Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

Table of figures

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[111] Icoſa he dron.
[Figure 112]
[Figure 113]
[114] Gn@m@.
[115] a g h b e m n f c k l d 1
[116] g h b e m n f c k l d 2
[117] a k l m b e q r g f ſ t h c n o p d 3
[118] a g h b e m n f c k l d 4
[119] a k b e m g f n h c l d 5
[120] a b c d 1
[121] a b c e d 2
[122] a b c e d 3
[123] b d a e c
[124] a b 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48
[125] h c d a b g f e
[Figure 126]
[127] G E C D F B A
[128] G E D C B F A H
[129] A B E F C D G H
[130] a b c d
[Figure 131]
[132] A B C E D
[Figure 133]
[Figure 134]
[Figure 135]
[Figure 136]
[137] a e c b d f k g
[Figure 138]
[139] Acing u Metoy condy lus. Condy lus Procon dylus. Au @ u laris Acing Meta con@@yl@ Condylg Procõdy lus. Cingulg Solaris ANVV D A RIS Acing Metacõ dylus. Condylg Procõdy lus. @eneris. M E DI VS Acing. Metacõ dylus. Condylg Procondy lus IN DEX Veneris & genitalium linca. Thenar Menja. Manus. Cerebri linea Soror cerebralis Trianoulus. Hypothenar. Via lactea. Iecoraria. Soturnia. Vitę linca. Acing Meta condy lus. Condylg POL LLX Soror uitalis ſeu Martia. Stethos Carpus.
[140] a b c d
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723dclxvijſachen/ Das fünffzehend bůch. nacht des xxviij tag Ienners/ im M D liiij jar/ iſt geoffenbaret wordẽ/ wie
ich diſes buch dz letſt mal außgeſchriben.
Ich ſach ein wand an welcher vyl
bildnuſſen warend/ vnder welchen etliche ſpacierten/ ettliche redten mitei-
nanderẽ/ etliche ſtůnden/ etliche ſaßen/ alſo dz es ein wunderbare ſach gewe
ſen.
da ſprach ich/ Diſes iſt warlichẽ wunderbar. da ſagt einer auß den gegen
würtigen zů mir/ Nein zwar es iſt kein wunderbarer handel/ dann du haſt
diſe rechnung erfunden.
Ich weiß es wol. da fiel er mir wider in die red ſpre-
chende/ Diſe wand ſthet an dem ſchwibogen gegen der land ſtraaß über/ wel
che (wie du wol weiſt) allzeit geng iſt/ es ghond auch ongefahr jetzund die
kriegßknecht dardurch.
Wañ die Sonn in der ſtraß auffgangen/ haſt du ge
lert wie man die bildnuß auß den ſchatten an der wand/ ſo dargegenn über
ſthet/ ſehen mag.
Diſe aber/ deren zů auſſerſt an der wand vyl/ ſeind gantz
zerſtröuwet/ vñ etliche in der mitte/ die du ſitzen ſiheſt/ ſeind alles gemeld/
die nach der ſchatten bildnuß abgemachet ſeind/ alſo wann die ſchatten gar
von der wand hingangen/ dz man vermeine es bewege ſich etliches gemeld.
da ſagt ich/ Warlich man mag das gemeld kümmerlich von dem ſchattẽ er-
kennen.
da ſprach er/ Diſes iſt die gröſte kunſt geweſenn. dann der herr im
hauß hatt ſolliches angeben/ vnnd alle rechnung auß deinem bůch genom-
men.
die menſchen ſo miteinander reden/ ſeind nit gemeld/ ſonder ſchatten.
dann diſe zwen ſtond in dem weg/ vnd ſeind bald hingangen.
Alſo beſinnet
ich mich recht/ vnd verſtůnd daß man diſes an taflen auch machen köndt/
welche man von einem orth an das ander thůn möcht.
Es ſagt Nicolaus Siccus/ des gerichts vogt ein weidlicher man/ welchẽ
11Geſicht in den
wolcken.
ich ehrenhalben mit dem nam̃en nenne/ er hab erfahren wañ {der} wind weyet/
vnd man mit einem pferd dargegẽ reite/ dz leichte bildnußẽ/ ſo auß pflaun
federn bereittet/ oder auß papeyr gemaalet/ an den hinderen ſchwantzrie-
men mit einẽ faden gebunden/ in den lufft hinauff faren/ vñ wañ der fadẽ
klein/ ein gantz wunderbar geſicht machend.
vnd diſes billich/ dañ weil der
wind dargegen weyet/ vñ die bildnuß breit vnd leicht iſt/ mag ſie nit gerad
herab fallen.
Sie mag auch nit vor des winds trib wie andere ding fallen/
weil die von dem faden gehebt wirt/ deßhalben můß ſie überſich fahren/ vñ
ein geſtalt eines geſpengſt oder wunderbaren geſicht haben.
Es iſt aber ein
großer zweifel ob diſes zů den wolcken kommen möge.
dann der fadẽ wurde
brechen/ oder der wind wurde nit ſo weit reichen/ oder ein langer fadẽ möch
te ſolchen gewaltigen trib nit erleiden.
Doch wöllend wir ander leüt ſolches
laßen verſůchen/ dann es iſt inn Aeſopi fablen ein näherer weg beſchriben.
nammlich wann man einen aufferzognen adler/ ſo in die höhe fliegen/ ein
bildnuß an die füß hencket/ vnnd diſer wider hinab fahret/ vermeinet man
es ſeye ein ſeltzam geſicht vorhanden.
Diſe kunſt brauchẽ wir der kriegßleü-
ten gemüter zůſtercken/ wann zwen heüffen gegen einander ligen/ ſo mitei
nander ſtreitten wöllen.
Es werden auch etliche ding zůbereitet/ welches wol nit geſichten ſeind/
vnnd aber ein große verwunderung bringend.
Man malet ein trommen
mit mancherley figuren/ alſo daß das gemeld all
141[Figure 141] gemach hinab gange/ vnd hargegẽ die abfaren/
de vonn den auffſteigenden wider auffgefangen
werden.
dann jr geſtalt erſtreckt ſich ſchlims/ vnd diſes faſt durch linien ſo
geleich weit voneinanderen ſthond/ wie du hie beſeitz ſibeſt.

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