Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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951 dccxcv
952 dcccxcvi
953 dcccxcvii
954 dcccxcviii
955 dcccxcix
956 dcccc
957 dcccci
958 dccccii
959 dcccciii
960 dcccciiii
961 dccccv
962 dccccvi
963 dccccvii
964 dccccix
965 dccccix
966 dccccx
967 dccccxi
968 dcccxcii
969 dccccxiii
970 dccccxiiii
971 dccccxv
972 dccccxvi
973 dccccxvii
974 dccccxviii
975 dccccxix
976 dccccxx
977 dccccxxi
978 dccccxxii
979 dccccxxiii
980 dccccxxiiii
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981dccccxxvSubteilen ſachen. der kürtzer wöllicber etwas bleicher hatt die überigen drey. Alſo warend ſie
all
ſieben.
ob ſie etwas auff dem haupt gehabt oder nitt/ ſind ich nit geſchri-
ben
.
Sie warend alters halben ſchier wie viertzig jerige menner/ jedoch ver
meinte
einer ſie werend nit über die dreyſſig jar.
Als ſie gefraget warden wer ſie werend/ habend ſie geantwort/ ſie ſeyen
lüfftige
menſchen/ wölliche auch wurden vnnd ſturbend.
ſie lebten aber vil
lenger
weder wir/ als nemlich biß auff die drey hundert jar.
Als er fraget
von
vntödtlichheit der ſehlen/ ſprachend ſie/ ſie hetten inn dem faal nichts
beſonders
.
Sie werend den götteren vyl neher weder die menſchen/ jedoch
were
zwiſchen ihnen ein großer vnderſcheid.
Sie werend aber nitt mehr ar-
beytſeliger
oder fäliger/ gegen vns rechnen/ weder wir gegen den thieren
vergleichet
.
Sie wüſſend alle verborgene ding/ als nemlich büecher/ vnnd
gelt
.
Sie kom̃end alſo zůſammen auß herrlicher menner geiſter/ geleich wie
ſchlechte
leüt gůte hünd vnnd ſchöne roß erzugend.
Vnnd dieweil ſie eines
dünnen
leibs/ könten ſie vns nitt vyl nutz oder ſchaden thůn/ allein daß ſie
vns
erſchinen/ erſchreckten/ vnnd dannethin wiſſenheit geben.
Der kleinſt
vnd
kürtzeſt vnder jnen hat drey hundert lehr jungen/ der ander zwey hun
dert
/ auff einer offnen hohen ſchůl/ dann ſie laſen beid offenlich.
Als nun mein vatter fraget warum/ wann ſie ſchätz wüßten/ ſie die ſelbi
gen
nit anzeigten?
haben ſie geantwort/ es ſeye mit einem beſonderen geſatz
vnnd
großer ſtraaff verbotten/ daß keiner ſolliches anzeigen ſolte.
Sie be-
leibend
bey ihm alſo mehr dann drey ſtund/ vnd diſputierten/ noch dem er
fragte
/ von vrſach der welt.
Der lenger wolte nitt laſſen daß Gott die
welt
von ehewigkeit her erſchaffen hette.
Harwiderum̃ ſagt der ander Gott
erſchüffe
all augenblick die welt/ alſo/ wann er nur ein klein wenig ſtill ſtün
de
/ wurde die welt gar grund ghen.
Darzů bracht er etliches auß Auer-
rois
diſputationen/ wölliches bůch noch nit gefunden war/ er nennet auch
ettliche
büecher/ wölliche zům theil vorhanden/ zům theil aber noch ver-
borgen
ligen.
Sie warend aber faſt alle Auerrois/ er ſagt auch offenlich er
were
ein Auerroiſt.
Du wölleſt diſes für ein fabel oder hiſtory erkenne@/ ſo
iſt
es gewüßlich alſo ergangen vnd geſchehen.
Es ſagt der hoch geleert mann Philippus Melanchton/ wöllichem wol
11wunderbare
hiſtorien
.
glauben/ in dem anderen bůch der nateürlichen hiſtory/ daß Nüeren
berg
Anno tauſent fünff hundert vnnd dreyſſigeſten jar/ der teüffel in ei-
nem
cryſtall einem prieſter ein ſchatz gezeiget/ vnnd als er noch bey der ſtatt
gegraben
/ vnnd ein gůten fründ jm genommen hat (wölcher das ſelbig
darnoch
erzellet) haben ſie ein ſchwartzen hund auff einem trog funden ſi-
tzen
/ als wann er es verhütete.
Der prieſter iſt fräuel hinein geſtigen/ vnnd
von
ſtund an in dem loch alſo verfallen.
Eraſmus Roterodamus erzellet in ſeinẽ epiſtolis oder ſendbrieffen auch
ein
wunderbarliche hiſtory.
In Teütſchlanden iſt ein ſtatt mit nammen
Schiltach
/ acht großer Teütſcher meil wegs vonn Freyburg gelegen/ von
wöllicher
man vyl wunderbarlich ding ſagt/ ob es alles waar ſeye oder nit/
kan
ich nit ſagen.
Das iſt aber gewüß/ daß ſie gantz vnnd gar verbrunnenn
iſt
/ diſes hat ein weib bekennet vnnd darumb gerichtet worden.
Solliches
iſt
geſchehen an dem zehenden Aprilis/ auff donnerſtag vor Oſteren/ Anno
1534
.
Etliche burger habend die ſach dem rath der geſtalt erzellet/ als mir
Hemrichus
Glareanus angezeiget hat/ auff diſe weyß.

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