Cardano, Geronimo
,
Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen
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Table of figures
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1 - 30
31 - 60
61 - 90
91 - 120
121 - 150
151 - 159
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(ccclxiij)
of 997
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1.0RC
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de
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1
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echoid-s11888
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ccclxiij
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0419
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419
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ſachen/ Das acht bůch.
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ſer natur ſich ſelbs/ vnd beſchehẽ wunderzeichen. </
s
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<
s
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echoid-s11889
"
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preserve
">Man ſicht dz auß forcht-
<
lb
/>
ſamen mannlich/ auß arbeitſeligen glückſelige/ auß vnwüſſendẽ weiſe/ auß
<
lb
/>
ſchwachen ſtarck werden. </
s
>
<
s
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echoid-s11890
"
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preserve
">dann das menſchlich gemüt faret hinauß/ vñ ver
<
lb
/>
pflichtet ſich mit einem höherẽ/ erhebt auch den leib darmit. </
s
>
<
s
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echoid-s11891
"
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">diſer cinbrũſt
<
lb
/>
machet/ daß man vergiſſet aller armůt/ arbeit/ vnnd des todts. </
s
>
<
s
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echoid-s11892
"
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preserve
">darumb
<
lb
/>
ſtreittend ſie allwegen frölich in Gott. </
s
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<
s
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echoid-s11893
"
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preserve
">Doch mag man nit bald durch diſes
<
lb
/>
liecht angezündet werden/ ſonder es wirt von Gott geben. </
s
>
<
s
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echoid-s11894
"
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="
preserve
">Man můß aber
<
lb
/>
zů erſten der reichthummen vnd aller wollüſten vergeſſen/ demnach auch
<
lb
/>
ſeiner verwãdten vnd freünden/ die zeitlich ehr haſſen/ vnd alle auſſerliche
<
lb
/>
güter. </
s
>
<
s
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echoid-s11895
"
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="
preserve
">Demnach auch ſeiner geſundtheit vnd des lebẽs/ darnach ſein eigen
<
lb
/>
vnwüſſenheit vnd boßheit erkennẽ/ vnd ſeine werck haſſen. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11896
"
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="
preserve
">die andere men
<
lb
/>
ſchen aber alleſammen inn Gott/ als ſich ſelbs lieben/ außgenom̃en diſe/ ſo
<
lb
/>
in dem böſen halßſtarrig ſeind. </
s
>
<
s
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echoid-s11897
"
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="
preserve
">Der from̃en werck ſolle er mehr dann ſeine
<
lb
/>
halten/ nicht zůuil witzig ſein/ nicht gedencken noch lieben dañ Gott/ vnd
<
lb
/>
in ſelbigen allein hoffen. </
s
>
<
s
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echoid-s11898
"
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="
preserve
">Durch diſe neün ſtafflen wirt dem gemüt der weg
<
lb
/>
bereitet/ daß es ein liecht Gottes werde/ mag auch dann durch keinen zů-
<
lb
/>
faal oder hindernuß von jm abgeſündert werden. </
s
>
<
s
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echoid-s11899
"
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="
preserve
">Solliches hatt Chriſtus
<
lb
/>
die eylff Apoſtel vnd wenig andere gelernet. </
s
>
<
s
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echoid-s11900
"
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="
preserve
">Wann es aber inn Gott ein-
<
lb
/>
brünſtig/ erkennet es alles was es thůn mag/ vñ zů wölcher zeit. </
s
>
<
s
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echoid-s11901
"
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="
preserve
">es iſt auch
<
lb
/>
nimmer traurig/ iſt nimmer kranck/ thůt wunderzeichẽ/ weißt von keiner
<
lb
/>
ſund noch hoffart. </
s
>
<
s
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echoid-s11902
"
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="
preserve
">Wann ſie aber alſo geſinnet/ darzů vorhin/ (dann diſes
<
lb
/>
gehört zů beyden zeitten) faſten vnd betten ſie on vnderlaß. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11903
"
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="
preserve
">nach der arbeit
<
lb
/>
verhindert es auch die ſpeiß nit/ wann es angefangen einbrünſtig zůſein/
<
lb
/>
wie auch das waſſer kein großen brunſt.</
s
>
<
s
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echoid-s11904
"
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"/>
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p
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<
p
>
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s
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="
echoid-s11905
"
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="
preserve
">Wann aber das gemüt dem teüffel ergeben/ beſchicht in allen dingẽ das
<
lb
/>
widerſpil. </
s
>
<
s
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echoid-s11906
"
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="
preserve
">ſie ſeind vnrüwig/ traurig/ begirig/ krãck/ neydig/ zwitzeren mit
<
lb
/>
den augen/ daß man ſie allein am geſicht erkennet. </
s
>
<
s
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echoid-s11907
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="
preserve
">Der Göttlich einbrunſt
<
lb
/>
bringet allwegen etwas herrliches zůwegen. </
s
>
<
s
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echoid-s11908
"
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="
preserve
">Diſe beyd kom̃en in dem über-
<
lb
/>
ein/ daß der menſch nit mehr wol bey ihm ſelbs iſt. </
s
>
<
s
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echoid-s11909
"
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="
preserve
">es kommen auch die bö-
<
lb
/>
ſen geyſter etwan darzů/ vnd meinet man doch ſelten das die ongefar hin-
<
lb
/>
ein geſchlichen. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11910
"
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="
preserve
">Wann deren eine nit von ſtatt gangen/ endet ſie ſich inn ein
<
lb
/>
vnſinnigkeit. </
s
>
<
s
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echoid-s11911
"
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">dañ ſo das gemüt auß ſeiner rechten ſtatt kom̃en/ ſchwancket
<
lb
/>
es/ vnd hat ſonſt nicht ſteiffes bey jm.</
s
>
<
s
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echoid-s11912
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"/>
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p
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echoid-s11913
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preserve
">Es iſt auch noch ein anders hie zůbedencken/ daß mancherley leüt inn
<
lb
/>
<
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right
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note-0419-01
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note-0419-01a
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">warumb ein
<
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/>
menſch den
<
lb
/>
anderen über
<
lb
/>
treffe.</
note
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mancherley dingen andere übertreffen. </
s
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<
s
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echoid-s11914
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="
preserve
">Die Occidentaliſchen Indier ſo
<
lb
/>
in Peru wonen/ in den wercken jrer handẽ. </
s
>
<
s
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echoid-s11915
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preserve
">die im neüwen Hiſpaniẽ ſeind/
<
lb
/>
an ringferigkeit des leibs/ die gegen vffgang an verſtand/ die Türcken an
<
lb
/>
ſtercke/ die Europeer an behendigkeit/ die Aegyptier vor zeiten in der Ma
<
lb
/>
thematica/ vnnd die Griechen in Philoſophia. </
s
>
<
s
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echoid-s11916
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="
preserve
">Solliches beſchicht auß des
<
lb
/>
gemüts natur/ theil/ vnd gewonheit. </
s
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<
s
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echoid-s11917
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preserve
">Welchen nun ihr gemüt inn dem leib
<
lb
/>
gantz verborgen/ daß deſſen kein anzeigung vorhanden/ legend ſich allein
<
lb
/>
vff die ſtercke/ als die Tartaren vnnd Türcken. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11918
"
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="
preserve
">Wölchen aber das gemüt
<
lb
/>
vergraben/ vnd doch ſtarck bey dem leib iſt/ wañ der leib krefftig/ ſeind ſie
<
lb
/>
rinferig. </
s
>
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echoid-s11919
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="
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">wañ der leib ſchwach/ übertreffen ſie in künſten. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11920
"
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preserve
">als die Indier in
<
lb
/>
Peru/ welche mit kleinẽ in ſtrumentẽ gar ſubtyl webẽ/ bauwen/ vñ geſchirr
<
lb
/>
machend. </
s
>
<
s
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echoid-s11921
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="
preserve
">Wañ dz gemüt nit ſtarck zů dem leib gefaßet/ ſeind ſie zů hãdwer-
<
lb
/>
cken vngeſchickt/ aber zů ſtudieren gar gůt. </
s
>
<
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echoid-s11922
"
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="
preserve
">dañ wañ diſes ſchwach/ gibt es
<
lb
/>
Mathematicos. </
s
>
<
s
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echoid-s11923
"
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="
preserve
">wañ es ſtarck/ gibt es Phyſicos. </
s
>
<
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echoid-s11924
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="
preserve
">Wañ es aber gar faſt ab-
<
lb
/>
</
s
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p
>
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div
>
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text
>
</
echo
>