Cardano, Geronimo
,
Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen
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Table of figures
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1 - 30
31 - 60
61 - 90
91 - 120
121 - 150
151 - 159
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cccxcviij
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454
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Von mancherley wunderbaren
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har/ wölche mit den todten cörperen/ nach Heidniſchem jrthũb/ vmbgan-
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lb
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gen/ wie wir von den ſeelen in der hell recht vnnd Chriſtlich. </
s
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<
s
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echoid-s13036
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preserve
">man ſetzet ſie in
<
lb
/>
die ſchiff/ klagt ſie an/ beſchirmet ſie/ verurtheilet ſie/ vnd wirffet der gott-
<
lb
/>
loſen cörper den vöglen für. </
s
>
<
s
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echoid-s13037
"
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">die frommen aber haltet man für vnſterblich/
<
lb
/>
ſo vyl vnd in deß menſchen vermögen/ darumb vnderſthet man diſe vor al
<
lb
/>
ler faulung zůbehalten. </
s
>
<
s
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echoid-s13038
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">dann man nam jnen das eingeweid harauß/ ſchloß
<
lb
/>
ſie in ein glaß/ thät ſpecerey darzů/ vnnd behielt ſie in herrlichen greberen.
<
lb
/>
</
s
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<
s
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echoid-s13039
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">Diſer vnnd anderer dingen ſo man mitt den abgeſtorbenen beghet/ iſt Plu-
<
lb
/>
to der ſun Saturni bey den Cretenſeren ein anfenger geweſen. </
s
>
<
s
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echoid-s13040
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">darumb hat
<
lb
/>
man jn für ein Gott der hellen gehalten. </
s
>
<
s
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echoid-s13041
"
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preserve
">Vnnd zwar diſe forcht der verur-
<
lb
/>
theilung/ vnd die ſchmach ſo den cörperen begegnet/ enthielt vyl mehr von
<
lb
/>
den ſchantlichen thaten/ dann wann man vyl fabelwerck von den ſeelen er-
<
lb
/>
dichtet/ die denen dingen geleichend/ ſo man mitt den cörperen begangen. </
s
>
<
s
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echoid-s13042
"
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="
preserve
">
<
lb
/>
Vnd zwar wie ich ſich/ thůt auch die reuerentz vnſerer religion vnnd glau-
<
lb
/>
bens bey den Gottloſen nicht mehr/ wiewol alles warhafftig ſo dariñ geler-
<
lb
/>
net/ vnd der warheit auch gemeſſer/ dann das bey den Poeten von der hel-
<
lb
/>
len geſagt wirt. </
s
>
<
s
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echoid-s13043
"
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">Was haben dann wir nach überig/ wann vns die hoffnung
<
lb
/>
von der hell vnd dẽ him̃el entzogen? </
s
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<
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echoid-s13044
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">warlich wañ etwas von diſer hoffnũg
<
lb
/>
hingenommen/ beleibt von menſchlicher dingen ſubſtantz gar wenig übe-
<
lb
/>
rig. </
s
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">doch wirt ſie durch die begirden gemeert.</
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</
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p
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">Der reich haltet gaſtungẽ/ treybet großen bracht/ vnd bauwet. </
s
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">vor zeyten
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">@@ſchliche
<
lb
/>
handlung.</
note
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bey den Römeren richteten ſie ſpil an. </
s
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<
s
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">Wöllicher in ehren ſitzet/ der hat vyl
<
lb
/>
die er füret/ er herſchet/ greifft an/ widerſtrebt/ machet hoch/ vnnd andere
<
lb
/>
nider. </
s
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s
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">Die Fürſten fürend krieg/ machend gewaltig/ vnnd machend arm.
<
lb
/>
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">Die geleerten ſchreiben/ lernen vnnd zancken vnder einanderẽ. </
s
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">weil ſie auch
<
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diſes thůnd/ vermeinet man ſie ſeyend etwas/ vnd ſonſt nicht. </
s
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">Wann einer
<
lb
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als lang wie der Epimenides ſchlieff/ wurde er doch nicht deſter lenger lebẽ. </
s
>
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">
<
lb
/>
darumb wann du auß diſer zeytſcheideſt/ was hilffet es dich wañ du ſchon
<
lb
/>
tauſet jar gelebt haft? </
s
>
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s
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">ja nit mehr dann den Endymion zů Latmien in Ca-
<
lb
/>
trien. </
s
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">doch hat dz lieb kind daß ſelbig begert. </
s
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">es were auch weger/ einer were
<
lb
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ein frauw geweſen ſo gebůlet/ vnd kein rechten verſtand gehabt.</
s
>
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p
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">Weil aber alle ding hie verghand/ vnd wider anghand/ vermeinet man
<
lb
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es ſeye diſes gewül etwas. </
s
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<
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">Wir habend aber zwen affect vnnd begirden/ die
<
lb
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hoffnung vnnd forcht. </
s
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">wölcher anfang iſt vnſer vnuerſtand. </
s
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<
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">darumb leben
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lb
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wir/ wie ein theil an dem gantzen/ vnnd der ſtock am baum. </
s
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<
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">Doch ſeind etli
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che etwas herlicher dann die anderen. </
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s
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">Deßhalben iſt vnſer leben in dem gan
<
lb
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tzen/ in wöllichem wir leben/ für vnnd für an einanderen. </
s
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s
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">In den gewech-
<
lb
/>
ſen betreügt vns ſolches am mehrſten/ wölche abgehauwen wider wachſen/
<
lb
/>
als an den reben. </
s
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<
s
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">Doch gehört wol ſolliches etwas zů der gantzen natur/ a-
<
lb
/>
ber zů vns gar nicht. </
s
>
<
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">Widerumb was warlich iſt/ das iſt auch ewig.</
s
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p
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">Der menſch lebt ein kleine zeyt. </
s
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<
s
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">es iſt auch das endtlich kein theil deß vn-
<
lb
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endtlichen. </
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">darumb iſt deß menſchen leben gar nit/ vnd ein mittel ding zwi
<
lb
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ſchen dem ſo iſt/ vnnd ſo nit iſt. </
s
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">Es iſt aber ein kleine zeyt/ wölches kein zeyt
<
lb
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heißt/ den götteren zůuergleichen/ wann wir alle ding bedencken. </
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">Doch mö
<
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gend wir ſolliche gleichnuß kümerlich eroffnen/ weil wir die gleichnuß nitt
<
lb
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wüſſen/ dann der Götteren leben iſt auſſerhalbẽ dem Göttlichen wort nach
<
lb
/>
menſchlicher vernunfft vns vnbekanndt. </
s
>
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s
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preserve
">darumb iſt in diſer/ das leben die
<
lb
/>
vnuollkom̃enheit/ vnd das leben in der contemplation vnnd betrachtnuß.
<
lb
/>
</
s
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echoid-s13075
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echo
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