Cardano, Geronimo
,
Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen
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Table of figures
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1 - 30
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91 - 120
121 - 150
151 - 159
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(dccxxxix)
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ſachen/ Das ſechßzehend bůch.
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mand/ vnd durch ihr liſtigkeit gar wenig vmbbringen. </
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">Vnd wie beſchicht/
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wann die fiſch reden könden/ wurdend ſie billich ſagen/ ſie vermeinend/ es
<
lb
/>
werend ſonſt kein andere thier/ dann die in waſſeren whonend/ vnnd aber
<
lb
/>
doch nit waarſagtend/ alſo möchtend auch die menſchen billich vermeinen/
<
lb
/>
die Geiſter werend gar nicht. </
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s
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">weil ſie doch gantz warhafftiglich vorhanden/
<
lb
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vnd vyl mehr on zweyffel/ dann die menſchen gegen den fiſchen.</
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">Deßhalben wonend die Geiſter in den böchſten landtſchafften/ vnnd er-
<
lb
/>
inneren oder erſchrecken die menſchen durch bildnuſſen vnnd geſpenſt/ vor
<
lb
/>
ab im ſchlaff/ weil ſie diſes/ weil wir wachen/ nit wol mögen zů wegẽ bringẽ.
<
lb
/>
</
s
>
<
s
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echoid-s23422
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">Darumb ſeind die Geiſter nit bey vns mit dem leib/ ſonder mit jrer krafft/
<
lb
/>
vnnd vermögend auch etwas an vnns/ wann wir verwilligen/ dann ſie
<
lb
/>
kommend gar ſelten zů vns/ vnnd wann ſie ſchon vorhanden/ beleibend ſie
<
lb
/>
nitt lang. </
s
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<
s
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echoid-s23423
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">doch könnend ſie mitt ihrer kunſt vnnd wunderbaren enderun-
<
lb
/>
gen der geſpenſten/ geſtalten/ vnnd wercken machen/ daß man ein kurtze
<
lb
/>
zeytt vermeinet/ gantz lang zů ſein. </
s
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<
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">Wann man diſe beſchweeret/ kommen
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lb
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ſie zů zeytten/ oder nemmend eines kommenden geſtalt an ſich. </
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">dann ſeind
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ſie etwas milterer vnnd weyſer/ vnd lernend/ laut deß pact vnnd vertrag/
<
lb
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zůkünfftige ding/ mit tauſent vmbſchweiffender reden vnnd mancherley
<
lb
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lugen vermiſchet. </
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">etliche erwürgen die leüth/ oder wann ſie diſes nit vermö
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lb
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gend/ bringend ſie die inn verzweyfflung. </
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">es vermeinend etliche ſie farend
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lb
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inn die leib. </
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">den anderen ertöden ſie die kinder/ zwar nitt durch ſich ſelbs/
<
lb
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ſonder durch ihre kunſt/ nitt andereſt dann wie die menſchen inn deß meer
<
lb
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boden mitt ihren anglen vnnd garnen die fiſch fahend.</
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">Wann ſie aber waarlich in der menſchen cörper ſchlieffend/ vnd nitt von
<
lb
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der höche allein ein bildnuß einſchickend/ mag ſolliches von der werme ge-
<
lb
/>
leichförmigkeit vnnd erhaltung beſchehen. </
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">Es müſſen aber diſes nit kunſt-
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lb
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reich teüffel ſein/ auch nitt von ihnen ſelbs kommen/ ſonder geſchicket wer
<
lb
/>
den. </
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">deßhalbenn gar gůt/ daß man ſich ihrer arth gar nicht annemme/ wie
<
lb
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auch der tyrannen/ der gewaltigen/ vnnd wilden thieren nicht/ in wölchen
<
lb
/>
nitt allein die feindſchafft ſchedlich/ ſonder auch die fründtſchafft faſt ge-
<
lb
/>
fahrlich Zwar ich weiß daß ich weder geiſt noch teüffel bey mir hab. </
s
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">Wann
<
lb
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aber einer mir vnwüſſend bey mir iſt/ weil ich alſo offt inn dem ſchlaaff bin
<
lb
/>
gewarnet worden/ iſt mir diſer von Gott zůgeben/ darumb will ich Gott al
<
lb
/>
lein verehren/ vnnd dem allein danck ſagen/ wann mir etwas gůtes begeg-
<
lb
/>
net/ weil diſer ein vrſprung vnnd reicher bronn aller gůtthaten iſt. </
s
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<
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">Es wirt
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mir auch der Geiſt nicht für übel haben/ wann ich dem/ wöllichem es gehö-
<
lb
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ret/ ſolliches thůn als dem gemeinen herren.</
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">Ich weiß aber diſes wol/ daß an ſtatt deß gůtten Geiſtes/ ein vernunfft/
<
lb
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große gedult in arbeitten/ ein gůt gemüt/ vnnd verachtung der ehr vnnd
<
lb
/>
reichtummen geben iſt/ wölches ich alles für hoch halte/ vnd vermeinen es
<
lb
/>
ſeyen vyl beſſere vnd höchere gaben/ weder Socratis geiſt. </
s
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<
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">dañ wölche {der} ehr
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lb
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vnd reichtumb begirig/ diſe ſůchen der geiſten beywonung/ wölche blůtdür
<
lb
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ſtig/ den menſchen zů großen laſterẽ treiben. </
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">Deßhalbẽ S. </
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">Paulus geſagt/
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">Epheſ
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note
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der geyt ſeye ein knechtſchafft der abgötterey.</
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">Du möchteſt aber hie ſagen/ warumb hat der Geiſt ſich dem Socrati ge-
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offenbaret/ vnd aber dem Ceſari nit? </
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">Es warend deß Socratis ſinn rein/
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vnnd deßhalben noch menſchlichem ſtath/ ſubteyl vnd lautter. </
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">deß Ceſaris
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aber/ wölches ein blůtdürſtiger mann/ voll laſteren vnnd verwirrungen.
<
lb
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