Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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94 xxxviij
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97 xli
98 xlij
99 xliij
100 xliiij
101 xlv
102 xlvi
103 xlvij
104 xlviij
105 xlix
106 l
107 li
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110 liiij
111 lv
112 lvi
113 lvij
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Von mancherlei wunderbaren
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            habend allein/ daß ſie minder gebärend/ was nit faſt feücht/ das es minder
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            möge volbracht werden. </s>
            <s xml:space="preserve">deßhalben ſeind das dürr vnd das kalt priuatio-
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            nes des weſens/ vñ nit qualitates. </s>
            <s xml:space="preserve">Darumb was mäſſigklichen beyde qua
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            litates hatt/ die habend auch ein ſympathia vnd gleichförmigkeit in ihnen.
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            <s xml:space="preserve">als do ſeind die ding/ ſo an geſtalt vnd alter einanderen gleich ſeind/ dem-
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            nach allein an geſtalt/ oder auch der geſtalt nach/ als ein menſch mit einem
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            hund oder roß. </s>
            <s xml:space="preserve">dañ der menſch wirt durch des roß athem erhalten vor der
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            peſtilentz/ es wirt auch von einem hündlin/ wañ man den vff den magen
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            legt/ die töuwung gefürdert.</s>
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            ſte qualiteten.</note>
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            <s xml:space="preserve">Die dritt ſympathia vnd gleichförmigkeit kommet von gleiche der ſub-
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            ſtantz vnd weſens här/ alſo erbarmet ſich ein menſch über den kranckẽ men
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            ſchen/ es wirt auch das lebẽ eines kinds/ von dem leben eines ſtarckẽ mañs
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            geendert. </s>
            <s xml:space="preserve">Es werden auch des einen geſchwer allein durch des andern athẽ
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            geheylet/ als etwan ſonſt geſagt worden. </s>
            <s xml:space="preserve">Diſes iſt aber vyl heiterer in der
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            anthipathia vnd widerwertigkeyt. </s>
            <s xml:space="preserve">deßhalben ſo man von deren ein exem-
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            pel nimmet/ kan niemand mehr zweifflen.</s>
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            <s xml:space="preserve">Die vierdte gleichförmigkeit iſt deren/ ſo von einer vrſach har kommen/
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            alſo beſchicht das ihren vyl ſich nach einem richtẽ (das ſag ich allein der Co-
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            meten halben) vnnd ihren worten in allem glaubend/ ob ſie ihn wol nit er-
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            kennend. </s>
            <s xml:space="preserve">Alſo bekümmeret ſich ein brůder vonn wegen des abweſenden
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            brůders vnfal/ darumb das ſie von gleichen eltern erboren ſeind. </s>
            <s xml:space="preserve">dann was
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            wir vermeynend durch die weite vnderſcheyden zůſein/ ſeind inn der ſub-
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            ſtantz eines/ vnnd betreügt vnns inn dem der ſinn. </s>
            <s xml:space="preserve">alſo das auch ihren vyl
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            von mir gewarnet/ ſolliche einigkeit/ ſo an vnderſcheidlichen ohrten/ vnd
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            vorauß ſo weit von einanderen gelägen/ nit verſthon mochtend/ dañ durch
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            die exempel. </s>
            <s xml:space="preserve">Dergleichen iſt auch zwiſchen der ſeügammen kind/ vnd das
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            ſo ſie allein ſeüget.</s>
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            <s xml:space="preserve">Die fünffte iſt/ zwiſchen dem gebietenden vnd dem dienenden/ als dem
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            hertzen vnd den anderen glideren/ zwiſchen der Soñen vnnd dem anderen
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            geſtirn. </s>
            <s xml:space="preserve">dañ es laßt ſich anſehen/ als wañ eines mit dem andern mittleiden
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            hette/ dañ ſie nemmend den gröſten theyl jrer krefften von dem.</s>
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            <s xml:space="preserve">Die ſechßte iſt zwiſchẽ der ſpeiß vnd narung/ vnd dem das erneret wirt.
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            darumb zeücht ein jedes gewächs an ſich/ was ihm wol dienet/ alſo daß die
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            feygen bonen die erden ſeübern von der bitterkeyt. </s>
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            keit wirt am mehrſten geſpürt an den thieren.</s>
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            <s xml:space="preserve">Die ſiebẽd iſt die werme eines yeden/ gegen dem durch wölches ſie erhal-
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            ten wirt. </s>
            <s xml:space="preserve">alſo ſähend wir daß das feüwr/ ob es wol nit läbt/ ſich neyget wie
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            die lebendigen gegen dem theyl/ da die narung iſt/ vnnd ſtrecket ſich wun-
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            derbar zů deren auß.</s>
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            <s xml:space="preserve">Die achteſt iſt von wegen gemeyner einigkeit/ durch wölche die werme
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            mitt der feüchte vereinbaret/ die leichte vnd trockne an ſich zeücht. </s>
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            hend der agſtein/ der adamant/ vnnd der merhentheil alle edle geſtein/ die
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            haar vnnd ſpreiſſen ann ſich/ wann man ſie auff einem tůch reibet/ diſe al-
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            le ſind einandern gar gleichförmig/ dann wie inn dem mentſchlichen cörper
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            alles mitt einandern ſtimpt/ vnnd das auß mancherley vrſachen/ alſo be-
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            ſchicht auch in der Welt. </s>
            <s xml:space="preserve">Die ſeel vergleicht ſich dem him̃el/ das hertz dem
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            liecht vnnd glaſt/ wie der himmel alles enderet/ alſo thůt die ſeel dem leib/
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            vnnd wie der leib beküm̃ert iſt wañ das hertz leidet/ alſo beſchicht der Welt
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