Cardano, Geronimo
,
Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen
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Table of figures
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1 - 30
31 - 60
61 - 90
91 - 120
121 - 150
151 - 159
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(cccxci)
of 997
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1.0RC
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de
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1
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52
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cccxci
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0447
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447
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ſachen/ Das acht bůch.
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ſo an die marter gelegt/ nit bekeñet. </
s
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s
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echoid-s12790
"
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preserve
">Man ſagt auch wañ einer/ ſo er ſchla-
<
lb
/>
fen will/ die ſchleff mit widhopen blůt beſtreichet/ werde er in dem ſchlaff
<
lb
/>
wunderbare ding ſehen. </
s
>
<
s
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echoid-s12791
"
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">welches dann auch ſein gewüße vrſach hatt.</
s
>
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echoid-s12792
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"/>
</
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p
>
<
s
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echoid-s12793
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preserve
">Vnd zwar diſem iſt alſo. </
s
>
<
s
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echoid-s12794
"
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preserve
">In diſem vnſerem fürnem̃en aber iſt nicht nutz-
<
lb
/>
<
note
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right
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">Enderüg d
<
gap
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<
lb
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geberden.</
note
>
licher oder wunderbarer dann die enderung der geberden. </
s
>
<
s
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echoid-s12795
"
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preserve
">dann wie ſteth
<
lb
/>
es ſo gar wol/ wann man einen verlornen ſun wider zůrecht bringet/ daß er
<
lb
/>
gůt wirt? </
s
>
<
s
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echoid-s12796
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">in den kinderen beſchicht es auff ein weg mit der růten. </
s
>
<
s
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echoid-s12797
"
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preserve
">doch gefal
<
lb
/>
let diſe dem weid lichen verſtendigen mann Quintiliano nit/ zů dem ſtudie
<
lb
/>
ren/ wnd etwas in künſten zůlernẽ. </
s
>
<
s
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echoid-s12798
"
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="
preserve
">es iſt aber nicht erſchröcklicher dañ der
<
lb
/>
hunger. </
s
>
<
s
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echoid-s12799
"
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="
preserve
">es dienend auch ernſtlich warnung harzů/ vnnd wann vnder den
<
lb
/>
jungen einer über den anderen ſein will/ demnach ein gůter vnnd beſtendi-
<
lb
/>
ger geſell/ damit nit ein größere gefahr dann hoffnung darhinder ſeye.</
s
>
<
s
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="
echoid-s12800
"
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="
preserve
"/>
</
p
>
<
p
>
<
s
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="
echoid-s12801
"
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="
preserve
">Demnach alles ſo da dienet der jungen gemüter vnd geberden zůuerbeſ-
<
lb
/>
ſeren. </
s
>
<
s
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="
echoid-s12802
"
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="
preserve
">Daß aber diſe mügend geenderet werden/ iſt auß dem kundbar/ daß
<
lb
/>
auch den vnſiñigen vnd narren durch diſe artzney geholffen wirt. </
s
>
<
s
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="
echoid-s12803
"
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="
preserve
">Es ſeind
<
lb
/>
aber die ding ſo ſolliches vermögẽ dreyerley artẽ/ mẽſchlich/ artzneyiſch/ vñ
<
lb
/>
göttlich. </
s
>
<
s
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="
echoid-s12804
"
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="
preserve
">Menſchliche ſeind die reuerentzen vñ ehrerbietungen/ darũb gab
<
lb
/>
man vor alten zeiten die kinder/ den vatters brüder zůerziehen. </
s
>
<
s
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="
echoid-s12805
"
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="
preserve
">dañ diſe ha
<
lb
/>
bend auch gůt acht auff ſie/ vnd verkeert die liebe in jnen das vrtheil nitt/
<
lb
/>
laßend auch an jrem ernſt nicht nach. </
s
>
<
s
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="
echoid-s12806
"
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="
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">darumb ſagt Perſius/ wañ wir an der
<
lb
/>
weißheit/ wie die vatters brüder werden. </
s
>
<
s
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echoid-s12807
"
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="
preserve
">Man findet auch deren exempel
<
lb
/>
gar vylin den Comediẽ. </
s
>
<
s
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echoid-s12808
"
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="
preserve
">darnach iſt die notwẽdigkeit/ außreyßung/ vñ zier
<
lb
/>
lich@ kleidung. </
s
>
<
s
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="
echoid-s12809
"
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="
preserve
">In anderen aber ſeind es ſchlechte kleidung/ gefencknuß/ in
<
lb
/>
eyſen ſchmiden/ auff die ſchiff verdingen/ vnd der hunger/ wölcher dañ al
<
lb
/>
le thier/ ſo einem zimlichen verſtand haben/ zem̃et. </
s
>
<
s
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echoid-s12810
"
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="
preserve
">Artzneyiſche ſeind/ daß
<
lb
/>
man jnen zůr aderen laß/ ſo vyl vnd die krefft erleiden mögend/ vnd diſes
<
lb
/>
zů offtern malen wañ es von nöten. </
s
>
<
s
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="
echoid-s12811
"
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="
preserve
">es beſchicht wol diſes nit ongefahr des
<
lb
/>
lebẽs/ doch iſt es gewiß. </
s
>
<
s
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echoid-s12812
"
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">man můß aber diſe wider mit wein/ in welchẽ jung
<
lb
/>
tauben geſotten/ erlaben. </
s
>
<
s
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echoid-s12813
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">Etlich vermeinẽ man möge die juget gůt machẽ/
<
lb
/>
wann man zwo aderen auff thüge/ die anderen achten es ſey mitt einer ge-
<
lb
/>
nůg. </
s
>
<
s
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echoid-s12814
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">Wann diſes beſchicht/ enderen ſich auch die geberden. </
s
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<
s
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echoid-s12815
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">Man mag ſie
<
lb
/>
auch ſicherer mit nießwurtz vnnd rötelſtein purgieren. </
s
>
<
s
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echoid-s12816
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="
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">es iſt auch gar nütz-
<
lb
/>
lich wann man es offt thůt.</
s
>
<
s
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echoid-s12817
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"/>
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p
>
<
p
>
<
s
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echoid-s12818
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">Alſo hatt man auch gewüße ſpeiß/ ſo dem hirn gůt/ wie dann alle kernẽ/
<
lb
/>
vorab die dañkernen ſeind. </
s
>
<
s
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echoid-s12819
"
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="
preserve
">demnach ſüß mandelkernen/ vnnd der vögel-
<
lb
/>
hirn/ vorab der hennen/ auch der tauben ſo noch nit fliegend/ vnd ein lan-
<
lb
/>
ger ſchlaaff/ auch alle die ding/ ſo ein feüchtigkeit machen/ die deß gemüts
<
lb
/>
ſtath zů wider iſt. </
s
>
<
s
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echoid-s12820
"
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="
preserve
">Göttliche hilff aber ſthond im gebett/ auch in vnderwey-
<
lb
/>
ſung der gůten künſten/ darzů inn empſigem leſen der heiligen geſchrifft.
<
lb
/>
</
s
>
<
s
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echoid-s12821
"
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preserve
">demnach auch wann einen der göttlich geyſt vnd eyffer/ beſonder zů einer
<
lb
/>
gůten ſach treibt/ wölches inn den heimlichen whonungen beſchicht/ vor-
<
lb
/>
ab vnder der erden/ weil etwas heiligs in der erden vnd im waßer iſt. </
s
>
<
s
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="
echoid-s12822
"
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="
preserve
">vnnd
<
lb
/>
vyl mehr/ wañ ſie allein daſelbſten whonen/ auch daſſelbig waſſer trincken/
<
lb
/>
vnd ſich vor dem fleiſch/ blůt/ vnd wein enthalten.</
s
>
<
s
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="
echoid-s12823
"
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preserve
"/>
</
p
>
<
p
>
<
s
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echoid-s12824
"
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="
preserve
">Es ſeind auch ettliche ſtein gůt/ wann man ſie für ein artzney anhen-
<
lb
/>
cket/ vnnd vnder anderẽ ein Smaragd/ auch vnſer Cryſolith/ ſo by den al
<
lb
/>
ten der Topazius iſt. </
s
>
<
s
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="
echoid-s12825
"
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="
preserve
">doch ſol man ein groß ſtuck anhenckẽ. </
s
>
<
s
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="
echoid-s12826
"
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="
preserve
">Dẽnach wañ mã
<
lb
/>
die Demand vñ Hyacinthen tregt/ alſo dz ſie das fleiſch anrüren man ſagt
<
lb
/>
</
s
>
</
p
>
</
div
>
</
text
>
</
echo
>