Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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681 dcxxv
682 dcxxvi
683 dcxxvij
684 dcxxviij
685 dcxxix
686 dcxxx
687 dcxxxi
688 dcxxxij
689 dcvij
690 dcxxxiiij
691 dcxxxv
692 dcxxxvi
693 dcxxxvij
694 dcxxxviij
695 dcxxxix
696 dcxl
697 dcxli
698 dexlij
699 dcxliij
700 dcxliiij
701 dcxlv
702 dcxlvi
703 dcxlvii
704 dclxviij
705 dcxlix
706 dcl
707 dcli
708 dclij
709 dcliij
710 dcliiij
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655dxcixſachen/ Das vierzehend bůch. es ſeye niemand anderſt/ dem wir etwas ſchuldig ſeyend/ vnnd den wir ver
ehren/ oder jm dienen ſollend.
Wann wir diſes mit reinem gemüt haltend/
machen ſie vns rein vnnd ledig von ſünden.
Ich weiß nit wer der teüffel iſt/
ich erkenn vnnd lieb jn nit/ ich bett allein Gott an/ vnnd dienen jm allein.
Doch ſoll man diſe ding nit dem gemeinen mann fürhalten/ vnnd den vn-
uerſtendigen offenbaren.
dañ wann man ein wohn von den teüfflen bekom
met/ vñ ſich auff diſe künſt begibt/ thůt man dẽ teüffel die ehr/ wölche Gott
zůgehört.
Wann ſie auch den waarſageren mehr glaubten/ dann man aber
thůn ſoll/ begiengen ſie treffenliche große laſter.
Deßhalben ſollend diſe ſo Gott warlich lieben/ allein Gott erkennen. di-
ſes ſeind die/ wölche ehr vnd gůt verachten/ vnd die waarheit höcher dañ jr
ſelbs eigen leben halten.
diſes wolt ich mit vnzalbar orthen der geſchrifft be
weyſen/ wann es nit bey den geleerten als heitter am teg wie die Soñ were.
deßhalben achten ich beſſer/ wañ ich mich zů nutzlicherẽ ſachen wende. doch
hab ich allein diſes acht genommen/ daß die waarſager in dem mögend be-
trogen werden/ wann ſie vermeinen ſie haben ein rein gemüt/ vnd dz liecht
Gottes in jnen/ vnd haben aber das ſelbig nit.
deßhalben wann ſie jnen zů
vyl zů geben/ füren ſie ſich ſelbs vnd ander leüth/ ſo jnen glaubend/ in tref
fenliche große irthumb.
wann ſie aber diſes liecht habend/ mögen ſie gar nit
irrẽ.
doch ſoll man ſich von {der} vrſach wegẽ/ nim̃er auff dz weyſſagẽ ergebẽ/ wã
man von dẽ handel durch kunſt/ liſt/ vñ weyßheit mag verſtendiget werdẽ.
Alſo ſeind neünerley weg waar zů ſagen. Ein Mathematiſche ſo nach deß
11Neünerley
waarſogung.
him̃els lauff gerichtet/ diſes iſt in denẽ ſo man gewonet nutzlich/ als nãlich
daß morgen die Sonn wirt auffghen/ vnd in denen wölche vns verborgen
gantz wunderbar.
als namlich wann einer anzeiget/ daß nach taußet iaren
wurde ein finſternuß werden.
Demnach ein kunſtliche/ als in der artzney/
aſtrologey/ phyſionomey/ ſchiff kunſt/ vnd ackerbauw.
darnach ein wun-
derbarliche/ als auß den geburten/ eingeweiden/ blitzgen/ vogelgeſchrey/
zeychẽ am him̃el/ erdbidẽ/ ochſen geſchrey/ waſſerflüß/ vnd anders dergelei
chen.
Auff diſes ein betrugliche/ wañ einer durch ein betrug die waarheit er
faret/ wie wir ſolches in bücherẽ von {der} weyßheit angezeigt/ da wir von dem
hanen geſchrey gehandlet.
alſo legẽ etliche vn{der} die ſchlaffendẽ ein Magnetẽ
als wañ ſie die heimlichkeitẽ ſollẽ anzeigẽ/ deßhalbẽ wañ {der} den ſtein hinweg
thůt/ gibt ſich diſer an der that ſchuldig.
Doch ſeye von diſen ſo vyl geſagt/
vnd will nun von den fünff eigentlichen reden.
Der erſt iſt göttlich/ wölcher auch von Gott erforderet wirt. du ſolt aber
22Götliche weyſ
ſagung.
in allẽ weyſſagungen wz art die ſeyen diſes mercken/ dz du allein nach denen
dingen forſcheſt/ wölche durch nateürliche vrſach o{der} weyßheit nit mögen er
kundiget werden/ dẽnach dz du diſes mit reinẽ hertzen vnd gůter conſcientz
vollbringeſt.
Darnach dz du dich mit ſpeyß vñ trãck nit überfülleſt. dz man
auch nit zů verſůchen/ ſonder die waarheit zů erfaren/ damit vm̃gange.
Es
ſeind auch in Göttlicher weyßſagung drey andere ſtuck notwendig.
dz es ein
gůter vnd wichtiger handel ſeye/ vnd dz du allen haß nebend ſich gelegt ha-
beſt/ er gehöre dann billich diſem ſo vnrecht gehandlet hat.
Deßhalben ſolt
du dein gemüt zů Gottrichten/ dich jm entpfelen/ vnd die bücher der heili-
gen geſchrifft auffthůn/ vnnd demnach was dir on gefahr begegnẽ/ durch-
leſen/ vnd fleyſſiglich außlegen.
wañ ſich aber ſolches gar nit zů der frag rei-
met/ ſol du wüſſen daß dir diſe weyſſagung nicht nutzlich iſt.

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