Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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              <pb o="dccxxxi" file="0787" n="787" rhead="ſachen/ Das ſechzehend bůch."/>
            gemüt etwas inn den leib vermag dann nur inn ſein eigenen. </s>
            <s xml:id="echoid-s23174" xml:space="preserve">es mag auch
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            kein leib das gemüt verkeeren. </s>
            <s xml:id="echoid-s23175" xml:space="preserve">dann wann du zů einem menſchen feüwr/ o-
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            der geyſel/ oder andere grauſamme marter halteſt/ wirſt du zůwegen brin-
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            gen daß er dir willfahret/ vnnd ſagt was dir gefalt. </s>
            <s xml:id="echoid-s23176" xml:space="preserve">du magſt aber nit voll-
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            bringen daß er yemand liebe oder haße. </s>
            <s xml:id="echoid-s23177" xml:space="preserve">Alſo auch hargegen/ wann du beger
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            teſt daß ſich allein ein flaunfeder bewegte/ vermagſt du es nit/ du brauch-
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            eſt dann gewalt darzů. </s>
            <s xml:id="echoid-s23178" xml:space="preserve">darumb hatt weder der leib über die ſehl/ noch die
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            ſehl über den leib gewalt/ ſonder wie Ariſtoteles recht ſpricht/ der leib wirt
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            durch den leib bewegt. </s>
            <s xml:id="echoid-s23179" xml:space="preserve">Ich red jetz von der handlung von dem treiben/ auß
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            ſtoſſen vnd außwerffen.</s>
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            <s xml:id="echoid-s23181" xml:space="preserve">Es iſt auch diſes hie zůbedencken/ daß die geyſter auff ein andere weyß
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            verſthond dann wir. </s>
            <s xml:id="echoid-s23182" xml:space="preserve">Dañ wo ein mittel zwiſchen zweyen auſſerſten enden/
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            die voneinander vnderſcheidenſt/ het/ da iſt das mittel von beiden auſſer-
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            ſten erden auch vnderſcheiden. </s>
            <s xml:id="echoid-s23183" xml:space="preserve">als nammlich der iñerlich ſinn iſt ein mittel
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            ding zwiſchen dem auſſerlichẽ ſiñ/ vnd des verſtands wirckung. </s>
            <s xml:id="echoid-s23184" xml:space="preserve">es iſt aber {der}
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            auſſerlich ſiñ in dem erkeñen von dem verſtand vnderſcheiden/ deßhalben
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            von nöten daß der innerlich ſin/ in der weyß zůerkeñen/ von dem auſſerli-
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            chen ſiñ vnd dem verſtand vnderſcheiden ſeye. </s>
            <s xml:id="echoid-s23185" xml:space="preserve">Es ſeind aber die geiſter er-
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            was mittel zwiſchen dem höchſtẽ verſtãd/ vnd den menſchen/ vnd habẽ die
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            menſchen ein andere weiß zůerkeñen/ dañ der höchſte verſtand. </s>
            <s xml:id="echoid-s23186" xml:space="preserve">Deßhalben
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            keñend die geiſter alles auff ein anderẽ weg dañ die menſchen/ vnd gewaltẽ
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            der him̃len. </s>
            <s xml:id="echoid-s23187" xml:space="preserve">Diſes erzeigt ſich auch in jrer zůſam̃enſetzung/ welche in beiden
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            gantz vngleich. </s>
            <s xml:id="echoid-s23188" xml:space="preserve">es erkennen aber die menſchen auß denen dingen ſo hin vnd
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            har ſchweiffen/ vnd auß entpfindlichen ſachen/ darumb haben die geyſter
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            ein beſſere weyß alles zůerkennen. </s>
            <s xml:id="echoid-s23189" xml:space="preserve">Wann auch ein alt weib den vogel ler-
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            net reden/ lernet ſie den nit nach ihrer/ ſonder nach des vogels weyß/ vnd
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            diſes auß gewonheit. </s>
            <s xml:id="echoid-s23190" xml:space="preserve">alſo auch wañ die geyſter bey den menſchen whonen/
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            brauchend ſie auch ihre vmbſchweiffende gedanckenn/ inn denen dingen/
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            ſo ſie erkennend. </s>
            <s xml:id="echoid-s23191" xml:space="preserve">doch erkennen diſe nit durch den verſtãd/ ſonder auff vyl
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            ein beſſere weyß/ wie geſagt iſt.</s>
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            <s xml:id="echoid-s23193" xml:space="preserve">Sie nennend aber jre leib nach jrem wolgefallen/ wie die Theology re-
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            den. </s>
            <s xml:id="echoid-s23194" xml:space="preserve">oder es ſeind nit gantze einfache leib/ ſonder inſtrumentiſche (wie ſolli
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            ches die Griechen nennen) darzů in jrer arth vermiſchet/ vnd gar vollkom
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            men. </s>
            <s xml:id="echoid-s23195" xml:space="preserve">oder es ſeind himliſche cörper/ welche nit mögend on ein glantz ſein. </s>
            <s xml:id="echoid-s23196" xml:space="preserve">es
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            ſeind aber nit ſolliche/ dañ ſonſt were allenthalben der glantz vñ das liecht.
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            <s xml:id="echoid-s23197" xml:space="preserve">es mag auch nicht auß dem himmel herab fallen/ darzů nemmend diſe die
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            cörper nicht an/ legend ſie auch nitt wider von jnen/ weil diſe zů aller wir
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            ckung vngeſchickt. </s>
            <s xml:id="echoid-s23198" xml:space="preserve">deßhalben habend ſie beſondere leib/ welche wol außge-
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            theilet/ zů jren wirckungen ſich ſchicken/ vnd gantz ſchön in ihrer art ſeind. </s>
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            Weil die auch auß dem lufft vnnd höcheren element verordnet/ ſeind ſie
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            weich/ kalt/ ſchwach/ vnnd die gar bald etwas leydenn. </s>
            <s xml:id="echoid-s23200" xml:space="preserve">was aber leyden-
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            hafft vnnd ſinnreich/ daß entpfindet auch des ſchmertzen. </s>
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            die auch ſchmertzhafftig. </s>
            <s xml:id="echoid-s23202" xml:space="preserve">welches leib aber ſchmertzhafft/ des gemüt mag
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            auch traurig ſein/ alſo ſeind die geyſter ſchmertzhafft vnd traurig. </s>
            <s xml:id="echoid-s23203" xml:space="preserve">darumb
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            müſſen diſe auch forchtſamm ſein/ dann ſie leyden gar bald/ vnnd werden
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            durch das leyden bald ſchwerlich verletzet/ wie dann die weiche leib zůthůn
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            gewont ſeind. </s>
            <s xml:id="echoid-s23204" xml:space="preserve">weil ſie dann gar leichtlich mögen beſchediget werden/ müſſen
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            ſie auch forchtſam ſein.</s>
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