Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

Table of figures

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[Figure 101]
[Figure 102]
[103] c d b a
[104] a c b d g l e l f
[105] a b c d e f k g h o
[106] d e a b c
[107] b a e d c
[108] Tetra cedron.
[109] Exace dron.
[110] Octo cedron
[111] Icoſa he dron.
[Figure 112]
[Figure 113]
[114] Gn@m@.
[115] a g h b e m n f c k l d 1
[116] g h b e m n f c k l d 2
[117] a k l m b e q r g f ſ t h c n o p d 3
[118] a g h b e m n f c k l d 4
[119] a k b e m g f n h c l d 5
[120] a b c d 1
[121] a b c e d 2
[122] a b c e d 3
[123] b d a e c
[124] a b 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48
[125] h c d a b g f e
[Figure 126]
[127] G E C D F B A
[128] G E D C B F A H
[129] A B E F C D G H
[130] a b c d
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757dcciſachen/ Das ſechßzehend bůch. ligion/ geleich als bedörffte Gott S. Iohans kraut/ wölcher durch das opf
fer hilffet.
oder wann man ein Meß vmb deß pferds willen halten ſolte/ o-
der Gottes hilff nicht beſchieſſen möchte.
doch beſchicht hie in diſer cur vnd
heilung/ wie auch etwan in anderen ſachen.
dann es iſt bekanndt/ daß noch
aller artzeten lehr/ diſe arth zů heilen die fürnem̃eſt iſt/ nãlich vyl blůt her-
auß zů laſſen/ vñ von vyl orthẽ/ darzů ein außtrockende artzney zů brauchẽ.
Von Geſpenſten/ Geiſteren/ oder Teüfflen
vnnd todten/ Das xciij Capittel.
ES iſt kein tractation vnd handlung ſo ſchwer vnd fürnemlich/
als diſe/ ſo von geiſteren oder teüfflen gehalten wirt.
dann wañ
man diſe zůlaſſet/ wirt von ſtundan auch angezeigt/ daß die ſeh
lẽ noch deß leibs abſterbẽ vorhandẽ.
wã aber diſe nit vorhãdẽ müſ
ſen die ſehl mit denleibẽ zů grund ghẽ.
Weil aber diſer handel hö
cher dañ {der} zů dẽ bücherẽ von mancherley ſeltzam̃en dingẽ gehörig/ iſt er zů {der}
handlung von der ewigkeit gezogen/ darumb iſt genůg daß hie auß beiden
ein tittel gemachet.
namlich daß wir von den teüfflen/ geiſteren/ vnnd tod
ten mit ein andern reden.
fürnẽlichen auß diſer vrſach/ daß man auß den ex
perimenten vnnd erfarungen/ eines von dẽ anderen nit abſünderen mag.
Was von den geiſten oder teüfflen geſagt/ mag auch zů den todten gezogen
werden.
vnnd widerumb was von den todten geredt/ mag von deß teüffels
geſpenſt geſagt werden.
Es kommet aber ſolliche ſchwere vrſach dahar/ daß man einer wirckung
mancherley vrſach geben mag.
namlich die teüffel/ oder deß todten natur/
oder ein beſondere krafft deß himmels/ oder ſonſt ein betrug.
Es iſt ein ge-
töß in dem hauß/ diſes mag ein mauß/ katz/ oder jgel ſein/ oder das träm ſe-
tzet ſich ſo würmſtichig geweſen.
hargegen mag es ein teüffel/ oder gefründ-
ter geiſt ſein.
es mag auch wol yemand ſein/ der durch ein inſtrument ſolli-
ches erdichtet hat.
Es mag auch ſolliches von einer himmeliſchen krafft be
ſchehen ſein/ oder weil der lufft/ oder deine fiñ gewaltiglich bewegt worden/
alſo daß auſſerthalben dir nicht anders gehöret iſt.
Alſo ghet es auch in liechteren/ geſpenſten/ vnnd opfferen zů. Dann diſe
11Fünff vrſach
aller entpfint
licher dingen.
vier vrſachen/ ja fünff/ ſtreitten in allen dingen mit einander.
ordnung der
natur/ als die thier oder etwas ſchweres.
ein beſondere krafft deß himmels.
ein erſchrocken gemüt von bildnuſſen/ von dempffung der feüchtigkeit/ vñ
von begirden.
Menſchlicher betrug/ wañ man verhoffet die forchtſammen
vñ baldgleübigẽ zů triegẽ.
der teüffel/ o{der} eines abgeſtorbẽ geiſt/ o{der} wunder-
werck.
dann diſe ſtuck ſoll man alles für eines halten. Wölcher auff deren ei-
nes nicht haltet/ der haltet auff alle nicht.
wer eines zůlaſſet/ der laſſet alle
zů.
Man mag aber diſes fürnemlich auff ein beſondere krafft {der} natur oder
deß himmels ziechen/ daß etliche ſehend/ die ander nit.
etliche hören/ die an
dere nit.
etliche entpfindend/ die andere nit.
Darumb haltend alle geſatz vnnd glauben (außgenommen die Saduce
er auß den Iuden/ vnnd die Stoiſchen Platoniſchen) einmütiglich/ es ſey
end teüffel/ todten/ vnd waare wunderzeichen.
Hargegen wöllend die Epi
curiſchen/ vnd Peripatetiſchen diſes nit.

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