Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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581 dxxv
582 dxxvi
583 dxxvij
584 dxxviij
585 dxxix
586 dxxx
587 dxxxi
588 dxxxii
589 dxxxiij
590 dxxxiiij
591 dxxxv
592 dxxxvi
593 dxxxvij
594 dxxxviij
595 dxxxix
596 dxl
597 dxli
598 dxlij
599 dxliij
600 dxliiij
601 dxlv
602 dxlvi
603 dxlvij
604 dxlviij
605 dxlix
606 dl
607 dli
608 dlii
609 dliij
610 dliiij
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ſachen/ Das dreizehend bůch.
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            in mehrtheil abſünderen/ die kürtzere in weniger/ namlich in eine minder.
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            <s xml:space="preserve">Wann wir auch lenger tiſch machen wöllen/ ſollẽ wir die lengere ſeytẽ in we
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            niger theil/ vnnd die kürtzere in mehrtheil/
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            namlich eine mehr abtheilen. </s>
            <s xml:space="preserve">Zům vierten/
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            wañ wir etwas wöllen zů der ſeyten thůn/
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            ſollen wir auß {der} ſeyten nem̃en. </s>
            <s xml:space="preserve">ein exẽpel in
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            der erſtẽ figur. </s>
            <s xml:space="preserve">der kurtzen ſeyten ſeyẽ zwo/
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            vnd {der} lengerẽ ſechs. </s>
            <s xml:space="preserve">Ich wolt aber gern ein
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            figur machen die vier lenge vñ drey breitte
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            hette. </s>
            <s xml:space="preserve">weil ich nun ein kürtzere ſeyten (nam
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            lich zwo) machen wolt/ daß es drey ſeyend/
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            vnd drey/ die zwey vm̃ eins übertreffen/ ſo
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            theil ich A C vnd B D in zwẽ geleiche theil/
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            alſo dz ein yeder eins ſeye. </s>
            <s xml:space="preserve">darũb diuidier vñ
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            zertheil ich nach dẽ dritten gebott das A B
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            vnd C D in drey geleiche theil/ darnach ſetz
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            ich das richtſcheit (diſes iſt ein inſtrument
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            auß metall o{der} holtz von den werckmeiſterẽ
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            bereittet/ wölches ein grad eck haltet eigent
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            lich nach den geſtrackten linien/ breit vnnd
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            dick/ damit es ſich nit biege/ wölches gſtalt
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            wir vorhin an {der} ſeyten angezeigt) auff das
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            G vnd E/ vnd verzeichnen alſo den punc-
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            ten M in deß richtſcheit eck/ vnd ſetze dann
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            auch dz richtſcheit auff F vnd S/ vnd ver-
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            zeichnen N. </s>
            <s xml:space="preserve">wañ man nun gerade linien G
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            M vnd M N/ vnd N L zeücht/ vnd die fi
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            gur G M N L/ D B abſchneidet/ wañ die
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            rechte linien M N ob dẽ A G zůſamen kom̃et/ wirt dz L D
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            mit derẽ auff M N fallen/ vnd haſt du alſo/ wañ diſe zůſa-
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            men kom̃en/ wz du gefragt haſt. </s>
            <s xml:space="preserve">Alſo wañ du auch begerſt dz
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            in der fünfften figur auß A B C D/ wölches ſeyten A B vñ
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            C D ſechs ſeyen/ vnd A C auch B D vier/ jx lenge machen/
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            wirt der vnderſcheid zwiſchen jx vnd vj/ iij ſein. </s>
            <s xml:space="preserve">weil ich auch diſes will len-
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            ger machen/ ſůch ich wie offt ich drey in ſechs haben möge/ nãlich A B vnd
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            C D {der} lengeren ſeytẽ/ vnd ſich dz es der halb theil iſt. </s>
            <s xml:space="preserve">deßhalbẽ theil ich A B
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            vñ D C durch gleiche theil/ vñ durch dz dritt gebott A C vñ B D in iij theil
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            vñ ſetz dañ dz richtſcheit o{der} winckelmeß auff die punctẽ K vñ E/ deßgleichẽ
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            auff dz H vñ L/ vnd find die punctẽ M vñ N. </s>
            <s xml:space="preserve">dañ zeüch ich liniẽ/ vnd theil
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            A B C D in zwo figur A C M N H B vñ E C D H N M. </s>
            <s xml:space="preserve">vñ ſetz dañ EM
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            auff N H/ ſo fallet A K eigentlich auff E M/ vnd wirt ein figur die jx len
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            ge hat/ auch in {der} breite wie E C/ dz iſt ij vñ ein viij theil. </s>
            <s xml:space="preserve">Dz fünfft iſt/ wã du
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            begerſt etwz zů einẽ rechtẽ quadraten zů bringẽ/ ſo můß die proportz {der} langẽ
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            ſeytẽ zů dẽ kurtzẽ/ wie zweyer quadratẽ zal ſein/ wölcher vrſprũg in einẽ vn-
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            derſcheiden. </s>
            <s xml:space="preserve">Ein exempel in {der} dritten figur. </s>
            <s xml:space="preserve">A B ſeye vier vnd ein halbs/ A
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            C ſeye deren zwey/ ſo iſt die proportz wie neün zů vier. </s>
            <s xml:space="preserve">deren zalen radices vñ
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            vrſprung ſeind zwey vnnd drey/ ſo an dem einen vnderſcheiden. </s>
            <s xml:space="preserve">deßhalben
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            theilẽ wir nach dẽ drittẽ gebott A B vnd C D in drey theil/ A C vnd B D in</s>
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