Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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952 dcccxcvi
953 dcccxcvii
954 dcccxcviii
955 dcccxcix
956 dcccc
957 dcccci
958 dccccii
959 dcccciii
960 dcccciiii
961 dccccv
962 dccccvi
963 dccccvii
964 dccccix
965 dccccix
966 dccccx
967 dccccxi
968 dcccxcii
969 dccccxiii
970 dccccxiiii
971 dccccxv
972 dccccxvi
973 dccccxvii
974 dccccxviii
975 dccccxix
976 dccccxx
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978 dccccxxii
979 dccccxxiii
980 dccccxxiiii
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976dccccxxAußzug von allen. einẽ menſchen gleich waren) was es gantz harechtig/ es ſach auff die erden/
vnd
hatt einen ſchwantz.
Wer wolte hie anderſt ſagen/ dann dz ein kind da-
her
gelegt were worden/ vnd alſo von jm ſelbs vierfüſſig wordẽ?
dannethin
hatt
es nicht gelernet reden/ ſeind jm negel gewachſen vnd klöuwel/ gleich
wie
den wilden thieren/ vnd anders nach gelegenheit vnd reühe des orths.
Iſt alſo auß vngedult des wilden thiers erzogen worden/ hatt darnach die
wilden
frücht geſſen in verborgnen hülenen vnd grůben gelegen/ vnd alſo
mehr
von wegen ſeiner nateürlichen ſtercke/ vnd auß verhengnuß Gottes/
dann
auß einicherley anderer vrſach gelebt vnd fürkom̃en.
Alſo ſagt auch
Albertus
Magnus/ daß ſeiner zeit ein mann vnd weib/ in den weldẽ des
Teütſchen
lands gefangen ſeien worden.
Der zaubereyen ſeind viererley geſchlecht. als in den vnläbhafftigen/ in
11Von hexen-
werck
.
den erdtgewächſen/ inn den thieren vnnd menſchen.
In den menſchẽ ſeind
eilff
arten.
etliche machent liebe/ etliche neyd vnd haß/ ettlich bringend die
Scbweinſucht
/ die anderen tödten gar/ etliche bringend die ſchlaffſucht/
etliche
machend weiſſagen/ etliche machend glückhafftig/ etliche heilent
die
krancken/ etliche vertreiben die geylheit/ etliche machend vnglückhaff-
tig
.
zůletſt ſeind etliche welche die gedancken bewegend.
Die zauberer vnnd vergiffter nemmend gemeinlich ein elenden todt/ ihr
läben
iſt ſchandtlich vnd laſterlich/ ſeind jederman billich vaſt veracht/
nemmend
auch zůletſt ein arbeitſelig end.
vnſerer zeit hatt es keiner
mehr
getriben dann Cornelius Agrippa/ welches leben vnd todt jederman
weißt
.
Vnder den Fürſten iſt allein Ludouicus Sfortia geweſen/ welcher
in
der gefäncknuß arbeitſelig geſtorben iſt.
Es iſt zůuerwunderen was Hieronymi Legnani ſun inn vnſerer ſtatt
22wunderbare
heilung
.
Meyland widerfaren iſt.
Er hatt ein geſchwär zwiſchen dem nabel vnd der
ſcham
/ wie nun daſſelbig vaſt groß vnnd einem eiſſen ward/ verzweiffel
ten
alle wundartzet an ihm/ dann ſie ſagten er were erſt acht järig/ vnnd
gienge
ihm der kaat dem nabel auß/ welches ich doch nitt geſehenn hab.
darzů was er gantz vnnd gar ab kommen. Diſer iſt einem vnder die hend
worden
/ welcher mit nam̃en Antonius hieß/ auß der ſtatt Gallarate.
Der
ſelbig
gab ihm ſodwaſſer zůtrincken/ vnnd thet ihm ſolliches auff die wun-
den
/ hatt auch etliche wort darzů geſprochen/ vnnd ihm alſo geholffen.
vnd
als
ich nach etlichen monaten ſein můter (welche kranck lag) heimſůchte/
vnnd
vermeinte er were todt/ ſo laufft mir diſer knab entgegen/ gleich ei-
nem
wunderzeichen/ welcher von wegen der größe vnnd ſchwere des brä-
ſtens
alſo krumb bliben iſt/ daß die bruſt vnnd das haupt gleich weit von
der
erden ſeind.
hatt derhalben ein geſtalt überkommen wie ein auffrechtig
winckelmeß
.
Alſo lebt der arbeitſelig knab/ wiewol er eines gůtẽ geſchlechts
iſt
/ dann ſein vatter iſt ein Notarius gewaltiger redner.
Solliche ding
ſeind
hoch zůuerwunderen.
Daß aber die ſchwartze Nießwurtz zwiſchẽ haut fleiſch eines viechs/
welches
ein ſchlang gebiſſen/ geneyget vnnd gelegt/ dem viech helffe (wie-
wol
es zůuerwunderen vnnd der zauberey gleich ſicht) hatt ein gewiſſe vr-
ſach
.
Dann diſe wurtzel zeücht hefftig an ſich/ vnnd bringt alſo das gifft/ ſo
dem hertzen tringt/ widerumb hinauß.
Weil ich diſes bůch geſchriben/ ſchneyd ich mich in ein lefftzen/ vnd mocht
33Beſchwerun-
gen
.
mir dz blůt nit geſtelt werden/ ich warff ſaltz darein/ vnd hůbs zůſammen/

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