Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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              <pb o="dclxxi" file="0727" n="727" rhead="ſachen/ Das fünffzehend bůch."/>
            weil es weyß/ einen edlen vnnd gewaltigen. </s>
            <s xml:id="echoid-s21296" xml:space="preserve">diſes pferd war mir geſchencket
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            worden von dem hoch wirdigen Ertzbiſchoff inn Schotten zů S. </s>
            <s xml:id="echoid-s21297" xml:space="preserve">Andres.
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            <s xml:id="echoid-s21298" xml:space="preserve">darumb zeiget es an/ daß diſer meine ſachen fürderen ſolte/ dieweil die bild
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            nuß ſeiner ſchenckung zů einem großen nutz kom̃en. </s>
            <s xml:id="echoid-s21299" xml:space="preserve">Dann es ſeind in zwey-
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            en tagen zwen botten von dem zů mir kommen/ alſo daß ich gnůgſam ver-
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            ſtendiget/ was der traum bedeüttet habe/ vnnd was der anfang geweſenn. </s>
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            Warumb hab ich dann nit vyl mehr die botten oder dz glück/ diſes were wie
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            es wolte geweſen/ geſehenn/ dann das pferd an ſtatt ſeines herren? </s>
            <s xml:id="echoid-s21301" xml:space="preserve">Wann
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            man diſen zweyfel für diſe bringt/ ſo vermeinen wir haben geyſter die über
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            vns herrſchẽ/ werdẽ ſie leichtlich antwortẽ/ diſes werde in kurtzem mehr be-
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            deütten. </s>
            <s xml:id="echoid-s21302" xml:space="preserve">als namlich das ſchaaff ein rüwigen gewin/ dann man kan leicht-
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            licher mit dem ſchaaff dañ mit dem pferd vmb ghen. </s>
            <s xml:id="echoid-s21303" xml:space="preserve">darzů ein zweyfelhaff
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            tigen weg/ weil jetz ein ſchaaff/ dann ein pferd geſehen worden/ vnd zůletſt
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            wider ein ſchaaff/ alſo dz es bedeüttet ich wurde zůletſt nit reitẽ/ aber ein klei
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            neren gewün dann vor zeitten haben/ dañ man ſchetzet ein ſchaff nit ſo hoch
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            alsein pferd. </s>
            <s xml:id="echoid-s21304" xml:space="preserve">es iſt auch ein ſchaaff on alle boßheit/ betrug/ vnd zanck. </s>
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            leicht bedeüttet es auch des ſommer zeit/ dann ein ſchaaff wirt dannzůmal
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            beſchoren. </s>
            <s xml:id="echoid-s21306" xml:space="preserve">Darzů daß meinem gemüt nit ſolte genůg beſchehen/ vnnd
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            mir nit gezimmen/ weil ich auff einem ſchaaff reit/ daß mich ſchwerlich tra
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            gen mocht.</s>
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            <s xml:id="echoid-s21308" xml:space="preserve">Vyleicht zeigt es den krieg an/ wie dann diſe vrſach das nachuolgẽd end
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            genůgſam bewiſen innerthalben dreyen tagen/ als Vercell vonn den Fran-
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            tzöſiſchen hauptleüttenn durch verretterey eingenommen/ dahin ich dann
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            vyl kommlicher hette reyſen mögen. </s>
            <s xml:id="echoid-s21309" xml:space="preserve">alſo daß mir zů beyden theilen die wal
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            geben/ weil ich auch die růw erwellet/ zeiget es mir an/ daß mich diſe erwel-
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            lung gereüwen wurde. </s>
            <s xml:id="echoid-s21310" xml:space="preserve">Wie hatt aber durch ſo wenig ding/ als dann das
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            ſchaaff vnnd das pferd/ welches mir etwan geſchencket worden/ geweſen/
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            ſo vyl mögenn bedeüttet werden? </s>
            <s xml:id="echoid-s21311" xml:space="preserve">vnnd vyleicht noch vyl mehr/ welche
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            hernach das end an zeigen/ vnnd auff dißmal nitt wol mögen anzeigt wer-
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            den. </s>
            <s xml:id="echoid-s21312" xml:space="preserve">Darzů wöllend die geyſter nitt/ daß man alles vollkommenlich ſe-
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            he/ darmit man der verhencknuß Gottes nit entrinnen möge/ oder daß
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            vyleicht nit alles bekannt. </s>
            <s xml:id="echoid-s21313" xml:space="preserve">Deßhalben wañ die ſach vollbracht/ verſthond
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            wir erſt/ daß durch diſe heimlich ſachen etliche ſolliches vorgeſehẽ/ welchem
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            man nitt entrinnen mag. </s>
            <s xml:id="echoid-s21314" xml:space="preserve">was auch beſchicht/ mag man hernach vyl baß
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            nach dem geſicht oder weiſſagung richten.</s>
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            <s xml:id="echoid-s21316" xml:space="preserve">Wölche aber nit wöllen daß die geyſter ein vrſach diſer dingen ſeyen/ die
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            geben vyl ein ſchwachere antwort. </s>
            <s xml:id="echoid-s21317" xml:space="preserve">dann an ſtatt der teüflẽ oder geyſteren/
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            müſſend ſie das gemüt nemmen/ welches die geſtaltẽ/ ſo von dem höchſten
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            verſtand kommen/ als in großen vnd wüſten ſpieglen/ vngeſtaltet machẽ/
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            alſo daß ſie hernach einer außlegung bedörffen.</s>
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            <s xml:id="echoid-s21319" xml:space="preserve">Die erkanntnuß aber ſo von artzeten/ kriegßleüten/ bauren/ vnd ſchiff-
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            leüten har kom̃et/ iſt nit ſo vaſt zůuerwunderen/ iſt auch des nammens der
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            weiſſagung nitt werdt. </s>
            <s xml:id="echoid-s21320" xml:space="preserve">Man ſoll auch der weyſen leüten můtmaßung
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            kein weyſſagung nennen/ wiewol deren erkanntnuß etwas gewüſſer vnnd
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            minder fälen mag. </s>
            <s xml:id="echoid-s21321" xml:space="preserve">Wann man nun den handel an ihm ſelbs bedencket/
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            vnnd die vrſach ermißet/ ſo iſt des gemüts vorwiſſen am gewüſſeſtenn.
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            <s xml:id="echoid-s21322" xml:space="preserve">vnſerthalbenn aber iſt die nateürliche vorwiſſung ſicherer/ dann diſe er-
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            neeret gar vyl leüt. </s>
            <s xml:id="echoid-s21323" xml:space="preserve">wann aber die erſte wol gerhatet/ als dann bringet ſie
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