Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

Table of figures

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[111] Icoſa he dron.
[Figure 112]
[Figure 113]
[114] Gn@m@.
[115] a g h b e m n f c k l d 1
[116] g h b e m n f c k l d 2
[117] a k l m b e q r g f ſ t h c n o p d 3
[118] a g h b e m n f c k l d 4
[119] a k b e m g f n h c l d 5
[120] a b c d 1
[121] a b c e d 2
[122] a b c e d 3
[123] b d a e c
[124] a b 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48
[125] h c d a b g f e
[Figure 126]
[127] G E C D F B A
[128] G E D C B F A H
[129] A B E F C D G H
[130] a b c d
[Figure 131]
[132] A B C E D
[Figure 133]
[Figure 134]
[Figure 135]
[Figure 136]
[137] a e c b d f k g
[Figure 138]
[139] Acing u Metoy condy lus. Condy lus Procon dylus. Au @ u laris Acing Meta con@@yl@ Condylg Procõdy lus. Cingulg Solaris ANVV D A RIS Acing Metacõ dylus. Condylg Procõdy lus. @eneris. M E DI VS Acing. Metacõ dylus. Condylg Procondy lus IN DEX Veneris & genitalium linca. Thenar Menja. Manus. Cerebri linea Soror cerebralis Trianoulus. Hypothenar. Via lactea. Iecoraria. Soturnia. Vitę linca. Acing Meta condy lus. Condylg POL LLX Soror uitalis ſeu Martia. Stethos Carpus.
[140] a b c d
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939dccclxxxiiiSubteilen ſachen.
Die menſchen ſeind vnder einanderen zweytrechtig/ geleich wie mitt den
vnuernünfftigen thierenn/ als mitt dem glauben/ geſatzten/ ſpraachenn/
Landtſchafften/ ſitten vnnd geberden.
dann bey den Machometiſchen o-
{der} Türckẽ vñ Heidẽ gilt ein Chriſt nit mehr/ vñ bey beidẽ ein Iud/ dañ der
11Chriſt. aller böſt vnnd ſchlechteſt hund.
er wirt verſpottet/ getriben/ geſchlagen/
beraubet/ vnnd zů letſt auch getödet/ er wirt in die eigenſchafft vnd dienſt
geſtoſſen/ ſchandtlich vnnd gewaltig genötiget/ der gſtalt daß kein menſch
ſollich es von einem Tigerthier wurde leiden/ der ihm ſeine jungen genom-
men hette.
Es ſeind vylerley glauben/ der Heiden oder götzenn anbetter/ der Iu-
22Heiden glaub den/ der Chriſten/ vnnd der Machometiſchen oder Türcken.
Wöllichet die
götzen anbettet/ beweißt ſein glauben oder geſatz mit vier argumenten.
Zů dem erſten daß ſie ſo offt wider die Iuden geſiget haben/ biß die außge-
tilcket worden.
darumb habe demm obereſten vnnd höchſten Gott nit baß
eines Gots dañ vyler Götter verehrung gefallen.
Darnoch wañ das volck
ein Künig vnnd regenten hatt/ wöllicher der obereſt iſt/ ſo gezimmet es
ſich baß/ daß ein jeder inn ſeinen eigenen ſachenn auch inn den kleineſten/
zů demm erſten zů den amptleüten vnd hoffgeſind gange/ dann daß er von
ſtundan den Künig ſelber bekümmerr vnnd anlange.
Zů gleicher weiß die
weil der höchſte Gott von den nideren dingen kleine ſorg trage/ ſeye es auch
vyl weger mitt erſten von kleiner dingen wegen zů ſeinẽ dienern zů keeren/
dann mitt bitten an diſem ligen/ wölcher mit gedancken von ſolcher ſchlech
ten ſachen wegen nitt heim zů ſůchen iſt.
Vnd mit ſollichẽ geſatz exempel/
weil etliche auß der menſchheit zů der gottheit kommen wöllen/ ſeyend vyl
mittugent verrümbt worden/ als Hercules/ Apollo/ Iupiter/ Mercurius
vnnd Ceres.
So vyl die mirackel vnnd wunderzeichen belanget/ habend ſie nit weni-
ger hilff/ darzů auch waarſagungen bey jren götteren befunden/ dann inn
allen andern glauben.
Es ſeye auch vnſer meinung von Gott vnd der welt
anfang nit weniger/ ſonder vyl mehr vngereimbt dann ihre.
wölliches ſich
auß dem zanck in glaubens ſachen/ vnnd auß dem neid vnnd haß/ wölchen
die anderen wider alle Philoſophos/ als der waarheit anfenger/ wol erzei-
get habend.
Sie geben auch menſchen opffer/ verendern die ſeel/ haben vyl
götter wölliche auch von den jren verſpottet werden.
Sie habend ſchandt-
liche laſter/ wölliche kein menſch erdencken ſolt/ vergeſſend alſo deß höch-
ſten Gottes/ vnd ſeind jrem ſchöpffer gar vnd anckbar.
Diſes keeret der Iud alles vmb/ vnnd ſtellet ſich erſt ernſtlich wider die
33I@den glaub. Chriſten/ ſprechende/ Wann etlich fablen in vnſerem glauben begriffen/
ſo ſeind ſie all zů eüch kommen/ weil jr vnſer geſatz annemmen/ den einigen
vnd waarhafftigen Gott ehret niemandts ſo lauter vnnd rein als wir/ wöl
licher verehrung anfang von vns iſt.
die wunderzeichen ſeind vyl größer
dañ in keinẽ anderen geſatz/ deßgeleichẽ auch das volck vyl edler.
darwider
ſprechen ſie/ es habe Gott nit gefallen/ was erje begert habe.
Sie haben wi
der ſeine Propheten gewütet vnnd getobet/ jr geſchlecht ſeye allezeyt jeder-
man abſcheühig geweſen/ wölliche von Chriſten vnnd Heiden geert/ wer-
den von jrem geſatz befolhen an zů betten.
Der Chriſt ſtoßt das alles widerumb hinweg/ halt nicht darauff (vnnd
44Chriſtẽ glaub billich) vñ diſputiert wi{der} die Türckẽ hefftig.
diſer ſtreit iſt gar ſcharpff/ wel

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