Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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551 ccccxcv
552 ccccxcvi
553 ccccxcvij
554 ccccxcviij
555 ccccxcix
556 d
557 di
558
559 diij
560 diiij
561 dv
562 dvi
563 dvij
564 dviij
565 dix
566 dx
567 dxi
568 dxij
569 dxiij
570 dxiiij
571 dxv
572 dxvi
573 dxvij
574 dxviij
575 dxix
576 dxx
577 dxxi
578 dxxij
579 dxxiij
580 dxxiiij
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583dxxvijſachen/ Das zwölfft bůch. ſoll) mit zweyen ſpalten vnnd riſſen/ alſo daß er das A berürt/ ſoll man den
anderen nach darbey an das ander orth der Epiſtel ziechen durch das B/
vnd demnach wider durch dz C herumziechẽ/ vnd zů letſt ein theil dar
96[Figure 96]A B C V E D ab ſchneiden/ vnd geſpitzt machẽ.
dañ ſoll dz geſpitzet theil E vn{der} dẽ
B C auß dẽ B in dz C gebracht werden/ alſo dz diſes theil ſo B C bede
cket/ viereckecht vnd nit geſpitzet ſeye.
Auff diſes ſoll man am andern
orth/ ein theil am blatt gantz geleich dem A D abſchneiden.
alſo werdẽ
beide theil geleich ſein.
es wirt auch keiner bald vermercken mögẽ/ wo
ſie beſchloſſen ſeye.
Man ſoll auch die übergeſchrifft an beide orth ſchreiben.
Wañ du gold oder ſilber heimlich tragen wilt/ ſo zerlaß es mit ſcheidwaſ
ſer/ o{der} mach das zerlaſſen ſchwartz.
demnach vermiſche das gold mit bley/
vnd das ſilber mit bäch oder ſand.
Dieweil aber dreyerley weg ſeind/ durch
wölche die brieff heimlich vnd vnuollkom̃en geſchriben werdẽ.
namlich wañ
etwas anders zů der ſach erforderet wurde/ als wölliche vnſchlett/ eſchen/
oder kolen bedörfften.
vnd wölche waſſers/ vnd Arabiſch gum̃i/ oder ſpan-
grüne haben ſolten.
oder etwas durchſichtigs/ als alaun/ dañ man ſicht die
weyſſe im waſſer.
oder was einer dicke bedörffte/ Ammoniſch ſaltz/ dañ vom
feüwr lauffet es zůſamen.
wölcher diſes erfaren will/ můß das papeyr mitt
öl beſtreichen/ vnd gegen der Sonnen beſichtigen/ oder in waſſer ſtoſſen/
oder gegen dem feüwr heben/ oder mit ſpangrüne bulffer beſprengen.
Man thůt die verſigleten brieff mit einem roßſchwantz haar auff/ doch
11Brieff auff zů
brechen.
machet man vorhin das wachs ein klein warm.
diſe ſach ghet mehr mitt ge-
ſchwinden henden vnd gůtẽ verſtãd/ dañ durch vnderweyſung zů.
mã můß
diſes wi{der} gegen deß vorgendẽ orth über ſetzen/ damit nit auß gewonheit deß
ſigels dz orth geenderet/ vñ {der} betrug offenbar werde.
Es werden vyllicht et
liche ſein/ die mich hie ſtraffen werden/ als wañ ich boßheit glernet.
Aber es
bedaucht mich es hab yhener recht von dẽ handel geredt/ wölcher nicht für
ſich ſelbs für böß gehaltẽ/ dañ es hat Gott die ſchlangen vnd vyl gifft auch
außgeſpreittet.
Deßhalben ſoll {der} gebrauch vnnd die vernunfft allein dz böß
von dẽ gůten ſunderen.
Oder ſalb den ſigel wol/ dann gleß reynen zerlaſſen
gyps darüber mit waſſer/ mit ein wenig fiſch leym o{der} zechẽ hartz.
laß es hert
werden/ ſo haſt du ein falſchen ſigel.
Auß den ſteinlinen/ ſo von dẽ Onyx abghond/ bleyweyß/ eyerſchalẽ vñ
wachs/ wirt ein leim o{der} kütten/ mit wölchen man die ſchrunden vnd ſpelt in
marmolſteinen/ wenden/ eyeren/ vnd anderẽ weyſſen dingẽ vermachet.

mag auch gyps darzů thůn/ vnd ye nach dẽ diſes iſt/ zů wölchẽ man es brau
chen will/ enderẽ/ dañ etliches iſt gar weyß/ dz an{der} aber nit ſo ſehr.
alſo ghet
es auch mit den kißlingen/ holtz vnd metallen zů.
darzů in dẽ grünen holtz/
wölche man mit gwalt außgeriſſen/ vñ ein theil/ wie vyl von nötẽ geweſen/
harauß genom̃en hat.
dañ man bindet die theil wider zůſamẽ/ damit ſie wi{der}
anwachſen/ vorab wañ {der} baum nach ſthet/ alſo dz kein argwon darhinder.
Theophraſtus gedenckt auch ein ſollichen exempels. dañ die alten ſeind mit
diſen dingen vmbgangẽ/ damit die leüth/ ſo nach jnen kom̃en/ ein verwun{der}
nuß hettẽ/ vñ Gottsförchtig wurden.
Diſes gedicht eriñeret mich dz ich {der} al
ten Laconiſchen Scytalẽ eroffnete.
dañ ein ſolche gemeine ſach/ hat nit ein
ſchlechte zůbereittung.
mã thůt im alſo. Man nã zwey runde/ glatte vñ gãtz
gleiche höltzer/ in wölche ein papeyr wie ein ſchneck gewicklet/ vñ võ obẽhar
biß zů nidereſt geringlet war/ alſo dz man gar nicht am holtz ſehen

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