Cardano, Geronimo
,
Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen
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Table of figures
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1 - 30
31 - 60
61 - 90
91 - 120
121 - 150
151 - 159
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768
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Von mancherlei wunderbaren
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ſchuldigung. </
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echoid-s22597
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">Die prieſter pflegtẽ die teüfel durch die diſtel anzezeigen/ mitt
<
lb
/>
dem ſtier ſich zůbeſchirmẽ vor der böſen geyſterẽ anlauff/ mitt {der} ſchermauß
<
lb
/>
hertz ſagten ſie waar/ mit dem ſchwebel vnd geſaltzẽ meerwaſſer reinigeten
<
lb
/>
ſie ſich/ den Adamãt/ Iaſpis/ Corallẽ vnd Racinẽ (welches ein dornechtig
<
lb
/>
geſteüd) brauchten ſie/ die ſelben abzůwenden. </
s
>
<
s
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echoid-s22598
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">Dañ die böſen geyſter ſtoßẽd
<
lb
/>
alle böſe begirdẽ in die menſchẽ/ luſt zů reichthum̃en/ vngebürlichen wollü
<
lb
/>
ſten/ lugẽ/ betrug/ todtſchlag vñ anders {der} gleichen. </
s
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<
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echoid-s22599
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">Vñ ob ſie wol ſolliche/
<
lb
/>
wöllẽ ſie doch für götter gehaltẽ werdẽ/ darũb thůnd ſie auch wunderzeichẽ/
<
lb
/>
begerẽ angebetten zůwerdẽ/ vñ richtẽ alle zauberey vnd hexenwerck an.</
s
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echoid-s22601
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">Deren ſehl aber/ ſo mit gewalt ertödet/ haben diſes an jnen/ dz ſie die leib
<
lb
/>
liebend/ darumb berüffend ſie etwan diſe ſo bey den leiben whonẽd/ etwan
<
lb
/>
gar von den leibẽ/ etwan allein von einẽ orth. </
s
>
<
s
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echoid-s22602
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">Vñ nit allein diſe/ ſon{der} auch
<
lb
/>
etwan von anderen thierẽ. </
s
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<
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echoid-s22603
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">deßhalben welche begerten weißzeſagen/ fraßen
<
lb
/>
der hirtzen/ ſchermaußen/ adler/ vnd anderer hertzẽ/ mit welchen der ſelbi
<
lb
/>
gen thieren ſehl/ die menſchliche ſehl lernete/ in der ſelbigen arth zůkünffti
<
lb
/>
ge ding erkeñen. </
s
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<
s
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echoid-s22604
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">alſo auch/ mit dem regẽ der froſchen hertz/ weil die froſchen
<
lb
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zůkünfftiges vngewitter erkeñen. </
s
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echoid-s22605
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">dañ wañ man das hertz von einẽ thier ge
<
lb
/>
freſſen/ mochte man nit alles vor wüſſen/ ſon{der} allein die ding/ ſo von dem
<
lb
/>
ſelbigen thier mochtẽ erkeñet werden. </
s
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<
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echoid-s22606
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">Es erſtreckt ſich aber diſe vorwüſſen-
<
lb
/>
heit auch zů anderen dingen/ dieweil die mẽſchliche natur aller dingẽ theil-
<
lb
/>
hafftig/ vnd ein allgemein ding iſt. </
s
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<
s
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echoid-s22607
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">die überigen aber alle/ habend allein jre
<
lb
/>
gewüſſen arthen. </
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<
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echoid-s22608
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">Diſes iſt nun der Platoniſchen meinung von den teüflen/
<
lb
/>
geiſteren vnd ſehlẽ/ ſo von Mercurio Trimegiſto ſein vrſprung entpfangẽ/
<
lb
/>
vnd hernach von Byto deſſelbigen außleger vnd Propheten (wie ſie ſagen)
<
lb
/>
darzů von anderẽ prieſterẽ eroffnet vnnd gemehret. </
s
>
<
s
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echoid-s22609
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">Harnach iſt ſie bey den
<
lb
/>
Griechẽ wider erneüwert/ zůerſt durch Socratẽ/ dañ durch Platonem/ har
<
lb
/>
nach durch Plotinũ/ Porphyriũ/ Iamblicũ/ vñ Proclũ gemehret vnd zů-
<
lb
/>
letſt durch Marſiliũ Ficinum den artzet zů Florentz/ biß auff vns kom̃en.</
s
>
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echoid-s22610
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echoid-s22611
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">Alſo iſt noch überig/ daß wir ſehen/ durch was vrſachen oder erfarungẽ
<
lb
/>
diſe ſach möge bewehret werden. </
s
>
<
s
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echoid-s22612
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">Dieweil aber in erfarung wir nitt mer ver-
<
lb
/>
nemmen mögen/ dañ die ding ſo vorhin von vns in dem fünffzehendẽ ca-
<
lb
/>
pitel angezogen/ acht ich vonn nöten ſein/ daß wir etliche gewüſſe zeügnuß
<
lb
/>
brauchen. </
s
>
<
s
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echoid-s22613
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">Dergleichen ſeind welche auß einem weyſen vñ auffrechtẽ gemüt
<
lb
/>
<
note
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left
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note-0768-01
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">wie man die
<
lb
/>
warheit
<
lb
/>
durch zeügen
<
lb
/>
erfarë möge.</
note
>
kommend/ ſo ſich auff kein parthey ergebend/ oder wann alles in der zeüg
<
lb
/>
nuß zůſammen ſtimmet/ ob wol ein yedes ſtuck für ſich ſelbs examiniert
<
lb
/>
iſt/ vnnd ob wol diſe nit vonn glaubwürdigen perſonen kommend/ wölche
<
lb
/>
aber auß marter genötiget die warheit zůſagen/ oder wann man zů mehr
<
lb
/>
malen fraget/ vnnd offt ein gůte zeit voneinanderẽ. </
s
>
<
s
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echoid-s22614
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">dann ſo nicht anderſt
<
lb
/>
dann fablen/ iſt nit müglich daß einer allwegẽ auff ein weyß möge antwor-
<
lb
/>
ten/ wann er ſchon nicht anderſt/ in mittler zeit/ zůbedenckẽ gehabt. </
s
>
<
s
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echoid-s22615
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">Mein
<
lb
/>
vatter iſt ein amptman an dem gericht geweſen/ welcher on alle marter die
<
lb
/>
warheit hatt mögẽ von den ſchuldigẽ bringẽ/ ob wol andere treffenlich groß
<
lb
/>
marter darzů bedörffen. </
s
>
<
s
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echoid-s22616
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">Weil ſich aber diſes nit gezim̃et/ vnd ob es ſich wol
<
lb
/>
gezim̃et/ begert ich es nit mitt der leüten ſchaden zůwüſſen/ hab alſo deſter
<
lb
/>
mehr fleiß gehabt/ damit ich nit betrogẽ wurde/ welcher ſelbs ein bůch von
<
lb
/>
dem betrug geſchriben. </
s
>
<
s
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echoid-s22617
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">Man můß aber darzů die menner erwellen/ welche
<
lb
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nit gar arbeitſelig/ vnnd nit gar zůfromm ſeind. </
s
>
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echoid-s22618
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">dann ſie begeren mehr die
<
lb
/>
ſelbigen/ dañ dz die jnẽ mit recht zůgeben werdẽ. </
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echoid-s22619
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">Hargegen die glückſeligen
<
lb
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