Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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921 dccclxv
922 dccclxvi
923 dccclxvii
924 dcccxlviii
925 dccclxix
926 dccclxx
927 dccclxxi
928 dccclxxii
929 dccclxxiii
930 dccclxxiiii
931 dccclxxv
932 dccclxxvi
933 dccclxxvii
934 dccclxxviii
935 dccclxxix
936 dccclxxx
937 dccclxxxi
938 dccclxxxii
939 dccclxxxiii
940 dccclxxxiiii
941 dccclxxxv
942 dccclxxxvi
943 dccclxxxvii
944 dccclxxxviii
945 dcccclxxxix
946 dcccxc
947 dcccxci
948 dcccxcii
949 dcccxciii
950 dcccxciiii
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981dccccxxvSubteilen ſachen. der kürtzer wöllicber etwas bleicher hatt die überigen drey. Alſo warend ſie
all ſieben.
ob ſie etwas auff dem haupt gehabt oder nitt/ ſind ich nit geſchri-
ben.
Sie warend alters halben ſchier wie viertzig jerige menner/ jedoch ver
meinte einer ſie werend nit über die dreyſſig jar.
Als ſie gefraget warden wer ſie werend/ habend ſie geantwort/ ſie ſeyen
lüfftige menſchen/ wölliche auch wurden vnnd ſturbend.
ſie lebten aber vil
lenger weder wir/ als nemlich biß auff die drey hundert jar.
Als er fraget
von vntödtlichheit der ſehlen/ ſprachend ſie/ ſie hetten inn dem faal nichts
beſonders.
Sie werend den götteren vyl neher weder die menſchen/ jedoch
were zwiſchen ihnen ein großer vnderſcheid.
Sie werend aber nitt mehr ar-
beytſeliger oder fäliger/ gegen vns zů rechnen/ weder wir gegen den thieren
vergleichet.
Sie wüſſend alle verborgene ding/ als nemlich büecher/ vnnd
gelt.
Sie kom̃end alſo zůſammen auß herrlicher menner geiſter/ geleich wie
ſchlechte leüt gůte hünd vnnd ſchöne roß erzugend.
Vnnd dieweil ſie eines
dünnen leibs/ könten ſie vns nitt vyl nutz oder ſchaden thůn/ allein daß ſie
vns erſchinen/ erſchreckten/ vnnd dannethin wiſſenheit geben.
Der kleinſt
vnd kürtzeſt vnder jnen hat drey hundert lehr jungen/ der ander zwey hun
dert/ auff einer offnen hohen ſchůl/ dann ſie laſen beid offenlich.
Als nun mein vatter fraget warum/ wann ſie ſchätz wüßten/ ſie die ſelbi
gen nit anzeigten?
haben ſie geantwort/ es ſeye mit einem beſonderen geſatz
vnnd großer ſtraaff verbotten/ daß keiner ſolliches anzeigen ſolte.
Sie be-
leibend bey ihm alſo mehr dann drey ſtund/ vnd diſputierten/ noch dem er
fragte/ von vrſach der welt.
Der lenger wolte nitt zů laſſen daß Gott die
welt von ehewigkeit her erſchaffen hette.
Harwiderum̃ ſagt der ander Gott
erſchüffe all augenblick die welt/ alſo/ wann er nur ein klein wenig ſtill ſtün
de/ wurde die welt gar zů grund ghen.
Darzů bracht er etliches auß Auer-
rois diſputationen/ wölliches bůch noch nit gefunden war/ er nennet auch
ettliche büecher/ wölliche zům theil vorhanden/ zům theil aber noch ver-
borgen ligen.
Sie warend aber faſt alle Auerrois/ er ſagt auch offenlich er
were ein Auerroiſt.
Du wölleſt diſes für ein fabel oder hiſtory erkenne@/ ſo
iſt es gewüßlich alſo ergangen vnd geſchehen.
Es ſagt der hoch geleert mann Philippus Melanchton/ wöllichem wol
11wunderbare
hiſtorien.
zů glauben/ in dem anderen bůch der nateürlichen hiſtory/ daß zů Nüeren
berg Anno tauſent fünff hundert vnnd dreyſſigeſten jar/ der teüffel in ei-
nem cryſtall einem prieſter ein ſchatz gezeiget/ vnnd als er noch bey der ſtatt
gegraben/ vnnd ein gůten fründ zů jm genommen hat (wölcher das ſelbig
darnoch erzellet) haben ſie ein ſchwartzen hund auff einem trog funden ſi-
tzen/ als wann er es verhütete.
Der prieſter iſt fräuel hinein geſtigen/ vnnd
von ſtund an in dem loch alſo verfallen.
Eraſmus Roterodamus erzellet in ſeinẽ epiſtolis oder ſendbrieffen auch
ein wunderbarliche hiſtory.
In Teütſchlanden iſt ein ſtatt mit nammen
Schiltach/ acht großer Teütſcher meil wegs vonn Freyburg gelegen/ von
wöllicher man vyl wunderbarlich ding ſagt/ ob es alles waar ſeye oder nit/
kan ich nit ſagen.
Das iſt aber gewüß/ daß ſie gantz vnnd gar verbrunnenn
iſt/ diſes hat ein weib bekennet vnnd darumb gerichtet worden.
Solliches
iſt geſchehen an dem zehenden Aprilis/ auff donnerſtag vor Oſteren/ Anno
1534.
Etliche burger habend die ſach dem rath der geſtalt erzellet/ als mir
Hemrichus Glareanus angezeiget hat/ auff diſe weyß.

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