Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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              <pb o="dccxxxviij" file="0794" n="794" rhead="Von mancherlei wunderbaren"/>
            ein großen zweyffel daran/ weil ſich deren dingen vyl verloffen/ vnnd deß
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            Ceſaris Geiſt faſt zů verderbnuß deß gemeinen nutz gereichet. </s>
            <s xml:id="echoid-s23388" xml:space="preserve">Es entſthet
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            aber auß dem zweyffel noch ein anderer. </s>
            <s xml:id="echoid-s23389" xml:space="preserve">dann es möchte yemand hie ſagen/
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            mocht diſer Geiſt den Caſſium nitt gar vmbbringen/ oder ertrencken/ oder
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            auff ein andere weyß ertöden? </s>
            <s xml:id="echoid-s23390" xml:space="preserve">dann es iſt gewüß/ wann Caſſius diſem ge-
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            ſpenſt troſtlichen begegnet/ were er nit beſchediget worden/ weil wir ſehend
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            daß alle die/ ſo von jnen geletzet/ allein auß forcht vmbkommend.</s>
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            <s xml:id="echoid-s23392" xml:space="preserve">Darumb kommend wir hie wider auff ein räterſchen/ vnnd zů dem Eſ@
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            piſchen ſtein. </s>
            <s xml:id="echoid-s23393" xml:space="preserve">Es iſt gar thorlich zů glauben/ wie dann vyl thůnd/ daß diſe
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            nicht ſchaden/ weil ſie allein eines dings rechte wüſſenheit babend/ als die
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            pferd vnnd hund. </s>
            <s xml:id="echoid-s23394" xml:space="preserve">dann wölliche ein gemeine wüſſenheit habend/ vnnd die
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            menſchen übertreffend/ die wurdend allein jre verachter vnnd die boßhaff
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            tigen vmbbringen. </s>
            <s xml:id="echoid-s23395" xml:space="preserve">vnnd ſolliches darumb/ weil diſer handel Gott gemein-
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            lich angelegen. </s>
            <s xml:id="echoid-s23396" xml:space="preserve">dann er hatt in allen gemeinen thaten gemeine vrſachen/ o-
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            der ſo zů nechſt darbey ſeind/ geordnet. </s>
            <s xml:id="echoid-s23397" xml:space="preserve">darzů weil diſe von anderen Geiſte-
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            ren beſchirmet wurdend. </s>
            <s xml:id="echoid-s23398" xml:space="preserve">dann ſonſt wurde ein ſtreyt vnder jnen ſelbs ſein.
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            <s xml:id="echoid-s23399" xml:space="preserve">Sie vermögend auch ſolliches nitt. </s>
            <s xml:id="echoid-s23400" xml:space="preserve">dann ſie habend allein ein lufftigen leib
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            (wie geſagt) mitt wöllichem ſie allein durch komlichen anlaaß/ als mitt zie-
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            glen/ inn ſchiffarten/ vnnd dergeleichen/ ihren vyl vmb bringenn mögen.</s>
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            <s xml:id="echoid-s23402" xml:space="preserve">Sie wurdend auch durch ihr erſchreckung vyl weiber vnnd kinder vmb-
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            bringen. </s>
            <s xml:id="echoid-s23403" xml:space="preserve">Auch nitt darumb/ daß man nicht auff ſie haltet/ dann alſo wur-
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            dend ſie allein auß ehrgeyttigkeit vyl wunderbarer thaten vollbringen. </s>
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            ſo ſeind durch diſes argument jren vyl/ auch nitt on vrſach/ in die meinung
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            kommen/ es ſeyend keine Geiſter. </s>
            <s xml:id="echoid-s23405" xml:space="preserve">dann ſie handlend nicht offenbarliches/
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            ſonder allein von langen zeytten har/ alſo daß man vermeinet ſie ſeyend.
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            <s xml:id="echoid-s23406" xml:space="preserve">Wann man auch bekennet daß diſe jr würckung habend/ kan man kein ar-
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            gument erfinden/ daß man diſen möge widerſthen/ dann daß ſie das men-
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            ſchliches geſchlecht/ ſo ihnen zů wider/ verderbend/ oder auff das wenigeſt
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            diſe/ wölliche auß denen ihnen feind ſeind. </s>
            <s xml:id="echoid-s23407" xml:space="preserve">Deßhalben ob wol vyl ding vor-
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            handen/ wölliche man ſicht daß es alſo ſeye/ mag man doch kein gewüſſe vr-
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            ſach erfinden/ warumb die alſo ſeyend/ als inn himmeliſchen bewegungen
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            offenbar. </s>
            <s xml:id="echoid-s23408" xml:space="preserve">doch iſt die rechnung der teüfflen halben an diſem orth gewüß vñ
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            offenbar/ weil die ding/ ſo vonn ihnen bekanndt/ an allen orthen zůſam-
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            men ſtimmend.</s>
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            <s xml:id="echoid-s23410" xml:space="preserve">Darumb ſoll man zů erſt hie mercken daß die Geiſter in der oberſtẽ landt
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              <note position="left" xlink:label="note-0794-01" xlink:href="note-0794-01a" xml:space="preserve">Der teüfflẽ o-
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              der Geiſtẽ be-
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              ſchluſs.</note>
            ſchafft deß lufft whonend/ vnnd daſelbſten geboren werdend. </s>
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            der lufft reiner/ trockner/ vnnd nitt als kalt iſt. </s>
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            vnns kommen/ dann die menſchen zů nidereſt inn das meer. </s>
            <s xml:id="echoid-s23413" xml:space="preserve">nitt allein dar
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            umb/ daß ſie den trüben lufft bey vnns nitt erleiden mögend/ weil ſie we-
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            der athmen noch etwas anders vollbringen möchtend/ ſonder daß ſie inn
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            dem abfaren durch ein überauß kalte landtſchafft reiſen müßtend/ wölli-
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            che zů nechſt vmb vnns ghet. </s>
            <s xml:id="echoid-s23414" xml:space="preserve">daß alſo faſt ein zaun zwiſchen vns vnnd den
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            Geiſteren iſt/ wie das waſſer in dem meehr/ zwiſchen vns vnnd den fiſchen.
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            <s xml:id="echoid-s23415" xml:space="preserve">Vnd ob wir wol ein gůten verſtand vnd geſcheüd/ darzů begerend die fiſch
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            vmb zů bringen/ mögend wir doch diſes an wenigen vollbringen/ vnd dar-
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            zů allein diſe fahen/ ſo faſt ſelbs zů vns lauffend/ wölliche der zaal noch/ ſo
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            in dem meer lauffen/ für nicht ſollen gehalten werden.</s>
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