Cardano, Geronimo
,
Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen
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Table of figures
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1 - 30
31 - 60
61 - 90
91 - 120
121 - 150
151 - 159
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(cccxc)
of 997
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1.0RC
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de
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cccxc
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0446
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446
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Von mancherlei wunderbaren
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bilſamkraut vnder das küße legt. </
s
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s
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preserve
">oder von der bintzen frucht deß feiſteren
<
lb
/>
köl trincket. </
s
>
<
s
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echoid-s12761
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">demnach wañ man das öl in wölchem das linck aug von einem
<
lb
/>
igel geſotten/ in die ohren treüffet. </
s
>
<
s
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echoid-s12762
"
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preserve
">oder wann man ein äglen an die eck der
<
lb
/>
augen ſetzet/ vnd demnach ſo man diſe herab thůt/ magſaamen ſafft hinein
<
lb
/>
tropffet. </
s
>
<
s
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echoid-s12763
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">dann diſes iſt faſt krefftig. </
s
>
<
s
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echoid-s12764
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preserve
">Doch iſt noch krefftiger wañ man ſtůl-
<
lb
/>
zepfflin darauß machet/ vnd wann der ſchlaaff angefangen/ wider dañen
<
lb
/>
thůt. </
s
>
<
s
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echoid-s12765
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preserve
">oder ſchmir die füß ſolẽ mit ratten feißte/ o{der} mit der ſalbe/ ſo auß roß
<
lb
/>
waſſer/ roß öl vnnd weichem lät gemachet. </
s
>
<
s
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echoid-s12766
"
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preserve
">Man ſagt auch/ welches doch
<
lb
/>
ſchwerlich zůglauben/ wann man die zän mit hunds ohrenſchmaltz ſalbet/
<
lb
/>
ſoll es ein tieffenn ſchlaaff bringen. </
s
>
<
s
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echoid-s12767
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preserve
">ſolliches ſoll Mundinus erfunden ha-
<
lb
/>
ben. </
s
>
<
s
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echoid-s12768
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">Wie auch diſes/ Malchus/ Malchinianus/ Maximianus/ Conſtan-
<
lb
/>
<
handwritten
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hd-0446-1
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hd-0446-1a
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number
="
14
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tinus/ Dionyſius/ Ioannes/ vnd Seraphinus/ wie diſe ſieben ſchlaaffen
<
lb
/>
de růwen inn dem berg Celior nach dem willen Gottes/ alſo vollbring diſer
<
lb
/>
ſein diener ein vollkommenen ſchlaaff/ zů wölchem helffe jm der Gott der
<
lb
/>
da lebt vnd regiert von ewigkeit zů ewigkeit. </
s
>
<
s
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="
echoid-s12769
"
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="
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">Alſo wirt die einbildung diſes
<
lb
/>
handels/ ob ſie wol nit waar/ zů ſollicher ſach gantz dienſtlich ſein. </
s
>
<
s
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echoid-s12770
"
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="
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">dann ich
<
lb
/>
hab daſſelbig fabel bůch/ vnd wann ich darinnẽ liß/ entſchlaff ich võ ſtund
<
lb
/>
an. </
s
>
<
s
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echoid-s12771
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">Alſo geth es auch faſt zů/ doch iſt mehr aberglauben darhinder/ wann
<
lb
/>
man auff das verhertet miltz ein leinen thůch creützweyß legt. </
s
>
<
s
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echoid-s12772
"
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="
preserve
">vnd auff di
<
lb
/>
ſes ein achs/ welche man mit einem hültzenen hammer ſchlecht/ ſo ſoll das
<
lb
/>
hert verſch wullen miltz zů nachghenden tagen wider zůrecht kommen.</
s
>
<
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p
>
<
p
>
<
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">In diſem aber iſt kein aberglauben/ wann man das menlin der Peonien
<
lb
/>
<
note
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="
left
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note-0446-01a
"
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">Podagra mil
<
lb
/>
<
gap
/>
ren.</
note
>
wurtzel in dem Meyen ſamlet/ ſo der Mon wachſet/ vnd es für ein artzney
<
lb
/>
anhencket/ dienet gar wol denen ſo mitt dem Podagra oder grien beladen
<
lb
/>
ſeind. </
s
>
<
s
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echoid-s12775
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">Wann einem die naſen blůtet/ ſoll er mit dem finger die ſelbe ſeytten
<
lb
/>
zů heben/ ſo geſteth es offt. </
s
>
<
s
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echoid-s12776
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="
preserve
">Etliche ſchreiben auch des Patienten ſtirnẽ mit
<
lb
/>
ſeinẽ blůt/ Es iſt alles volbracht. </
s
>
<
s
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="
echoid-s12777
"
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="
preserve
">Was hatt aber der göttlich gewalt mit di
<
lb
/>
ſem aberglauben zůſchaffen? </
s
>
<
s
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">darumb ſoll man es für ein gebett halten. </
s
>
<
s
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echoid-s12779
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preserve
">dañ
<
lb
/>
es fälet offt/ wie der mertheil ſollicher dingen. </
s
>
<
s
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">Diſes iſt allzeit gewüß/ wañ
<
lb
/>
die brüſt gar voll milch ſeind/ ſoll man glaßgutterẽ in waſſer warm machẽ/
<
lb
/>
an die wertzlin hencken/ ſo ſangend ſie nit anderſt dann wann das kind da-
<
lb
/>
ran lege. </
s
>
<
s
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echoid-s12781
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">Es iſt auch bekannt/ daß die ammäler vnnd maſen durch jr eigen
<
lb
/>
ſaamen ſich verbergen/ vnd zů nichten werden.</
s
>
<
s
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"/>
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p
>
<
p
>
<
s
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="
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"
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">Das feber wirt entzündet vnd geth an/ wann man die gehürnet hirtzen-
<
lb
/>
<
note
position
="
left
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="
note-0446-02
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="
note-0446-02a
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">@leber zůma
<
lb
/>
@hen.</
note
>
kefer in öl ſeüdet/ vnnd den pulß damit beſtreicht. </
s
>
<
s
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">dañ es iſt etwan gar gůt
<
lb
/>
wañ das feber einẽ ankommet/ als in dem ſchlag oder zipperlein/ ſo ſie auß
<
lb
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einer kalten materiẽ entſthand/ auch zů zeitten in der fallenden ſucht. </
s
>
<
s
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echoid-s12785
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="
preserve
">Wa-
<
lb
/>
rumb aber ſolliches beſchehe/ ob es allein von der werme harkeme/ oder vyl
<
lb
/>
mehr auß einer beſonderẽ eigenſchafft/ dieweil diſes auch von dem Euphor
<
lb
/>
bien beſchicht/ wiewol er auffbrennet/ gehört nit an diſes orth zů diſputierẽ.
<
lb
/>
</
s
>
<
s
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="
echoid-s12786
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">Wañ man wullkraut auff ein orth legt/ zeücht es blateren vnd geſchwulſt
<
lb
/>
auff/ oder wann man das orth reibt mit raſpiolen bulfer. </
s
>
<
s
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echoid-s12787
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">Wann man aber
<
lb
/>
Triackers/ oder kümmich/ oder eßig darüber ſtreichet/ ſitzt es wider nider. </
s
>
<
s
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="
echoid-s12788
"
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="
preserve
">
<
lb
/>
Vber die ding ſo doll machen/ gehörend auch ander ſtück/ damit {der} menſch
<
lb
/>
die marter nit entpfinde/ als nãlich Epichſafft/ ſchellkraut ſafft/ ſaffran/
<
lb
/>
růß/ menſchenmarck vñ feißte/ wañ man es über die pulßadern ſtreichet/
<
lb
/>
wie auch der eidochſen öl. </
s
>
<
s
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echoid-s12789
"
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="
preserve
">wañ man auch den wein trincket/ inn wölchẽ acht
<
lb
/>
tag der ſaamen von der meerportzelẽ gelegen/ dañ diſe ding machen dz der/
<
lb
/>
</
s
>
</
p
>
</
div
>
</
text
>
</
echo
>