Cardano, Geronimo
,
Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen
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Table of figures
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1 - 30
31 - 60
61 - 90
91 - 120
121 - 150
151 - 159
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(cccxcix)
of 997
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1.0RC
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de
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1
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54
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pb
o
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cccxcix
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0455
"
n
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455
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rhead
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ſachen/ Das acht bůch.
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es werden aber diſe ding vnder die gerechnet/ ſo von deß menſchen ſeel ge-
<
lb
/>
ſchriben. </
s
>
<
s
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echoid-s13076
"
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preserve
">Was ligt dañ daran/ weil diſes ſo vergleichet wirt/ nit vnendtlich
<
lb
/>
iſt/ es ſeye drey jar oder mehr oder minder/ wann man es zů der lenge der e-
<
lb
/>
wigkeit will rechnen? </
s
>
<
s
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="
echoid-s13077
"
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="
preserve
">warlich gar nicht. </
s
>
<
s
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echoid-s13078
"
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preserve
">Darumb ſeind diſes die ding/ ſo in
<
lb
/>
der gantzen menſchlichen glückſeligkeyt an gewalt vnd ehrgeyt ſthand. </
s
>
<
s
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="
echoid-s13079
"
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="
preserve
">die
<
lb
/>
begirden aber ſeind ſchatten/ vnd werden in den ſchatten/ aller dingen grö
<
lb
/>
ße/ als in treümen/ geſpengſten/ geiſteren/ vnd fablen/ die zů einem ſchein
<
lb
/>
gemachet/ gerechnet. </
s
>
<
s
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echoid-s13080
"
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="
preserve
">Wir werden auch vnder dem ſchein der warheit betro
<
lb
/>
gen/ vnd diſes mehr durch gewalt. </
s
>
<
s
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echoid-s13081
"
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preserve
">Es iſt aber das ewig ſo bey vns iſt ein an
<
lb
/>
der ding/ dann diſes/ ſo man annim̃et. </
s
>
<
s
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echoid-s13082
"
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="
preserve
">das ein iſt zům theil ein kleine zeyt/
<
lb
/>
zům theilewig/ als das gemüt/ ſo ein mittel natur hat. </
s
>
<
s
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echoid-s13083
"
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="
preserve
">Dieweil dann vnſer
<
lb
/>
ſubſtantz ſo ein klein ding/ enderet ſie ſich auch gar bald/ vnd ſeind aller tha
<
lb
/>
ten kleine anfeng. </
s
>
<
s
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="
echoid-s13084
"
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="
preserve
">es höret auch durch kleine enderung ein ding bald auff/
<
lb
/>
vnd fachet eins an/ alſo daß die nit weit von den erdichten nam̃en der Poe-
<
lb
/>
ten ſthet.</
s
>
<
s
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="
echoid-s13085
"
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="
preserve
"/>
</
p
>
<
p
>
<
s
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="
echoid-s13086
"
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preserve
">Wann du die gegenwertige ding bedenckeſt/ iſt alles vermiſchet/ vnuoll
<
lb
/>
<
note
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right
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">Menſchlicher
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unsure
/>
<
lb
/>
j
<
unsure
/>
amer.</
note
>
kom̃en/ vñ voll verwirrung. </
s
>
<
s
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="
echoid-s13087
"
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preserve
">Ich will erſt der bekümerten/ gefangnẽ/ weyß
<
lb
/>
loßen/ vnd bättleren geſchweigẽ/ wölche niemand für glückſelig achtẽ mag.
<
lb
/>
</
s
>
<
s
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="
echoid-s13088
"
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="
preserve
">es ſeind auch die alten/ weil ſie dem tod nach ſeind/ darzů die kinder/ weil ſie
<
lb
/>
die růten förchtẽ müſſen/ gar vnglückſelig vnd ellend. </
s
>
<
s
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echoid-s13089
"
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">Nun wöllẽ wir auch
<
lb
/>
von diſen reden/ wölche man achtet das beſt leben zůhaben. </
s
>
<
s
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echoid-s13090
"
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="
preserve
">Der arm iſt on
<
lb
/>
vnderlaß ſorgfeltig/ damit er reichtumb bekom̃e/ vnd hiemit alle zeyt/ nitt
<
lb
/>
nur auff einerley/ ſonder auff dreyerley weyß arbeitſelig. </
s
>
<
s
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="
echoid-s13091
"
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="
preserve
">Zů erſt von wegen
<
lb
/>
der arbeit/ demnach durch dẽ haß vnd verbunſt den er hat/ zů letſt von we
<
lb
/>
gen der begird/ bey deren allwegen ein forcht iſt. </
s
>
<
s
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="
echoid-s13092
"
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="
preserve
">Wañ er nun reich wirt vñ
<
lb
/>
nit mehr arm/ ſeind vyl die keine kin{der} haben/ vnd begeren kinder. </
s
>
<
s
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="
echoid-s13093
"
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="
preserve
">die ande-
<
lb
/>
re haben heimliche kranckheit an jnen. </
s
>
<
s
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echoid-s13094
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="
preserve
">doch will ich die ſelbige als die arbeit
<
lb
/>
ſeligeſten vnderlaſſen. </
s
>
<
s
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echoid-s13095
"
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="
preserve
">Was ſoll ich erſt von denen ſagen/ ſo in einem mittel
<
lb
/>
meſſigen ſtath/ jnen förchten vor den Fürſten/ gewaltigeren/ zůfälen/ vnd
<
lb
/>
demnach das ſie denen/ ſo es etwas beſſers haben/ das jr verbönnend. </
s
>
<
s
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="
echoid-s13096
"
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="
preserve
">dar-
<
lb
/>
umb beſchicht/ wie der Poet ſagt/</
s
>
</
p
>
<
p
>
<
s
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echoid-s13097
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">Die lieb deß gelts wachßt alle tag</
s
>
</
p
>
<
p
>
<
s
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echoid-s13098
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">Mit ſampt dem gelt ich reden mag.</
s
>
<
s
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</
p
>
<
p
>
<
s
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="
echoid-s13100
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="
preserve
">Wann er nun überauß reich iſt/ was můß er für ſorg habẽ/ damit er diſes
<
lb
/>
ſo er überkommen behalte möge? </
s
>
<
s
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echoid-s13101
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">ja ein Fürſt ſelbs. </
s
>
<
s
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echoid-s13102
"
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preserve
">die ſchaffner ſtälen mitt
<
lb
/>
ſampt den befelchsleüthen/ {der} ander will nit zalen/ der an{der} begert ein ziel/
<
lb
/>
der ander will das Recht brauchen. </
s
>
<
s
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="
echoid-s13103
"
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="
preserve
">dañ kom̃et erſt der hagel/ der reyff/ böß
<
lb
/>
bůben ſo einen plagen/ alſo dz er alle tag vermeinet er wölle etlicher geſcheff
<
lb
/>
ten ledig werden/ vnd verhoffet von tag zů tag ein beſſer gelück. </
s
>
<
s
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="
echoid-s13104
"
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preserve
">Sprechen
<
lb
/>
de/ Ach wañ ich yetzũd ſturbe/ wie wurde ich ſo große geſchefft/ die nach nit
<
lb
/>
zů dẽ end gebracht/ hinder mir laſſen? </
s
>
<
s
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echoid-s13105
"
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="
preserve
">wañ ich aber nur nach anderhalb jar
<
lb
/>
ſolte leben/ wolt ich alle ding zů recht bringen/ vnd aller ſchulden die auß zů
<
lb
/>
geben oder zů entpfahen/ mich ledig machen. </
s
>
<
s
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="
echoid-s13106
"
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="
preserve
">Hiezwiſchẽ lauffen diſe andert
<
lb
/>
halb jar daruon/ vnd nach mehr jar darzů/ vnd iſt nach mehr überig dann
<
lb
/>
vorhin. </
s
>
<
s
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="
echoid-s13107
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="
preserve
">Wie magſt du dañ O vnſinniger menſch verhoffen/ du wölleſt in dẽ
<
lb
/>
alter deine ſachen mögen zů dẽ end bringen/ weil du doch ſolliches in {der} iuget
<
lb
/>
nit vermögẽ haſt? </
s
>
<
s
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="
echoid-s13108
"
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preserve
">O der großen vnſinnigkeit. </
s
>
<
s
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="
echoid-s13109
"
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="
preserve
">Weil du dañ vor ſorgen vnd
<
lb
/>
geſchefften arbeitſelig biſt/ auch durch dein ſelbs eigẽ vrtheil/ wz meinſt du
<
lb
/>
</
s
>
</
p
>
</
div
>
</
text
>
</
echo
>