Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

Table of figures

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[Figure 31]
[Figure 32]
[33] lapidis longitudo C E D A F B
[34] a k @ c d g f e b
[35] d b e c a f g
[36] a d b c
[37] a c b d e
[38] f a d b r c g
[39] f a d ſ b c g
[40] A L H F C E G D K M B
[Figure 41]
[42] Ecliptica ſept@t. linea refleya. Erratira @@ ſectio. Ecliptica merid. A B
[43] f m @ o e q h k l a n u c d g
[44] a k g b @ @ @ l e m f q p o n b
[45] a c d b
[46] C B A F D E G
[47] Axis primus. Axis terts. Axis ſecundg Turris horologij uicem prim@ axis gereus. cla@@s verſa @lis. Rota horologij principalis. Fums. Capſula molę. Mola XXXV Q P O VII N LXX III M L R H LXXXX VI K G XV F D C E A B
[Figure 48]
[49] f g d b a c e h m k
[50] l f e i g h
[51] a b c d
[52] Rotacochlearis.
[53] D C A E B
[54] D F C A B
[55] D D F F C E A A B B
[Figure 56]
[57] E C B A f D
[58] Meridies Oriens. Styl@ lap. Her. Arge@ cule us. Occidens Septentrio A B C D E F G H K L M N O P Q R S T V X Y Z ?? ℞ {στ} θ
[59] D C B A
[60] L H G H K
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63ſachen/ Das erſt bůch. mitt der Sonnen/ Widerumb wie der gantz leib leidet/ wann das hirn ver
letzet iſt von wägen der ſinnen/ die von dem hirn ſich in alle glider außthei-
lend/ alſo beſchicht der Welt mitt dem verletzeten Mon.
Deßhalben iſt ein
Sympathia vnnd gleichförmigkeit in der Welt/ wie auch in menſchlichem
cörper/ es ſtimmen auch alle theil der ſelbigen miteinandern.
Das hertz be-
deütet denn lufft/ das hirn das element deß waſſers/ die läbern die erden/
die geburt glider bedeüten die Sonn vnnd das liecht.
Diſes mag man baß
wüſſen dann leren/ aber baß leren dann ſchreyben.
Es ſind aber ettliche ſo man vermeinet ein Sympathia vnnd gleichför-
119 migkeit zů haben/ vnd habends doch nitt/ als ancken/ kreiden oder glett/
vnd das weiß im ey/ dañ diſe ſtuck alleſamen/ ſo man ſie mitt andern feüch-
tigkeiten ſeüdet vnd vermiſchet/ ſo ziehend ſie allen wůſt an ſich/ aber es be
ſchicht nitt auß einer gleichförmigkeit/ ſonder es ſind diſſe ſtuck alle kläbe
rächt/ vnnd weil man die ſeüdet bleibend ſie alſo.
dieweil nur von wegen
der werme diſe vndereinan{der} vermiſchet/ mögẽd ſie von wegẽ jrẽs hertten
ankläbens/ nitt von einander abgeſündert werden/ vnd reinigend alſo die
feüchtigkeit von allem vnflath/ vnnd das auch recht vnnd ſchnell/ weil der
wůſt ſich ſelbs zůſammen zeücht/ dieweil er kläberecht iſt/ als des honigs/
vnnd deß zuckers.
So yemand diſes fleiſſig bedencket/ vnd mercket daß das hertz/ ſo es al-
2210 lein iſt/ inn dem leib wie die Sonn ſcheinet/ ſo es aber eins auß den dreyen/
ſo bedeütet es denn lufft/ der wirt leichtlichen verſthen die gleichförmigkeit
der welt vnnd des menſchlichen cörpers.
Etliche aber ſind einandern vereinbaret von wegen der gantzẽ einhellig
keit vnd liebe/ als in der geburt/ deß ends willen/ als wann die thier zůſam
men kom̃end/ ia auch wañ ettliche/ der gewächſen/ als vor von den Palm-
beümen meñlin vnnd freüwlin geſagt iſt.
Es iſt aber auch die zähende weis/ durch wölliche die gemüter jnen ſelbs
änlich werden/ mitt zim̃licher Sympathia vñ gleichförmigkeit/ da iſt auch
die waare ſeligkeit/ weil die inn den tugenden beſthat/ dann diſes iſt ein har
money vnnd zůſammen ſtim̃ung/ wie auch inn dem him̃liſchen geſtirn.
al-
ſo ſtim̃endt auch die ſeytenſpil zůſammen/ inn dem ſo die ann ſich nemmen
das vor n itt vorhanden was ja auch die durchtringenkeit der wäſenlichen
cörpern.
Dann alles was inn {der} Welt iſt/ beſchicht mitt gemeinen krefften/
als inn einem leib/ vnnd zů einem end.
Solliches iſt etwan vor auch angezeigt/ dieweil võ natur in gemein allen
dingen eingepflantzet iſt/ das eines auff das ander volge/ eintwäders von
wägen der gemeinen entſpringung/ oder das eines dem anderen diene.
So
yemand diſes wol behaltet/ mag er auch wol die eigenſchafft der antipa-
thia vnnd widerwertigkeit verſthen/ dann ein yede gleichförmigkeit iſt inn
der widerwertigkeit beſtimmet/ deßhalben habend weiſe leüth viel auß den
todten cörpern genommen/ ſo den läbenden zů wider gewäſen/ dann einem
yeden ding iſt nichts meer zůwider/ dann eben es ſelb/ ſo es todt/ oder ver-
derbt/ oder überflüſſig iſt.
doch můß ich von ſollichen dingen ſchweigen/
dann ich bin zů weit hinauß gefaren.
Es habend aber auch die Cantharides vnnd grüene käfferlein/ ein an-
tipathiam oder widerwertigkeit vnnd gegenleiden mit der blaaſſen/ vnnd
ein mehrhaß mitt der lungen/ doch iſt gnůg allein diſe zwey zů einem exem

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