Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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              <pb o="dclviij" file="0714" n="714" rhead="Von mancherlei wunderbaren"/>
            gangen was/ iſt in eines feiſtẽ ochſen eingeweid kein hertz geweſen. </s>
            <s xml:id="echoid-s20866" xml:space="preserve">Meineſt
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            du aber dz ein blůt reich thier on ein hertz ſein möge? </s>
            <s xml:id="echoid-s20867" xml:space="preserve">Alſo iſt der Keyßer ab
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            diſer neüwen ſach erſchrockẽ/ vorab wie Spurina geſagt/ es werezůförchten
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            daß jm ſein ratſch lag vnnd das leben abghen wurde. </s>
            <s xml:id="echoid-s20868" xml:space="preserve">dañ es kemend diſe bei
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            de ding von dem hertzen. </s>
            <s xml:id="echoid-s20869" xml:space="preserve">an dem nachghenden tag iſt das obertheil an der le
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            ber nit vorhanden geweſen/ welches angezeigt es ſolle jm der tod võ den vn
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            tödtlichen Götteren begegnen/ alſo daß er ſich nit hüten dörffe. </s>
            <s xml:id="echoid-s20870" xml:space="preserve">Wann man
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            nun diſe glider vnd ſtück in eingeweidẽ nit findet/ on welche aber das thier
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            ſonſt nit leben möchte/ ſoll man wißen vnnd verſthen/ daß diſe theil inn
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            zeytt der opfferung zů grund gangen vnnd verloren ſeind. </s>
            <s xml:id="echoid-s20871" xml:space="preserve">Von diſem iſt in
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            dem erſten bůch der weyßagung gehandlet. </s>
            <s xml:id="echoid-s20872" xml:space="preserve">Merck du was er in dem ande-
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            ren für ein antwort gibt.</s>
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            <s xml:id="echoid-s20874" xml:space="preserve">Wie ghet es zů/ daß du dz nit weiſt/ namlich daß der ochs on dz hertz nit
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            leben mag/ vnnd aber das ander nit verſtheſt/ namlich daß das hertz in ei-
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            ner eyl/ nit ſo bald (weiß nit wo hin) hatt mögen fliegen? </s>
            <s xml:id="echoid-s20875" xml:space="preserve">Dann ich mag wol
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            nit wiſſen was das hertz für ein krafft zů dem leben hatt/ oder argwonen/
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            daß diſes auß einer beſonderẽ kranckheit deß ochſen gantz ſchlecht vnd klein
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            anzůgreiffen/ alſo daß diſes einem hertzen vngeleich geweſen. </s>
            <s xml:id="echoid-s20876" xml:space="preserve">Deßhalbẽ iſt
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            diſe beſchirmung ſo ſchlecht/ daß es mehr einer bewerung gleich ſicht.</s>
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            <s xml:id="echoid-s20878" xml:space="preserve">Alſo iſt auch etwas der geleichen dem Keißer Iuliano begegnet. </s>
            <s xml:id="echoid-s20879" xml:space="preserve">dañ als
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              <note position="left" xlink:label="note-0714-01" xlink:href="note-0714-01a" xml:space="preserve">Leber mit ei-
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              ner zwifac-
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              hen haut.</note>
            Aprunculus ein weyſſager vnnd redner auß Gallia/ der harnoch zů Nar-
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            bon landuogt geweſen/ dem Keißer Iuliano/ welcher zůgeſehen/ ein leberẽ
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            mit zweien heüten gezeiget/ hatt den Keißer faſt verwundert was doch da-
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            rauß werden ſolte. </s>
            <s xml:id="echoid-s20880" xml:space="preserve">da ward jm angezeigt/ es were Keyßer Conſtantius/ võ
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            welchem er neüwlich abgefallẽ/ laſterlicher geſtalt/ geſtorben. </s>
            <s xml:id="echoid-s20881" xml:space="preserve">dañ der leber
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            haupt bedeütet den Keyßer/ welcher die welt erhaltet vnnd endert/ wie ein
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            leber den leib. </s>
            <s xml:id="echoid-s20882" xml:space="preserve">Die ein haut zeigt an daß der ſchon vndertrucket vnd vnnütz
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            ſeye/ als wañ er in banden gelegen/ oder tod geweſen. </s>
            <s xml:id="echoid-s20883" xml:space="preserve">weil aber diſes billich
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            alſo bedeüttet/ fragt man gantz komlichen/ wie doch diſes zůgange.</s>
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            <s xml:id="echoid-s20885" xml:space="preserve">Deßhalben můß man alſo halten/ daß man bekennen die teüfel vorhan-
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            den zeſein/ vnd wirt alſo diſes ein gottloſe kunſt. </s>
            <s xml:id="echoid-s20886" xml:space="preserve">oder daß noch kom̃licher/
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            es ſtimmen die wunderzeichen/ in anfang der regimenten vnd reichẽ/ auß
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            mitſtimmenden vrſachen/ mit zůkünfftigen hendlen. </s>
            <s xml:id="echoid-s20887" xml:space="preserve">alſo daß diſe weyſſa-
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            gung nateürlich ſeye. </s>
            <s xml:id="echoid-s20888" xml:space="preserve">Es was diſes opffer mit einem verletzten hertzen ge-
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            boren/ oder es was auß ſeiner ſtatt kommen/ dann wir ſehen daß zů zeyten
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            den menſchen jr hertz auff der rechten ſeytten klopffet. </s>
            <s xml:id="echoid-s20889" xml:space="preserve">vnder diſen iſt einer
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            von ſtund an geſtorben/ der ander lebt noch. </s>
            <s xml:id="echoid-s20890" xml:space="preserve">Weil aber gläublich/ es habe
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            Spurina in ſo wichtigem handel das hertz fleiſſigklich geſůchet/ mag man
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            auß diſem vnnd vyl anderen vrſachen/ hie des teüfels betrug vermercken/
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            von welchem wir hernach weiter reden wöllen.</s>
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          <head xml:id="echoid-head116" xml:space="preserve">Von ſtimmen vnnd gethöß ſo der natur
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          zů wider/ Das lxxxiiij Capittel.</head>
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            <s xml:id="echoid-s20892" xml:space="preserve">ES lernet vns Horatius es ſeye vyl leichter ein gethöß zůhören/ ſo a-
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            ber niendert vorhanden/ dan ein geſicht zůſehen/ ſprechende.</s>
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            <s xml:id="echoid-s20894" xml:space="preserve">Mit ohren man bald hören thůt/</s>
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            <s xml:id="echoid-s20895" xml:space="preserve">So nit vermerckt das geſichte güt.</s>
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