Cardano, Geronimo
,
Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen
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Table of figures
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1 - 30
31 - 60
61 - 90
91 - 120
121 - 150
151 - 159
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(dccvii)
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1.0RC
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de
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104
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">
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o
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dccvii
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0763
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763
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ſachen/ Das ſechßzehend bůch.
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dann ſie ſeind betruglich/ hoffertig/ vnd rümig. </
s
>
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s
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echoid-s22428
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">wann die harzů kommen/
<
lb
/>
ſeind ſie faſt dem liecht vnnd deß feüwr glantz geleich/ wiewol in Fürſten der
<
lb
/>
finſternuß kein waar liecht ſein mag. </
s
>
<
s
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echoid-s22429
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preserve
">Wann man diſe beſchweeret/ bringet
<
lb
/>
man ſie darzů/ daß ſie die ſeül vnnd bildtnuſſen zů lachen machend/ die am
<
lb
/>
pelen von ihnen ſelbs brennend/ vnnd wölliches bey den Aſſyrieren gantz
<
lb
/>
gemein/ ſagend ſie weyß/ in einem becke voll waſſer. </
s
>
<
s
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echoid-s22430
"
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">man mag diſe auch bey
<
lb
/>
vns mit diſem gar wol heraußberüffen/ als ich hernoch will anzeigen. </
s
>
<
s
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echoid-s22431
"
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="
preserve
">es iſt
<
lb
/>
auch kein andere weyß hinauß zů locken/ zů diſen zeytten vnd inn diſen lan
<
lb
/>
den bekanndtlicher. </
s
>
<
s
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echoid-s22432
"
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preserve
">wir brauchen aber an ſtatt deß beckẽ ein gleſenen krůg/
<
lb
/>
als bald hernoch volget. </
s
>
<
s
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echoid-s22433
"
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preserve
">deßhalben füllet man das becke/ vnd höret zů erſt
<
lb
/>
ein ſubteyl getöß on alle ſtimm/ wölliches ein zeichen daß der teüffel darein
<
lb
/>
ghet. </
s
>
<
s
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"
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">wann dann das geſchirr voll waſſer iſt/ höret man ſubteyle ſtimmen/
<
lb
/>
mitt wöllichen ſie den begerenden antworten. </
s
>
<
s
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echoid-s22435
"
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preserve
">ſie ſeind mitt fleyß gar leyß/
<
lb
/>
damitt man ſie inn denen dingen/ ſo ihenn vnbekanndt/ nitt der lugen be-
<
lb
/>
ſchelten möge. </
s
>
<
s
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echoid-s22436
"
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preserve
">diſe ſchweyffend hin vnnd har/ dann ſie ſeind auß der Son-
<
lb
/>
nen ordnung. </
s
>
<
s
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echoid-s22437
"
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preserve
">Weil auch deß gantzen teüffel leib entpfindtlich/ darzů höret
<
lb
/>
vnnd ſicht/ dann er hatt das gehör durch den lufft geleich wie wir/ vnd das
<
lb
/>
geſicht durch das liecht/ wirt er auch geletzet/ vnnd entpfindet ſchmertzen/
<
lb
/>
ſo er zertheilet wirt. </
s
>
<
s
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echoid-s22438
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">deßhalben/ vnnd auch von angeborner forcht (wie ge-
<
lb
/>
ſagt) förchtet er wunderbarer geſtalt die ſchwert vnnd waffen. </
s
>
<
s
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echoid-s22439
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preserve
">Diſes iſt deß
<
lb
/>
Pſelli meinung vonn den teüfflen. </
s
>
<
s
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">nun wöllend wir auch auff meines vat-
<
lb
/>
ters kommen.</
s
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s
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</
p
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<
p
>
<
s
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">Facius Cardanus hatt ein lufftigen teüffel (wie geſagt) lang bey ihm/ ſo
<
lb
/>
<
note
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="
note-0763-01
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note-0763-01a
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">Cardani v
<
unsure
/>
at-
<
lb
/>
ters
<
unsure
/>
meinung
<
lb
/>
von den @üf-
<
lb
/>
flen.</
note
>
ihm geheim geweſen. </
s
>
<
s
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="
echoid-s22443
"
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="
preserve
">ſo lang er auch die beſchweerung inn demm brauch ge-
<
lb
/>
habt/ hatt er ihm die waarheit weyß geſagt/ als er aber diſe verbrennet/ ka-
<
lb
/>
me er wol/ aber er gab ihm lugen für. </
s
>
<
s
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">Alſo hat er diſen (ſo ich recht gedenck)
<
lb
/>
bey acht vnnd zwentzig jaren inn der beſchweerung gehabt/ vnd noch dem
<
lb
/>
cr ihn ledig gelaſſen bey fünff jaren. </
s
>
<
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">Dem handel ſeye wie jm wölle/ weil der
<
lb
/>
etwas verbunden geweſen/ hatt er ſich zimlich wol gehalten. </
s
>
<
s
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">auß wöllichem
<
lb
/>
dann genůgſamm zů erlernen daß teůffel ſeyend/ weil er alles gantz fleyſſig
<
lb
/>
lich auß dem erforſchet. </
s
>
<
s
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">dann er kam nitt allwegen allein/ wiewol den mehr
<
lb
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theil/ ſonder auch offt mit ſeinen geſellen.</
s
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<
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p
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">Diſer hatt faſt inn allen dingen ein meinung wie Pſellus/ aber er ſtim-
<
lb
/>
met mitt den Platoniſchen/ von wöllichen ich harnoch reden will/ gar nit/
<
lb
/>
doch hielt er auch etwan inn wichtigen ſachen andereſt dann Pſellus. </
s
>
<
s
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">Zů
<
lb
/>
erſt weil er ſagt diſe wurden geboren vnnd ſturbend. </
s
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<
s
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">ſie ſeyend aber gar leb-
<
lb
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hafftig. </
s
>
<
s
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">doch haben ſie jm die zeyt nit angezeiget. </
s
>
<
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">er habe aber ſelbs ein můt-
<
lb
/>
maſſung auß dem angeſicht genommen/ weil diſer ſo bey zwey vnd viertzig
<
lb
/>
jaren alt/ eines jüngling geſtalt gehabt/ namlich vermeinende diſe mögen
<
lb
/>
bey cc oder ccc jar leben. </
s
>
<
s
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="
echoid-s22454
"
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preserve
">Er zeiget eigentlich an diſe geberend/ werdend ge-
<
lb
/>
boren/ vnnd darzů alt. </
s
>
<
s
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echoid-s22455
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">Es ver meinet auch diſer wann ſie ſturben/ ſturben
<
lb
/>
ihre gemütter mitt ſampt den leiben/ wie auch die vnſere. </
s
>
<
s
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echoid-s22456
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preserve
">doch ſeye diſes ih-
<
lb
/>
nen nitt genůgſamm bekanndt. </
s
>
<
s
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echoid-s22457
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">Sie habend auch ſchůlen vnnd verſamlun
<
lb
/>
gen/ darzů andere ding bey jnen/ wölliche ich an anderen orthen angezeigt.
<
lb
/>
</
s
>
<
s
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echoid-s22458
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">Ob aber etliche alſo ſchlecht vnnd doll/ wie Pſellus ſagt/ zeiget er nit an.</
s
>
<
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echoid-s22459
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p
>
<
p
>
<
s
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echoid-s22460
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">Die Platoniſchen aber/ als Plotinus/ Porphyrins/ vñ Iamblicus/ vn
<
lb
/>
<
note
position
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right
"
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="
note-0763-02
"
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="
note-0763-02a
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="
preserve
">Der Platoni-
<
lb
/>
ſchen meinũg.</
note
>
der wölchen einer deß anderẽ ſchůlmeiſter geweſen/ alſo dz Porphyrius faſt
<
lb
/>
in der mitte/ vermeinen die teüffel ſeyen zů nechſt bey den Götterẽ vñ ewig.
<
lb
/>
</
s
>
<
s
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="
echoid-s22461
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echo
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