Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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911 dccclv
912 dccclvi
913 dccclvii
914 dccclviii
915 dccclix
916 dccclx
917 dccclxi
918 dccclxij
919 dccclxiii
920 dccclxiiii
921 dccclxv
922 dccclxvi
923 dccclxvii
924 dcccxlviii
925 dccclxix
926 dccclxx
927 dccclxxi
928 dccclxxii
929 dccclxxiii
930 dccclxxiiii
931 dccclxxv
932 dccclxxvi
933 dccclxxvii
934 dccclxxviii
935 dccclxxix
936 dccclxxx
937 dccclxxxi
938 dccclxxxii
939 dccclxxxiii
940 dccclxxxiiii
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947dcccxciSubteilen ſachen. es keines geles bedörffe. mitt ſollicher übung bringſt du es zů der rechten ju
gent/ vnd wañ der menſch alſo mit alter/ geſchicklichkeit vnd leib vollkom
men iſt/ ſoll man jn für ſich ſelbs laſſen handlen.
Wann du wilt wiſſen ob dich ein ſchaffner betrieg o{der} nit/ ſo thůn jm alſo.
11Schaffner zů-
erkundigen.
beger geſchrifftliche rechnung von jm/ vnd thůn als ob du ſie verloren ha-
beſt/ heiß dir ein andere geben/ hebs gegeneinanderen/ ſtimment ſie nit ü-
berein/ ſo betreügt er dich gewißlich.
Lůg aber das du nit zůlang war-
teſt/ daß er ſagen könte/ er hette es vergeſſen/ vnd möcht
ſich alſo entſchuldigen.
Außzug von dem zwölfftẽ bůch
der Subtiliteten/ Hieronymi Cardani Doctors
der Artzney zů Meyland/ etc.
Von des menſchen natur vnd Complexion.
ES ſeind die kinder mitt ſinn/
22Kinder den el
teren gleich.
gemüt vnd gedanckẽ dem vatter gleich/ wañ
der mennlich ſaamen den weiblichen über-
trifft/ geſchicht aber das widerſpil/ ſo fallen
ſie auff der můter ſeiten.
Wann aber des vat
ters ſaamẽ das vnrein blůt (ſo die monat rei
nigung genannt) übertrifft/ werden die kin
der mit leib vnnd geſtalt dem vatter gleich/
wann der überwunden wirt/ ſehen ſie der mů
ter gleich vnnd änlich.
Darumb ſeind ſie faſt
mit ſinn vnnd gedanckẽ den vätteren gleich/
aber mit leib vnnd geſtalt den müteren.
Dann das vnrein vnſauber blůt der můter/ iſt den mehren theil krefftiger
von wegen ſeiner vyle/ dann des vatters ſaamen.
Gleich wie diſer ſaamen
krefftiger dann der můter/ welcher minder vnnd dünner iſt.
Zů gleicher weiß/ weil ſie jung/ ſeind ſie der můter/ wann ſie aber elter/
werden ſie mehr dem vatter gleich.
Dann die knäblin kommend von der
werme/ vnnd die meidtlin von der kelte.
Darumb werden die hitzigeren
knäblin den vätteren/ welche auch hitzig/ vaſt gleich/ vnd die meitlin den
müteren/ welche von kelte geboren werden.
Auß der vrſach hatt man drey weg erfunden knäblein zůmachen. Zů dem

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