Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

Table of figures

< >
[Figure 31]
[Figure 32]
[33] lapidis longitudo C E D A F B
[34] a k @ c d g f e b
[35] d b e c a f g
[36] a d b c
[37] a c b d e
[38] f a d b r c g
[39] f a d ſ b c g
[40] A L H F C E G D K M B
[Figure 41]
[42] Ecliptica ſept@t. linea refleya. Erratira @@ ſectio. Ecliptica merid. A B
[43] f m @ o e q h k l a n u c d g
[44] a k g b @ @ @ l e m f q p o n b
[45] a c d b
[46] C B A F D E G
[47] Axis primus. Axis terts. Axis ſecundg Turris horologij uicem prim@ axis gereus. cla@@s verſa @lis. Rota horologij principalis. Fums. Capſula molę. Mola XXXV Q P O VII N LXX III M L R H LXXXX VI K G XV F D C E A B
[Figure 48]
[49] f g d b a c e h m k
[50] l f e i g h
[51] a b c d
[52] Rotacochlearis.
[53] D C A E B
[54] D F C A B
[55] D D F F C E A A B B
[Figure 56]
[57] E C B A f D
[58] Meridies Oriens. Styl@ lap. Her. Arge@ cule us. Occidens Septentrio A B C D E F G H K L M N O P Q R S T V X Y Z ?? ℞ {στ} θ
[59] D C B A
[60] L H G H K
< >
page |< < (cccxcv) of 997 > >|
451cccxcvſachen/ Das acht bůch. doch můß man diſes an ein ander orth rechnẽ. Zůletſt iſt wañ die menſchen
von
jnen ſelbs verderben/ vnd durch kein auſſeren gewalt darzů getrungẽ
werden
.
ſollichen jamer nennet man die peſtelentz. Es verderbend auch et-
wan
die thier ſo menſchlichem brauch von nöten ſeind.
Ob wol aber diſes
an
anderen orthen vnder den gemeinẽ jamer gezellet/ acht ich doch nit daß
man
es auff diß mal darunder zellen ſoll.
dann ich red allein von denen/ ſo
eigentlich
den menſchen antreffen.
dann diſe plag kommet über das viech/
ſeüw
vnnd rinder/ aber über die roß/ geißen/ vnnd bünd nit.
Welche nitt
lebhafftig
/ bey einanderen lebend/ vnnd feüchter natur ſeind/ vnder die
kommet
der ſchelm bald/ als vnder die ſchaaff.
die ochſen lebend beyeinan
deren
/ vnnd ſeind lebhafftig/ darumb kommet diſe plag nitt bald vnder
ſie
.
Den ſeüwen geth es wie den ſchaaffen. die hünd ſeind nit lebhafftig/
aber
trockner natur/ lebend auch nit beyeinander in hauffen/ wie auch die
roß
nitt/ die doch lebhafftig/ darumb kommet ſie diſe ſucht nitt bald an.
Wölche aber beyeinanderen whonend/ vnder die kommet ſie etwan. Die
geyſſen
werden minder kranck dann die ochſen/ vonn wegen ihrer treffen-
lichen
tröckne.
Deßhalben iſt bekannt daß ſieben arthen des gemeinẽjamers in mẽſch-
lichem
leben ſeind/ wölche ich wider eräfferen will.
Erbidem/ waſſerflůth/
wind
/ thier/ peſtelentz/ krieg/ vnd hunger.
Es habend vyl auch von dem
brunſt
gezweiflet/ doch ſoll mann es nitt vnder die gemeine jamer rechnen.
dann ſollicher mag auff dreyerley weg entſthã/ ongefar/ von den mẽſchen/
vnd
von natur.
Der von den menſchen beſchicht/ ſoll dem krieg oder vff
růr
gerechnet werden.
Der on gefar beſchicht/ mag nit gemein ſein. wann er
auch
einer ſtatt gemein/ můß man jn der menſchen that zellen.
doch wel-
lend
wir von dem ſelbigen hie nicht handlen/ wiewol bekanndt iſt/ daß vor
zeiten
inn Schottland ein feüwr auffgangen/ durch wölches faſt dz gantz
land
verbrunnen/ diſes mit hilff des winds.
doch iſt diſes von der bän-
men
matery beſchehen/ wölche dem brunſt wol zůbereitet.
Es iſt aber auch ein nateürlicher brunſt vnſeren zeitẽ Puteolen an
gangen
/ vnnd lang auff dem berg Aetna geweſen.
doch iſt es nitt eigentli-
chen
ein brunſt/ ſonder ein erdbidẽ.
dann die heüſer werden nitt faſt durch
das
feüwr verzeert/ ſonder mit eſchen verdeckt.
Wann es aber ein brunſt
ſein
ſolte/ müſte es ein flamm oder kool ſein.
Die kool oder glůt wurd all-
gemach
die welt vmb ſich freſſen.
vnd möcht der flamm das meer nit verzee
ren
.
dann es iſt vngläublich zůſagen/ wie vyl das feüwr waſſers hinnem̃e.
darumb můß eintweders daß meer zůerſten verzeert vnnd außgetrocknet
werden
/ oder der welt kreiß darumb/ můß nit verbrennen.
Es beſchicht aber ſolliches auff zweẽ weg. eintweders daß diſes über die
natur
iſt/ oder man můß es nitt alſo verſthan.
Oder es můß vorhin alles
durch
einanderen vermiſchet werden.
doch mag ſollicher iamer inn etlichen
landen
wol angehn/ wann der boden vnd die acker des ſchwebels vnd bechs
natur
bekommen.
wie vor zeiten vmb Sodoma vnd Gomorrha. Deßhal-
ben
ob wol diſer jamer auch gemein/ ſoll es doch nitt vnder die anderen @@@-
ben
gerechnet werden.
dann er mag nit zůmal auff der gantzen welt ſein/
ſo
lang vnnd die beſthan ſoll.
man můß aber von dem/ als auch von an-
deren
reden.
doch iſt über das ander alles diſer jamer gar ſeltenn/ dann
die
anderen.

Text layer

  • Dictionary

Text normalization

  • Original
  • Regularized
  • Normalized

Search


  • Exact
  • All forms
  • Fulltext index
  • Morphological index