Cardano, Geronimo
,
Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen
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Table of figures
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1 - 30
31 - 60
61 - 90
91 - 120
121 - 150
151 - 159
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1.0RC
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de
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1
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54
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">
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o
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cccc
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0456
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n
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456
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rhead
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Von mancherlei wunderbaren
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daß darauß werden ſoll/ wañ deren vyl zůſamen kom̃en? </
s
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<
s
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echoid-s13110
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">Wann dz gůt ab-
<
lb
/>
nim̃et/ ſo wachſet die ſchuld/ die ſorgfeltigkeit/ angſt vñ not. </
s
>
<
s
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echoid-s13111
"
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preserve
">Wañ diſes zů
<
lb
/>
nim̃et/ iſt mehr arbeit/ gefahr/ ſchuldner/ alſo dz du auß einẽ vnglückhaffti
<
lb
/>
gen der aller vnglückhafftigeſt ſein wirſt. </
s
>
<
s
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echoid-s13112
"
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="
preserve
">vorab in diſem alter/ ſo nitt allein
<
lb
/>
ſchwecher dañ die anderen/ ſon{der} auch verachtet wirt. </
s
>
<
s
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echoid-s13113
"
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="
preserve
">Alſo wirſt du von ye-
<
lb
/>
derman verachtet/ dañ allein von denen nit/ ſo etwas von dir zů erwarten
<
lb
/>
haben/ o{der} dich förchten. </
s
>
<
s
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echoid-s13114
"
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="
preserve
">die dich förchtẽ/ die haſſen dich. </
s
>
<
s
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echoid-s13115
"
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preserve
">die etwz zůerwartẽ
<
lb
/>
haben/ haſſen dich nit allein/ ſon{der} begeren ernſtlich deinen todt. </
s
>
<
s
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="
echoid-s13116
"
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="
preserve
">Wölche et
<
lb
/>
was beſſers ſeind/ oder dir nach verwant als die kinder/ deren vnderſthet
<
lb
/>
ein theil auch etwas.</
s
>
<
s
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echoid-s13117
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"/>
</
p
>
<
p
>
<
s
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echoid-s13118
"
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preserve
">Deßhalben wañ du menſchlicher ſachen ſubſtantz nach {der} vernunfft recht
<
lb
/>
bedenckeſt/ dieweil gar kein vollkom̃enheit darbey/ ſonder vyl angſt vnnd
<
lb
/>
not/ ſthet ſie gar in hoffnung vnd forcht. </
s
>
<
s
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="
echoid-s13119
"
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="
preserve
">Du darffſt auch nit denckẽ daß die
<
lb
/>
gewaltigen etwas glückſeliger dañ die anderen ſeyen/ dañ ſie haben auch dz
<
lb
/>
ſie küm̃ert. </
s
>
<
s
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="
echoid-s13120
"
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">Was haben ſie mehr wollüſt vnd freüd dañ ander leüth. </
s
>
<
s
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echoid-s13121
"
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="
preserve
">So vyl
<
lb
/>
die ſpeyß belanget/ greyffet der koch vnd die bůben wan ſie zů ſtůlgangen/
<
lb
/>
mit vngeweſchenen henden alle ding an. </
s
>
<
s
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="
echoid-s13122
"
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="
preserve
">was haben ſie dann für ein luſt an
<
lb
/>
der ſpeyß? </
s
>
<
s
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echoid-s13123
"
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="
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">Sy mögen mit frömbdẽ weyberen zů ſchaffen haben/ wiewol di-
<
lb
/>
ſe auch etwan wüſt ſeind? </
s
>
<
s
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="
echoid-s13124
"
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="
preserve
">es haben aber der Keyſer vnnd Künig in Franck-
<
lb
/>
reich die Frantzoſen bekom̃en. </
s
>
<
s
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echoid-s13125
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">was hat ſie jr reich geholffen. </
s
>
<
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">Es ſeind große
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unsure
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<
lb
/>
reichtumb vorhanden? </
s
>
<
s
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echoid-s13127
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">du biſt aber durch diſe von den erben verhaſſet/ es
<
lb
/>
ſeyen kinder/ verwandten/ ſchwäger/ o{der} durch das Teſtament geordnete/
<
lb
/>
oder der gemein ſeckel. </
s
>
<
s
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echoid-s13128
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">Dañ {der} ſun begert yetz deß vatters tod. </
s
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">Du meinſt du
<
lb
/>
wölleſt all dein gůt allein den kinderẽ verlaſſen. </
s
>
<
s
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echoid-s13130
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">diſes hat man kurtzlich wol
<
lb
/>
geſehen an dem Künig von Engelland/ wie es nit gůt/ wann man ein iun
<
lb
/>
gen ſun/ der nach vnder den vögten iſt/ zů einem Künig verlaßt.</
s
>
<
s
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echoid-s13131
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<
p
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<
s
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echoid-s13132
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">Wiewol Künig Heinrich der vatter auch in dẽ gfälet/ weil er ſolte durch
<
lb
/>
<
note
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left
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note-0456-01
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preserve
">wie ſich ein
<
lb
/>
Künig halten
<
lb
/>
der ein iungẽ
<
lb
/>
ſun hinder im
<
lb
/>
laſſet.</
note
>
ein geſatz verſehen haben/ dz keiner mehr dann ein jar im Regiment ſolte be
<
lb
/>
liben ſein/ auch nit zwen fründ/ oder auß einem geſchlecht/ alſo dz ſie zůmal
<
lb
/>
die höchſte ämpter trügen/ als namlich ſeind Fürſten/ die geheimſte Rhät/
<
lb
/>
hauptleüth über den ſchiffgezeüg/ ſeckelmeiſter/ deß Künigs kämerling/
<
lb
/>
vögt auff den ſchlöſſeren/ vnd in der hauptſtatt. </
s
>
<
s
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echoid-s13133
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">Nach hat er mehr gefälet/
<
lb
/>
daß er der verurtheileten kinder für ſeine geheimſtẽ Rhät gehabt. </
s
>
<
s
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echoid-s13134
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="
preserve
">dañ wañ
<
lb
/>
er diſe recht verurtheilet/ warumb hat er der ſchandtlichen leüthen kinder
<
lb
/>
alſo wöllen harfür ziehen? </
s
>
<
s
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echoid-s13135
"
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">wañ jnen aber vnbillich beſchehen/ ſolt er ſie ge-
<
lb
/>
förchtet haben/ damit ſie nit etwan die ſchmach ſo jnẽ begegnet/ rechẽ möch
<
lb
/>
ten. </
s
>
<
s
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="
echoid-s13136
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="
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">Darumb hat er vylfaltigcklich gefälet. </
s
>
<
s
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="
echoid-s13137
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preserve
">Laß aber ſein dz das diſer/ der
<
lb
/>
das Teſtament gemachet/ nit geirret/ ja dz man allen fleyß anwende/ möch
<
lb
/>
te aber auch nützlich ſein/ daß diſe ſubſtantz die vmbhar/ als in einem kreiß
<
lb
/>
lauffet/ lang beſthen möchte? </
s
>
<
s
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="
echoid-s13138
"
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preserve
">Wo ſeind ſo vyl herlicher Künig der Egyp-
<
lb
/>
tier/ Perſier/ Scythier/ Griechẽ/ vnd Römerẽ? </
s
>
<
s
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="
echoid-s13139
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preserve
">Wo iſt ein gſchlecht der al
<
lb
/>
ten/ ſo allein zwey tauſet jar geweret/ derẽnam doch allein nach vorhandẽ?
<
lb
/>
</
s
>
<
s
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="
echoid-s13140
"
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">Was mag man dann hoffen oder wünſchen in diſem handel? </
s
>
<
s
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echoid-s13141
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preserve
">Dieweil aber
<
lb
/>
zweytauſet jar gehen dem ewigẽ/ man bedencke das vergangẽ oder zůkünff-
<
lb
/>
tigkaum einen puncten zůuergleichen/ was ſolle man in ſollicher endrung
<
lb
/>
vnd vnſtandthafftigkeit für ein hoffnung/ ſicherheit oder wolluſt ſetzen? </
s
>
<
s
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="
echoid-s13142
"
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="
preserve
">
<
lb
/>
wz mag auch in diſer kugel getreüw/ ſicher/ oder vyl minder beſtendig belei
<
lb
/>
bẽ? </
s
>
<
s
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="
echoid-s13143
"
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="
preserve
">darũb iſt es kein ſubſtãtz/ ſon{der} als ein ſchattẽ vñ ein traum deß ſchattẽ.</
s
>
<
s
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="
echoid-s13144
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"/>
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div
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echo
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