Cardano, Geronimo
,
Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen
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None
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Table of figures
<
1 - 30
31 - 60
61 - 90
91 - 120
121 - 150
151 - 159
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<
(clxxix)
of 997
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1.0RC
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text
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de
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35
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clxxix
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0235
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235
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ſachen/ Das ſibend bůch.
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a m aller geleicheſten. </
s
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<
s
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echoid-s5911
"
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preserve
">wann du aber diſen mitt eim roß/ hund/ oder affen/
<
lb
/>
vergleichen wilt/ wirſt du faſt einen wilden man gegen einem burgerli-
<
lb
/>
chen menſchen ſtellen/ ſolliches kom̃et auch võ der geburt geſtalt har. </
s
>
<
s
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echoid-s5912
"
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preserve
">Dañ
<
lb
/>
wann ein thier in dem leib geboren wirt/ wachſet es von dem geblüt/ vnnd
<
lb
/>
wirt auß der můter werme geformiett. </
s
>
<
s
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echoid-s5913
"
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="
preserve
">Was aber von dem ey harkommet/
<
lb
/>
iſt wol der elteren geblüt/ Aber den mehrentheil von der auſſerlichen
<
lb
/>
werme.</
s
>
<
s
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echoid-s5914
"
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="
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"/>
</
p
>
<
p
>
<
s
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echoid-s5915
"
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">Deßhalben entſthethie der anderen frag außlegung. </
s
>
<
s
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echoid-s5916
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">Dann weil mir ge-
<
lb
/>
<
note
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right
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note-0235-01
"
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="
note-0235-01a
"
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="
preserve
">Thieren ge-
<
lb
/>
burt fünfer-
<
lb
/>
ley.</
note
>
ſagt/ daß die thier ſo auß den eyeren kommen ein mittle geburt/ zwiſchen
<
lb
/>
denen ſo auß einer feüle/ oder auß der můter leib geboren/ habend/ vnnd
<
lb
/>
wir aber ſehen/ daß die thier ſo auß den eyeren kommen/ als die vögel/ de-
<
lb
/>
nen ſo auß den thieren geboren etwas enlicher/ dann denen ſo on gefahr har
<
lb
/>
kommen/ müſſen die thier/ wölche auß den eyeren ſchlieffen/ wider in zwo
<
lb
/>
arten abgetheilet werden.</
s
>
<
s
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echoid-s5917
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="
preserve
"/>
</
p
>
<
p
>
<
s
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="
echoid-s5918
"
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="
preserve
">Die ein art/ ſo auß eyeren kommen/ werden von den elteren außgebrů-
<
lb
/>
tet/ als die vögel/ wölche dann den vollkommenen thieren etwas änlicher/
<
lb
/>
die weil ſie auß der thieren werme außgebrůtet/ vnd wann ſie außgeſchlof-
<
lb
/>
fen/ aufferzogẽ werdẽ. </
s
>
<
s
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="
echoid-s5919
"
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="
preserve
">die andere art iſt/ wölche von jren elteren nit außge-
<
lb
/>
brůtet/ noch aufferzogen wirt/ als der mehrteil ſchlangen vnnd fiſchen. </
s
>
<
s
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="
echoid-s5920
"
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="
preserve
">Di-
<
lb
/>
ſes ſeind gentzlich grobe/ wilde/ vnnd vngelernige thier/ wölche denẽ ſo an
<
lb
/>
gefahr wachſend am nechſtẽ ſeind. </
s
>
<
s
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="
echoid-s5921
"
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="
preserve
">Alſo haßt duietz viererley thier/ zů erſt ſo
<
lb
/>
thier geberen vnnd vollkommen ſeind/ zum anderen/ wölche die eyer auß
<
lb
/>
brůten vnd aufferziehen/ als die vögel/ demnach wölche auch eyer legend
<
lb
/>
aber nitt außbrůten/ vnder wölchen etliche die iungen aufferzierziehend (doch
<
lb
/>
wöllend wir nitt alſo gar eigentlichen daruon reden) wölche auch vnuoll-
<
lb
/>
kommen. </
s
>
<
s
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="
echoid-s5922
"
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="
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">Es ſeind aber die aller vnuollkommeneſte/ wölche on allen ſaamẽ
<
lb
/>
entſthond.</
s
>
<
s
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echoid-s5923
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="
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"/>
</
p
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<
p
>
<
s
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echoid-s5924
"
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="
preserve
">Die weil aber vnder dem erſten vñ anderen nitt ein kleiner vnderſcheid
<
lb
/>
geweſen/ hatt die natur damitt gar nicht manglet/ noch ein fünffte art/ ſo
<
lb
/>
mittlen möchte geordnet/ wölche zů erſten an dem oberen theil/ do das orth
<
lb
/>
warm vnnd weytt wäre/ eyer brechten/ demnach an dem nideren theil auß
<
lb
/>
dem ey ein thier/ als auß dem näſt gebrůtet/ harauß thete vnnd gebure/
<
lb
/>
mitt wunderbarem fleyß der natur. </
s
>
<
s
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="
echoid-s5925
"
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="
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">Dergleichen ſeind faſt alle die/ ſo krö
<
lb
/>
ſpelichtiger vnnd herter haut ſeind/ dañ die fröſchen geberen eyer.</
s
>
<
s
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="
echoid-s5926
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="
preserve
"/>
</
p
>
<
p
>
<
s
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="
echoid-s5927
"
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="
preserve
">Es iſt allen thieren gemein jre haar zůuerenderen/ nach der waſſeren na
<
lb
/>
<
note
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="
right
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="
note-0235-02
"
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="
note-0235-02a
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="
preserve
">wannen har
<
lb
/>
der thieren
<
lb
/>
haar ko@@me</
note
>
tur/ ſo ſie nam̃lich von natur haar habend/ die mancherley farben ſeind.
<
lb
/>
</
s
>
<
s
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echoid-s5928
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">ſolliches habend wir auch an einem anderen orth/ von des menſchen haut
<
lb
/>
angezeigt. </
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">Deßhalben ſagt Ariſtoteles daß auß des pſychri waſſer (wölches
<
lb
/>
ein fluß in Thracia iſt) die ſchaaff ſchwartz wullen bekommen. </
s
>
<
s
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="
echoid-s5930
"
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="
preserve
">demnach ſey
<
lb
/>
end in Antãdria zwen flüß/ deren einer ſchwartz/ der ander weyß ſchaff ma
<
lb
/>
chen. </
s
>
<
s
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="
echoid-s5931
"
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="
preserve
">darum iſt nicht ſo hinderen möge/ daß auch auß den trencken die noch
<
lb
/>
kunſt gemachet ſeind/ der gleichen beſchehen. </
s
>
<
s
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="
echoid-s5932
"
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="
preserve
">doch beſchicht ſelten daß auß
<
lb
/>
kunſt oder von natur weiſſe ſchaaff von anderen mögen harkommen. </
s
>
<
s
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="
echoid-s5933
"
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="
preserve
">aber
<
lb
/>
auß den weyſſen mögend leichtlich geſprengte/ oder ſchwartze har kom-
<
lb
/>
men.</
s
>
<
s
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="
echoid-s5934
"
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="
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"/>
</
p
>
<
p
>
<
s
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="
echoid-s5935
"
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="
preserve
">Es iſt auch ein frag ob vn{der} den thieren ettliche von natur zů einer krãck
<
lb
/>
heyt geneigt? </
s
>
<
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="
echoid-s5936
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="
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">man weiſt ſolliches nit eigẽtlich. </
s
>
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echoid-s5937
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preserve
">doch iſt die vernünfft darwi-
<
lb
/>
der/ dieweil die natur an einer yeden art nicht ſoll vergeſſen haben/ wiewol
<
lb
/>
</
s
>
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p
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div
>
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text
>
</
echo
>