Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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675 dcxix
676 dcxx
677 dcxxi
678 dcxxii
679 dcxxiij
680 dcxxiiij
681 dcxxv
682 dcxxvi
683 dcxxvij
684 dcxxviij
685 dcxxix
686 dcxxx
687 dcxxxi
688 dcxxxij
689 dcvij
690 dcxxxiiij
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692 dcxxxvi
693 dcxxxvij
694 dcxxxviij
695 dcxxxix
696 dcxl
697 dcxli
698 dexlij
699 dcxliij
700 dcxliiij
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            weyß waar zů ſagen/ als die Architectur vnd bauwkunſt. </s>
            <s xml:id="echoid-s18820" xml:space="preserve">dann es iſt ein re-
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            chnung etwas zů erwelẽ vnd vorhin an zů ſagen. </s>
            <s xml:id="echoid-s18821" xml:space="preserve">Als namlich wañ man ein
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            mauren in gewiſſer ordnung ſteyffbauwen ſoll/ als wañ ſie auffrecht ſthet/
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            dann wann ſie nit auffrecht iſt/ mag der bauwmeiſter ſagen/ ſie werde fal-
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            len. </s>
            <s xml:id="echoid-s18822" xml:space="preserve">Alſo ghet es auch mitt den lůſten vnnd größe der ſeülen zů/ darzů mitt
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            der matery vnnd dicke an ſchwybögen. </s>
            <s xml:id="echoid-s18823" xml:space="preserve">doch iſt in diſen fünffen ſo ein gewüſ
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            ſe rechnung/ daß man ſie biß hiehar faſt allwegen für heilig gehalten. </s>
            <s xml:id="echoid-s18824" xml:space="preserve">Ob a-
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            ber wol diſem alſo/ vnnd kein zweyffel daruon entſtanden/ wellen wir doch
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            von diſer waarſagung nicht handlen.</s>
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            <s xml:id="echoid-s18826" xml:space="preserve">Darumb ſoll die frag von denen ſein/ ſo auſſerthalben nateürlichen viſa
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            chen erfunden/ als wann zwen mit einanderen kempffen ſolten. </s>
            <s xml:id="echoid-s18827" xml:space="preserve">weil auch
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            offenbar daß etliche am gericht zů mehrmalen irren/ iſt auch bekanndt daß
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            andere wölliche das widerſpil halten/ recht wurdẽ rathen oder waarſagen.
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            <s xml:id="echoid-s18828" xml:space="preserve">Es brauchet aber die natur allwegen widerwertige ding. </s>
            <s xml:id="echoid-s18829" xml:space="preserve">Wann nun etlich
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            vorhanden/ ſo von jnen ſelbs jrrend/ werden auch etlich ſein ſo war ſagend. </s>
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            Deßhalben iſt gewüß daß etlich vorhanden/ wölliche auß nateürlichem an-
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            geben recht von zůkünfftigen dingen vrtheilend/ geleich wie auch etliche zů
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            allen zeyten geſund/ etliche die gar wenig/ oder gar nicht durch der nateren
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            ſtich verletzet werdend/ vnnd auch alſo in anderen dingen.</s>
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            <s xml:id="echoid-s18832" xml:space="preserve">Doch ſeind diſe nitt allwegen dermaſſen geſtaltet/ auch nit in allen zweyf
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            felhafftigen dingen/ ſonder in etlichen ſagend ſie eigentlich die waarheit/ in
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            anderen aber gar nicht recht/ dañ ſie thůnd diſes nit auß kunſt/ ſonder von
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            natur. </s>
            <s xml:id="echoid-s18833" xml:space="preserve">doch wirt gůt ſein daß man von diſem auch an ſeinem orth rede. </s>
            <s xml:id="echoid-s18834" xml:space="preserve">Weil
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            dañ nun bekañt/ dz die waarſagung in dreyen dingen ſthet/ iſt nach überig
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            zů erforſchenn ob auch ein heimliche weyß ſeye zů waarſagenn/ wölliche der
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            kunſtlichen etwas gleichförmig. </s>
            <s xml:id="echoid-s18835" xml:space="preserve">Dann die göttliche anzeigungen vnnd die
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            Sybillen bedeüten etwas mehr/ dann die von natur vnnd on gefahr waar-
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            ſagen. </s>
            <s xml:id="echoid-s18836" xml:space="preserve">dann diſe zeigend allein an was beſchehen oder nitt beſchehen ſoll.
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            <s xml:id="echoid-s18837" xml:space="preserve">Es zeigend aber die Sibyllen an/ warumb ſie wiſſend was beſchehen ſoll/
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            vnd durch was beſondere krafft ſie ſolches erlernet.</s>
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            <s xml:id="echoid-s18839" xml:space="preserve">Solliches anzeigung iſt/ das Iuſtinus der Philoſophus in der heiden
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            ermanung ſpricht. </s>
            <s xml:id="echoid-s18840" xml:space="preserve">darumb wöllend wir diſe/ ſo waarſager genennet/ recht
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            für göttlich halten. </s>
            <s xml:id="echoid-s18841" xml:space="preserve">dann wir werdend diſes nitt on vrſach thůn/ ſonder ſie
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            ſagend waar auß anblaſenn vnnd beſitzung Gottes/ dieweil ſie große vnnd
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            vyl ding vorhin anſagend/ vnnd wiſſend aber nit was ſie redend. </s>
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            tonis wort in Memnone legt er alſo auß. </s>
            <s xml:id="echoid-s18843" xml:space="preserve">er hatt eigentlich vnd klarlich auff
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            der Sybillen weyſſagung geſechen. </s>
            <s xml:id="echoid-s18844" xml:space="preserve">dann diſe handlet nitt wie die Poeten/
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            ſie hatt gewalt ihre verß zů corrigieren vnd außzeſtreichen ſo ſie geſchriben/
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            wie dann den ſelbigen zůgehört. </s>
            <s xml:id="echoid-s18845" xml:space="preserve">wann ſie aber etwan angeblaſen/ ſo ſagt ſie
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            diſe ding die zů weyſſagung gehörten. </s>
            <s xml:id="echoid-s18846" xml:space="preserve">wann diſes auffgehört/ höret auch die
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            gedechtnuß auff deren dingen ſo geredt warend.</s>
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            <s xml:id="echoid-s18848" xml:space="preserve">Diſes iſt auch die vrſach/ daß inn Sybillenn verßen kein rechte menſur
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            vnd rechnung gehalten worden. </s>
            <s xml:id="echoid-s18849" xml:space="preserve">dann wie ich zů Cumis geweſen/ hab ich di
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            ſes ſelbs erfaren auß denen ſo es geredt hand/ wölche auch das orth angezei
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            get wo ſie geweyſſaget/ darzů den ſarch auß ertz bereittet/ daihr gebein be-
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            halten. </s>
            <s xml:id="echoid-s18850" xml:space="preserve">Vnder vyl anderen haben ſie auch diſes angezeigt/ daß ſie von jren
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            altvorderenn gehöret/ daß diſe ſo die weyſſagung auffgeſchribenn/ gemein-
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            lich vngeleertleüth/ vnnd alſo an vyl orthen in verßen geirret. </s>
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