Cardano, Geronimo
,
Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen
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Table of figures
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1 - 30
31 - 60
61 - 90
91 - 120
121 - 150
151 - 159
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(dcxxv)
of 997
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1.0RC
">
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text
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de
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">
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1
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86
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s
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echoid-s19855
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">
<
pb
o
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dcxxv
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0681
"
n
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681
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rhead
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ſachen/ Das fünffzehend bůch.
"/>
begegnen mag/ weil er auch gegen ſeinem ſchöpffer vndãckbar geweſen/ vñ
<
lb
/>
ſonſt anderer geſtalt.</
s
>
<
s
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echoid-s19856
"
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preserve
"/>
</
p
>
<
p
>
<
s
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echoid-s19857
"
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="
preserve
">Als vnder den Keyſerẽ Valentiniano vnd Valentẽ die bäſen im Palaſt
<
lb
/>
grůneten/ zeigten ſie an dz gãtz ſchlecht leüt von niderẽ ſtammẽ ſolten tref-
<
lb
/>
fenlich erhöcht werden. </
s
>
<
s
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echoid-s19858
"
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="
preserve
">der geleichen geth es auch zů mit allen ſchlechtẽ din-
<
lb
/>
gen/ wann ſie wider jr natur in etwas beſſers verkeert werden. </
s
>
<
s
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echoid-s19859
"
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preserve
">als wañ ein
<
lb
/>
eſel mit eines menſchen haubt geboren wirt. </
s
>
<
s
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echoid-s19860
"
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preserve
">wann in dornheckẽ roſen wuech
<
lb
/>
ſen. </
s
>
<
s
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echoid-s19861
"
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preserve
">dergeleichen iſt auch diſes geweſen/ ſo wir vorhin von einem eſel angezo
<
lb
/>
gen/ der auff den richterſtůl geſtigen was.</
s
>
<
s
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echoid-s19862
"
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="
preserve
"/>
</
p
>
<
p
>
<
s
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echoid-s19863
"
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preserve
">Der ſtetten halben hielt ſich der Hetruſcer kunſt alſo. </
s
>
<
s
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echoid-s19864
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preserve
">man hatt acht auff
<
lb
/>
<
note
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right
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note-0681-01
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note-0681-01a
"
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="
preserve
">Der
<
gap
/>
<
lb
/>
glück zü@@ken
<
lb
/>
nen.</
note
>
diſen der am dem tag geboren/ an welchem mã die ſtatt zůbanwen angefan-
<
lb
/>
gen/ ob der zů einem vollkommen alter keme/ vnd was glück jm zů handen
<
lb
/>
ſtieße. </
s
>
<
s
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="
echoid-s19865
"
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="
preserve
">wie er auch vnder anderen menſchẽ geweſen/ alſo vermeintẽ ſie wurd
<
lb
/>
die ſtatt vnder den ſtetten ſein. </
s
>
<
s
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echoid-s19866
"
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">Alſo iſt Numas Pompilius an dem xix tag
<
lb
/>
Aprellen geboren/ an welchem tag auch Rom erbauwen. </
s
>
<
s
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echoid-s19867
"
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">diſer hatt daſelb-
<
lb
/>
ſten gereigiert/ vnnd iſt Rom ein künigin vnder den ſtetten worden. </
s
>
<
s
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="
echoid-s19868
"
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="
preserve
">Wann
<
lb
/>
auch ein anderer auß den burgeren an dem tag geboren da der vorgend ge-
<
lb
/>
ſtorben/ vnnd lang lebet/ ſo beſthet ſie zwey alter. </
s
>
<
s
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="
echoid-s19869
"
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="
preserve
">Wann diſer ſtirbt/ vnd
<
lb
/>
wider ein anderer an dem tag geboren/ vnnd alt wirt/ vollbringet diſer das
<
lb
/>
dritt alter der ſtatt. </
s
>
<
s
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echoid-s19870
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">vnnd alſo biß zů dem zwölfften. </
s
>
<
s
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echoid-s19871
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">alſo daß kümerlich ein
<
lb
/>
ſtatt mag biß zů den taußet jarẽ kom̃en. </
s
>
<
s
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echoid-s19872
"
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preserve
">Ich glaub aber daß diſes ſo zů dem
<
lb
/>
erſten geſagt/ mehrteil waar ſeye/ vnnd gar kein aberglaub dabey/ dieweil
<
lb
/>
die zwey ſo mit einander geboren/ ein glück erlangen ſollend. </
s
>
<
s
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="
echoid-s19873
"
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="
preserve
">bey dem ande-
<
lb
/>
ren aber iſt der aberglaub. </
s
>
<
s
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="
echoid-s19874
"
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="
preserve
">Sonſt iſt vyl beſſer wañ man für die zwölff gey-
<
lb
/>
ren der ſtatt Rom zwölff hundert jar zů gibt. </
s
>
<
s
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echoid-s19875
"
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="
preserve
">dann diſe ſtatt iſt M clxiiij
<
lb
/>
jar nach dem ſie erbauwen von den Geten erobert/ vnder ihrem Künig A-
<
lb
/>
larico/ als der vnnütz liederlich mann Arcadius Keyſer geweſen. </
s
>
<
s
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="
echoid-s19876
"
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="
preserve
">Wann
<
lb
/>
yemand auch xij welt für Numẽ vollkommen gantz lebẽ/ welches ſich faſt
<
lb
/>
in die lxxx jar erſtreckt/ rechnen/ der wurde nit fälen. </
s
>
<
s
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="
echoid-s19877
"
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="
preserve
">Diſes weißt man ei-
<
lb
/>
genlich wol/ daß Varro der ſtatt/ auß eines waarſagers weyſſagung/ diſes
<
lb
/>
end beſtimmet hatt.</
s
>
<
s
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echoid-s19878
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preserve
"/>
</
p
>
<
p
>
<
s
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="
echoid-s19879
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preserve
">Deß zůkünfftigen ſigs wunderzeichen nimmet man von vier orthẽ har.
<
lb
/>
</
s
>
<
s
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="
echoid-s19880
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preserve
">
<
note
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="
right
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="
note-0681-02
"
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="
note-0681-02a
"
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="
preserve
">Sig@ vorwüſ-
<
lb
/>
ſen.</
note
>
von dem him̃el/ als wañ man ein gewüß zeichen am him̃el ſicht/ daß eigent
<
lb
/>
lich zů einer parthey gehört. </
s
>
<
s
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echoid-s19881
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preserve
">als ein creütz für die Chriſten. </
s
>
<
s
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="
echoid-s19882
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="
preserve
">ein Mon für die
<
lb
/>
ſo dem Mahometen etwas verflichtet. </
s
>
<
s
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="
echoid-s19883
"
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preserve
">Darzů von denen dingẽ ſo von dem
<
lb
/>
him̃el fallen/ als von ſtraal vnd feüwr. </
s
>
<
s
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="
echoid-s19884
"
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="
preserve
">wann ein feüwr herab fallet/ bedeü-
<
lb
/>
tet es ein niderlag. </
s
>
<
s
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="
echoid-s19885
"
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="
preserve
">wann man vermeinet es brennen die ſpieß/ bedeütet es
<
lb
/>
den ſieg. </
s
>
<
s
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="
echoid-s19886
"
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="
preserve
">Es ſoll aber der feldherr auff die träum acht habẽ/ wañ er ein auff-
<
lb
/>
rechter mann iſt/ dañ wie diſe ſeind/ werden auch ſeine ſachen ein außgang
<
lb
/>
nem̃en. </
s
>
<
s
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="
echoid-s19887
"
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="
preserve
">wañ er boßhafftig iſt/ vñ etwas eigẽtlich ſicht/ als ein ſieg o{der} glück/
<
lb
/>
dadurch er zů dem ſtreit frölich bewegt/ iſt jm nit gůt. </
s
>
<
s
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="
echoid-s19888
"
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="
preserve
">Dañ des Põpeij frö-
<
lb
/>
licher traum vor der Pharſaliſchen niderlag/ iſt nit allein falſch/ ſonder jm
<
lb
/>
auch tödtlich geweſen. </
s
>
<
s
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="
echoid-s19889
"
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="
preserve
">Von den thieren verſteth man diſes offter vnnd ge-
<
lb
/>
wüſſer. </
s
>
<
s
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="
echoid-s19890
"
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preserve
">auff wölche ſeitten die rappen vnd geyren ſehẽ/ denen zeigen ſie ein
<
lb
/>
niderlag an/ weil ſich diſe thier von todten cörperen ſpeyſen. </
s
>
<
s
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="
echoid-s19891
"
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="
preserve
">Es iſt noch bö
<
lb
/>
ſer wañ die binlein auff die fenlin ſitzen/ oder auff des hauptmans zelten/
<
lb
/>
dañ man pflegt diſes thier on raach/ wañ ſie honig gemachet/ auß den hüet
<
lb
/>
ten zůuertreibẽ mitt rauch vñ fewr. </
s
>
<
s
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="
echoid-s19892
"
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="
preserve
">Es iſt auch ein Eydgnoßiſcher haupt-
<
lb
/>
</
s
>
</
p
>
</
div
>
</
text
>
</
echo
>