Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

Table of figures

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[Figure 31]
[Figure 32]
[33] lapidis longitudo C E D A F B
[34] a k @ c d g f e b
[35] d b e c a f g
[36] a d b c
[37] a c b d e
[38] f a d b r c g
[39] f a d ſ b c g
[40] A L H F C E G D K M B
[Figure 41]
[42] Ecliptica ſept@t. linea refleya. Erratira @@ ſectio. Ecliptica merid. A B
[43] f m @ o e q h k l a n u c d g
[44] a k g b @ @ @ l e m f q p o n b
[45] a c d b
[46] C B A F D E G
[47] Axis primus. Axis terts. Axis ſecundg Turris horologij uicem prim@ axis gereus. cla@@s verſa @lis. Rota horologij principalis. Fums. Capſula molę. Mola XXXV Q P O VII N LXX III M L R H LXXXX VI K G XV F D C E A B
[Figure 48]
[49] f g d b a c e h m k
[50] l f e i g h
[51] a b c d
[52] Rotacochlearis.
[53] D C A E B
[54] D F C A B
[55] D D F F C E A A B B
[Figure 56]
[57] E C B A f D
[58] Meridies Oriens. Styl@ lap. Her. Arge@ cule us. Occidens Septentrio A B C D E F G H K L M N O P Q R S T V X Y Z ?? ℞ {στ} θ
[59] D C B A
[60] L H G H K
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129lxxiijſachen/ Das ander bůch. ſo wirt er gröſſer ſcheinen nach der gelegenheit MN/ dañ im BH/ als in {der}
vorgenden figur/ vñ wz mã küm̃erlich ſicht/ das ſcheinet kleiner als ein faſt
dünner ſteckenn/ wirt kleiner ſcheinen dann er iſt/ ſo er weit ſthet/ das be-
ſchicht nitt inn einem dickern vnnd mitt vergleichung/ ſo meiner man inn
der nehe es ſeye ein dicker ſteck kürtzer dann ein dünner.
Diſe letſte gattung
iſt auch vnder anderen gantz nützlich zů dem gemäld/ eintweders von we-
gen deß ſchatten/ oder von wegen der nachuolgung/ oder von wegen deren
dingen vergleichung/ ſo bekannt ſeind/ als ein menſch iſt gröſſer dann ein
baum/ ob er wol harfür ghet/ ſo er durch ein waſſer ſchwim̃er/ inn der nach-
nolgung aber/ wann wir die ding/ ſo weit ſeind/ weiß malen.
Die gleſene ſpiegel ob ſie wol nitt bald beſudlet/ gebend doch die bildung
11Spiegel. nitt als wol wie die ſtähelen.
Die Cryſtallinen ſeind am beſten/ aber doch
am köſtlicheſten/ alſo manglet allenthalben etwas.
Die Metalliſchen ſeind
wol beſſer/ vnd alſo zů reden gerechter/ aber ſie werden bald verderbt.
Die
Criſtallinen ſeind theür vnnd brechend bald.
die gleſenenn ſeind glantzend
vnnd wolfeil/ doch nitt gerecht/ dann ſie zeigend die liniamenta vnd natür
liche glidmaß/ darzů die rechte farb nitt eigentlichen an.
Von deß geſtirns Wirckung vnnd Einfluß
Das xiij Cap.
ES ſoll niemandß zweyfflen das ein wirckung deß geſtirns ſeye/ vnd
das es ein heimliche krafft ſeie/ durch wölche alle menſchen geregie-
ret werdend/ wiewol ettliche gantz boßhafftige vnd ehrgeittige/ vil
böſer dann Eroſtratus/ ſolliche verleügnet hand/ dann diſer hatt
cytteler ehr halben/ vnnd damitt er ein ewigen nammen behaltenn
möchte/ der Diane tempel zů Epheſo verbrennet.
Vnnd wiewol der ſelbig
hüpſch vnnd ſchön geweſen/ hatt er doch nicht deſterminder mitt der zeytt
müeſſen zů grund ghen/ er iſt auch keinem menſchen nutzlich geweſen/ ſon-
der einem teüffel oder bildtnuß zůgeeignet.
Diſe aber vnderſthand die ewi-
ge warheit/ die von Gott inn der natur geheiliget/ vnnd dem menſchlichen
geſchlecht gantz nützlich/ auß lautterer ehrgeittigkeit vmbzůkeren/ vnnd
hatt doch yhenner verdient/ das man ſein nam̃ vndergetrucket (auß wölli-
ches liebe er ein ſolliche that begangen) vnd mitt groſſer marter abgethon
hatt.
was habend dann die anfenger ſollicher boßheit verdienet? Dieweil
dann bekannt/ das ſo vil mech tiger ding wider alle hoffnung/ vnnd wider
den gemeinen lauff der natur fürghend/ můß man ye diſes zů einer vrſach
richten.
Dañ zů dem erſten/ wer wolt ſich nitt verwundern/ das ſo vil men
ſchen von jnen ſelbs jr gůtt/ weib vnnd kind verlaſſend/ vnd alſo weyßloß
vnnd flüchtig von jrem vatterland ziehend?
vnnd das nach gröſſer/ das ſie
ſich laſſend an die marter bringen/ von wegen ſo vil groſſer vnnd ſeltzam̃er
meinungen inn der Religion vnnd glauben.
Darzů daß das aller gröſſeſt
iſt/ das ettliche ſich ſelbs an die marter bringend/ vnnd der Oberkeit ange-
bend?
So doch diſe allein mitt ſchweigen/ nitt allein jr leben/ ſonder auch
all jr gůt behalten möchtend.
Wie aber dem/ das auch jrẽ vil/ weil ſie gepla-
get werden/ als die ſtein/ an der marter kein gſchrey laſſend?
Wie/ das auch
jren vilen groſſe ding zůhanden ſtoſſend/ on all jr fürnemmen/ anderen a-
ber ghend alle ding wider jr fürnemmen vnglücklichen võ ſtatt.
Demnach

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