Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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648 dxcij
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              <pb o="dcxxi" file="0677" n="677" rhead="ſachen/ Das vierzehend bůch."/>
            gemüt bey ihm ſelbs nicht auff diſe ding ſetzet/ wirt er den betrug bald mer
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            cken. </s>
            <s xml:id="echoid-s19737" xml:space="preserve">wer wolt aber daran zweyfflen/ daß der teüffel yemand möcht beſitzẽ/
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            oder vnſinnig machen? </s>
            <s xml:id="echoid-s19738" xml:space="preserve">ich wolt daß ſie alſo werend. </s>
            <s xml:id="echoid-s19739" xml:space="preserve">Wann nun diſes on al-
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            len betrug beſchicht/ zeiget es an/ daß ein gottloſe welt werden ſoll/ darzů
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            bey der prieſterſchafft. </s>
            <s xml:id="echoid-s19740" xml:space="preserve">dann wie das vnſchuldig alter ein böß exempel vor
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            augen/ alſo überkommend auch diſe/ ſo der kirchen ſolten vorſthen/ ein ver
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            keerten ſinn. </s>
            <s xml:id="echoid-s19741" xml:space="preserve">darumb werdend ſie nit allein verſpottet vnnd vertriben/ ſon
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            der auch verdampt werden.</s>
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          <head xml:id="echoid-head107" xml:space="preserve">Von wunderwercken ſo ſich in geburten
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          zůtragend/ Das lxxvij Capittel.</head>
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            <s xml:id="echoid-s19743" xml:space="preserve">ZV Keyſers Conſtantij zeytten iſt ein kind geboren mit einem zwifa
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              geburt.</note>
            chen maul/ zweyenn zänen/ vier augenn/ zweyenn kleinen ohren/
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            vnnd einem bart. </s>
            <s xml:id="echoid-s19744" xml:space="preserve">Ammianus zeigt an es habe bedeüttet dz ſich der
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            gemein nutz böſeren ſolte. </s>
            <s xml:id="echoid-s19745" xml:space="preserve">vnnd vorauß darumb/ dz man ſich ab di-
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            ſem wunderzeichen nit gebeſſert hat. </s>
            <s xml:id="echoid-s19746" xml:space="preserve">diſes iſt in der ſtatt Daphne in
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            Antiochener landtſchafft geboren. </s>
            <s xml:id="echoid-s19747" xml:space="preserve">Es hat aber diſer mann mit dem einigen
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            wort vylirthumb begangen. </s>
            <s xml:id="echoid-s19748" xml:space="preserve">Zům erſten weil Iulianus auff in kommenn/
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            wölchen er für ein treffenlichen gůten Keyſer gehalten/ auch vyl beſſer dañ
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            Conſtantius geweſen. </s>
            <s xml:id="echoid-s19749" xml:space="preserve">Demnach was hat die Römer geholffen/ wañ ſie vyl
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            ceremonien auff die wunderzeichen vollbracht/ ſo ſie doch durch die ſelbigẽ
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            gewarnet/ vnd von Iulio Ceſare bezwungen/ vnd vmb all jr freyheit kom
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            men ſeind? </s>
            <s xml:id="echoid-s19750" xml:space="preserve">wann ein vnglück kom̃en ſoll/ wie mag man daruor ſein? </s>
            <s xml:id="echoid-s19751" xml:space="preserve">wañ es
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            aber nit kom̃en ſoll/ was bedarff es ſolcher expiation vnd manigfaltiger re@
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            nigung? </s>
            <s xml:id="echoid-s19752" xml:space="preserve">Etliche aber ſeind gar darwider/ vnd vermeinen man ſolle jm kein
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            glauben geben. </s>
            <s xml:id="echoid-s19753" xml:space="preserve">iſt es ein betrugnuß deß teüffels? </s>
            <s xml:id="echoid-s19754" xml:space="preserve">mag dañ der teüffel men-
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            ſchliche geſtalt verenderen? </s>
            <s xml:id="echoid-s19755" xml:space="preserve">wañ dem alſo/ wurd er die auch verdilcken. </s>
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            es aber auß Gottes verhencknuß beſchicht/ ſo kom̃et es von Gott/ vnd nit
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            von dẽ teüffel har. </s>
            <s xml:id="echoid-s19757" xml:space="preserve">dañ Gott thůt nicht für ſich ſelbs. </s>
            <s xml:id="echoid-s19758" xml:space="preserve">es beſchicht alles durch
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            ſeine diener/ engel/ natur/ him̃el/ vnd ſo etwas anderſt iſt. </s>
            <s xml:id="echoid-s19759" xml:space="preserve">vnnd thůt doch
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            Gott diſes alles. </s>
            <s xml:id="echoid-s19760" xml:space="preserve">Wir wöllend aber harnach diſes beweyſen dz der teüffel
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            an leiblichen dingẽ nicht vermag. </s>
            <s xml:id="echoid-s19761" xml:space="preserve">wañ es nun nit vom teüffel harkom̃et/ ſo
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            iſt auch die außlegung nit von jm/ ſon{der} iſt nateürlich wie auch die geburt.</s>
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            <s xml:id="echoid-s19763" xml:space="preserve">Es hat aber Moſes verbotten auff ſolliche ding acht zů haben. </s>
            <s xml:id="echoid-s19764" xml:space="preserve">Er ſagt
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            es habe Gott vyl zůgelaſſen der Iuden hert hertz zů erweichen. </s>
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            auch veil ding verbotten/ damit ſie nitt in abgötterey fallend/ wie ſie dann
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            noch Egyptiſcher gewonheit geneigt waren.</s>
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            <s xml:id="echoid-s19767" xml:space="preserve">Deßhalben hat diſe wunderbare geburt zwen Keyſer bedeüttet/ wölches
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            dañ beſchehen/ wie Iulianus jm ſelbs Keyſerliche würde zůgemeſſen. </s>
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            die vierfachen augẽ bedeüten ein zwifach geſicht/ vnd zwey meüler/ ein zwy
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            fache zungen ſo regieret. </s>
            <s xml:id="echoid-s19769" xml:space="preserve">die zwen zän/ ein grauſambkeit vnd ſchlacht/ alſo
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            daß der zanck etwas weytters dann zů worten kom̃et. </s>
            <s xml:id="echoid-s19770" xml:space="preserve">der bart zeigt diſen ſo
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            harnoch volget gantz liſtig/ geſchend/ vnnd ſtreytbar an. </s>
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            menſchen der bart wachſet/ wirt er ſtercker/ weyſer/ liſtiger. </s>
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            ren zeigend ein kleine ſtercke an. </s>
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            kom̃en. </s>
            <s xml:id="echoid-s19774" xml:space="preserve">es zeigend auch diſe ohrẽ ein liſtigẽ vnd beſonderẽ menſchen an/ wie
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