit ſampt dẽ bittern ſchmertzen/ iſt ſchwer vnd vnleidlich.
die
armen haben ein troſt wann ſie mitgeſellẽ haben.
wölcher aber ſtirbt/ ob
er
gleich mit tauſenden ſtirbt/ ſo leiſt jm doch keiner geſellſchafft.
Darumb
iſt
die wüſte vnnd einöde arbeitſelig.
Die lebendigen aber habend großen

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