Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

Table of figures

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[71] C K L G H A D B E F
[72] C D A B E
[73] B A E C D
[74] a d c e b
[75] c d f g a e b
[76] A B C
[77] E F G A B C D H K
[78] f e c d a b
[Figure 79]
[80] o a e b g f n d m l k h
[81] p q r d t ſ e
[82] a c d @
[83] H B D L M K G F C E N A
[84] Pr@ma. C A B D
[85] Secun da. E
[86] Tertia F
[87] Tertia. G
[88] MERIDIES. Aequinoctij circulus. Orizon ſeu Fin@tor uiſus, ſeu Limen uiſus. Orizon ORIENS. OCCIDENS circulus Poſitionis. circulus Poſitionis. SEPTEN TRIO. 3 6 9 12 15 18 21 24 27 30 33 36 39 42 43 48 51 54 57 60 63 66 69 72 75 78 81 84 87 90 93 96 99 102 105 108 111 114 117 120 123 126 129 132 135 138 141 144 147 150 153 156 159 162 165 168 171 174 177 180 183 186 189 192 195 198 201 204 207 210 213 216 219 222 300 303 306 309 312 315 318 321 324 327 330 333 336 339 342 345 348 351 354 357 360
[89] A B 24 23 22 21 20 19 18 17 16 15 14 13 12 11 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1
[90] 10 20 30 40 50 60 65
[Figure 91]
[92] Frigula. Habitabilis Borea@is. Ecliptica Tor ri da Habitabilis Auſhalis. Frigida. 23{1/2} c 23{1/2} g 43 m 23{1/2} b 23{1/2} n 43 f 23{1/2} d 23{1/2} h 43 l 23{1/2} a 23{1/2} k 43 47 47
[93] a d e f g c b
[94] c a b e f d
[95] A E C D G H M N L B F
[96] A B C V E D
[Figure 97]
[98] a d c b e
[99] Arcticus Orient. Occides. Antarcti. c a b d
[100] @ e f d g c a
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page |< < (dxlix) of 997 > >|
605dxlixſachen/ Das dreizehend bůch. in mehrtheil abſünderen/ die kürtzere in weniger/ namlich in eine minder.
Wann wir auch lenger tiſch machen wöllen/ ſollẽ wir die lengere ſeytẽ in we
niger theil/ vnnd die kürtzere in mehrtheil/
117[Figure 117]a k l m b e q r g f ſ t h c n o p d 3118[Figure 118]a g h b e m n f c k l d 4119[Figure 119]a k b e m g f n h c l d 5120[Figure 120]a b c d 1121[Figure 121]a b c e d 2122[Figure 122]a b c e d 3 namlich eine mehr abtheilen.
Zům vierten/
wañ wir etwas wöllen zů der ſeyten thůn/
ſollen wir auß {der} ſeyten nem̃en.
ein exẽpel in
der erſtẽ figur.
der kurtzen ſeyten ſeyẽ zwo/
vnd {der} lengerẽ ſechs.
Ich wolt aber gern ein
figur machen die vier lenge vñ drey breitte
hette.
weil ich nun ein kürtzere ſeyten (nam
lich zwo) machen wolt/ daß es drey ſeyend/
vnd drey/ die zwey vm̃ eins übertreffen/ ſo
theil ich A C vnd B D in zwẽ geleiche theil/
alſo dz ein yeder eins ſeye.
darũb diuidier vñ
zertheil ich nach dẽ dritten gebott das A B
vnd C D in drey geleiche theil/ darnach ſetz
ich das richtſcheit (diſes iſt ein inſtrument
auß metall o{der} holtz von den werckmeiſterẽ
bereittet/ wölches ein grad eck haltet eigent
lich nach den geſtrackten linien/ breit vnnd
dick/ damit es ſich nit biege/ wölches gſtalt
wir vorhin an {der} ſeyten angezeigt) auff das
G vnd E/ vnd verzeichnen alſo den punc-
ten M in deß richtſcheit eck/ vnd ſetze dann
auch dz richtſcheit auff F vnd S/ vnd ver-
zeichnen N.
wañ man nun gerade linien G
M vnd M N/ vnd N L zeücht/ vnd die fi
gur G M N L/ D B abſchneidet/ wañ die
rechte linien M N ob dẽ A G zůſamen kom̃et/ wirt dz L D
mit derẽ auff M N fallen/ vnd haſt du alſo/ wañ diſe zůſa-
men kom̃en/ wz du gefragt haſt.
Alſo wañ du auch begerſt dz
in der fünfften figur auß A B C D/ wölches ſeyten A B vñ
C D ſechs ſeyen/ vnd A C auch B D vier/ jx lenge machen/
wirt der vnderſcheid zwiſchen jx vnd vj/ iij ſein.
weil ich auch diſes will len-
ger machen/ ſůch ich wie offt ich drey in ſechs haben möge/ nãlich A B vnd
C D {der} lengeren ſeytẽ/ vnd ſich dz es der halb theil iſt.
deßhalbẽ theil ich A B
vñ D C durch gleiche theil/ vñ durch dz dritt gebott A C vñ B D in iij theil
vñ ſetz dañ dz richtſcheit o{der} winckelmeß auff die punctẽ K vñ E/ deßgleichẽ
auff dz H vñ L/ vnd find die punctẽ M vñ N.
dañ zeüch ich liniẽ/ vnd theil
A B C D in zwo figur A C M N H B vñ E C D H N M.
vñ ſetz dañ EM
auff N H/ ſo fallet A K eigentlich auff E M/ vnd wirt ein figur die jx len
ge hat/ auch in {der} breite wie E C/ dz iſt ij vñ ein viij theil.
Dz fünfft iſt/ wã du
begerſt etwz zů einẽ rechtẽ quadraten zů bringẽ/ ſo můß die proportz {der} langẽ
ſeytẽ zů dẽ kurtzẽ/ wie zweyer quadratẽ zal ſein/ wölcher vrſprũg in einẽ vn-
derſcheiden.
Ein exempel in {der} dritten figur. A B ſeye vier vnd ein halbs/ A
C ſeye deren zwey/ ſo iſt die proportz wie neün zů vier.
deren zalen radices vñ
vrſprung ſeind zwey vnnd drey/ ſo an dem einen vnderſcheiden.
deßhalben
theilẽ wir nach dẽ drittẽ gebott A B vnd C D in drey theil/ A C vnd B D

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