Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

Table of figures

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[Figure 131]
[132] A B C E D
[Figure 133]
[Figure 134]
[Figure 135]
[Figure 136]
[137] a e c b d f k g
[Figure 138]
[139] Acing u Metoy condy lus. Condy lus Procon dylus. Au @ u laris Acing Meta con@@yl@ Condylg Procõdy lus. Cingulg Solaris ANVV D A RIS Acing Metacõ dylus. Condylg Procõdy lus. @eneris. M E DI VS Acing. Metacõ dylus. Condylg Procondy lus IN DEX Veneris & genitalium linca. Thenar Menja. Manus. Cerebri linea Soror cerebralis Trianoulus. Hypothenar. Via lactea. Iecoraria. Soturnia. Vitę linca. Acing Meta condy lus. Condylg POL LLX Soror uitalis ſeu Martia. Stethos Carpus.
[140] a b c d
[Figure 141]
[Figure 142]
[143] fum ad re ci pi en dũ ſpen Lig num per fo ra Gladuisſpendens. Populea uirgn pro medieta teex cori a@@. Radry cucu@ bite hu@ figur Vas Ierr. Ol@um mirrtyd Vas Æ@eũ. Vinum limbus @@neũ lintũ. Aqua limbus V@@ Vitr@@m Diſcus mundpictus Locus eminentior ſditarius ap@@s huir a@@. @p @ſ op Collis ſuper {qo} ſi@ ars. Planum Terra.
[144] A B C F E D
[145] B E C D A F
[146] A D C B E
[147] E D C B A
[148] A T K R H Q V G P F O E N D M C L S B
[Figure 149]
[150] A C E D B
[151] K H F E B D G A C I N M L P O
[Figure 152]
[153] D C A B
[Figure 154]
[155] A B D C E F H G T L N M O P R Q S T X V
[156] H F B G D A E C
[157] B A C
[158] Milãt. Vitalot. Vah
[Figure 159]
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262ccviVon mancherlei wunderbaren bend. Es ſoll auch niemand wunder nem̃en wañ auß den herten vnd dickẽ
ſchiepen ſchalen werden/ dañ ſie ſeind ein anderen geleich.
Man findet auch
etwan ſchlangen in den ſteinen/ als diſe geweſen/ ſo man in der Lateiniſchẽ
ſteingrůbẽ gefundẽzů Bapſt Martini des fünfften zeyttẽ/ ſie hat in dẽ her
ten vnnd groſſen ſtein gelebt/ ob wol kein anzeigung vorhanden/ wie ſie dẽ
athem gehapt.
Solliche ſind gar ſchedlich/ weil ſie {der} anderẽ thierẽ natur zů
wi{der}/ vñ gantz vngeleich ſind.
wie ſie aber den athem entpfahen/ habẽd wir
an einẽ an{der}ẽ orth geſagt.
Diſes thier war glückſelig/ wölches ſeinẽ vrſprũg/
leben/ vñ tod an einẽ orth wurde entpfangẽ han/ wañ der ſtein allein etwas
tieffer gelegen were.
Sie entſthond auß des ſteins ſubſtantz/ ſo anfachet zů
faulẽ/ wie auch die würm.
ſie ſeind aber von wegen der herten materiẽ etwz
läblicher.
darum̃ verſchleyſſend ſie auch den ſtein in jrer anrürũg/ auß wöl
cher verſchleiſſung ſie erhalten/ vñ groß werden.
man ſagt auch daß in dem
ſelbigen ſtein/ fröſchen/ krotten vñ krebs crebs (wölches mehr zů verwund eren)
gefundẽ wordẽ/ wölche doch tod geweſen.
Die ſchlangẽ haſſen das feür/ nitt
allein/ daß diſes jr geſicht etwas ſchwechet/ ſonder dz des feürs natur dem
gifft treffenlich widerſthet.
Deßhalben weil auß den ſchlangen kein würm
werden/ die weil das gifft der wachſung wi{der}ſthet/ iſt doch gewüß dz würm
von inen kom̃en/ wañ ſie durch den blitz geſtorbẽ ſind/ dañ der blitz hatt des
giffts krafft hingenom̃en.
Mã ſagt daß die ſchlangẽ auch ab der Leopardẽ
geruch fliehen/ darum̃ iſt gůt wañ man deren haut in der kam̃er hatt.
doch
wöllen wir von diſem harnoch weitter reden.
An den ſchlangen iſt zů verwunderen/ daß ſie ein zerſpaltene zungen ha-
11Schlangẽ art ben/ als wañ ſie auß zäſerleinen gemachet wäre.
Es brauchend auch gleich
diſe die ſchüpen für negel/ vñ die rip für ſchinbein/ alſo wol vñd kommlich
dz ſich ettlich auß iñen eines ellenbogen hoch auffrichten/ vñ der gſtalt vn-
der geſtutzt einhar tretten.
Albertus zeigt an wie ein naterẽ auff einen baũ
geſtigen/ habe einer atzlen jre iunge gefreſſen/ da ſey die atzel darzů kom̃en/
vñ habe mit der nateren geſtrittẽ.
als ſie aber bey dem fůß erwiſchet ward/
habe ſie geſchrauwen.
zů ſollichem geſchrey ſeye jr geſpil harzů geflogẽ/ wöl
che die nateren on vnderlaß/ in das haupt biſſen/ getödet/ vnnd über den
baum hinab geworffen habe.
Einer yeden ſchlangen biß iſt tödlich/ wañ ſie
ein laubfröſch krott oder ein ſcorpion verſchluckt hatt.
Es zeigt Ariſtoteles an/ es ſeye ein kleine ſchlãg/ ſo allein eines ellenbogẽ
lang ſeye/ gantz rauch/ wölche die überigen alle fliehend/ die man heilig nẽ
ne.
Doch ſoll niemand wunder nemmen/ daß eines yedẽ thiers biß ab dem
eſſen vnd keüwen ſchedlicher werde/ vnd alſo nitt allein der ſchlangen.
Dar
zů habend nitt allein die ſchlangen zerſpaltene zungen/ ſonder auch die ey-
dochſen/ vnd meerkelber.
Die vrſach iſt/ weil diſe klein vnd ſubteil von we-
gen der nideren kinbacken/ hatt ſie auch müſſen ſpitz ſein/ damitt ſie ſich lei-
chter harfür thůn möchte/ vñ geſpaltẽ/ dañ alſo mag ſie ſich baß zů den zenẽ
richten.
dañ die natur hatt kein ſubteil ding faſt breitt gemachet/ das ſich
hatt ſollen bewegen.
Der ſchlangen kopff hatt allein ein bein/ an der figur
wie ein geſtimmleter dannzapff.
es ſeind kein augen löcher
darinnen/ wölches darumb beſchehen/ damitt
ſie ſich nit bald verletze/ weil ſie auff
der erden kreüchet.

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