Cardano, Geronimo
,
Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen
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Table of figures
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1 - 30
31 - 60
61 - 90
91 - 120
121 - 150
151 - 159
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(dclxxij)
of 997
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1.0RC
">
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text
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de
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"
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1
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95
">
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echoid-s21323
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">
<
pb
o
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dclxxij
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0728
"
n
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728
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Von mancherlei wunderbaren
"/>
ſchlechte menſchen in ein hohen ſtath. </
s
>
<
s
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echoid-s21324
"
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preserve
">Deßhalben bedau cht mich/ daß diſe
<
lb
/>
jr glück recht gebraucht/ welche gnůgſam freuelich auß vorwüſſen deß ge-
<
lb
/>
müt von wichtigen vnd glücklichen hendlen etwas außgeſprochẽ/ aber doch
<
lb
/>
nit offt. </
s
>
<
s
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="
echoid-s21325
"
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="
preserve
">wan man aber diſes forchtſam vnd verzuglich thůt/ iſt es nit gůt.
<
lb
/>
</
s
>
<
s
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="
echoid-s21326
"
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="
preserve
">Darumb ſoll man von großenn vnglücklichen ſachen ſelten/ vnnd gantz ſi-
<
lb
/>
cher weyßagen. </
s
>
<
s
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echoid-s21327
"
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="
preserve
">Deßhalben fälend wir auff zwen weg. </
s
>
<
s
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="
echoid-s21328
"
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="
preserve
">wañ wir eintweders
<
lb
/>
forchtſam vnd zweyfelhafftig etwas weyſſagen/ oder wañ wir fräuelich on
<
lb
/>
alle fürwort handlen/ vnnd ſo eine auß den dreyen conditionen manglet. </
s
>
<
s
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="
echoid-s21329
"
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="
preserve
">
<
lb
/>
es můß aber auch die vierdte condition darbey ſein/ nammlich daß man es
<
lb
/>
diſem weyſſage den es antrifft.</
s
>
<
s
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="
echoid-s21330
"
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="
preserve
"/>
</
p
>
<
p
>
<
s
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="
echoid-s21331
"
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="
preserve
">Es ſeind aber dreyerley weg auß dem gemüt weyßzůſagen. </
s
>
<
s
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echoid-s21332
"
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preserve
">Der traum/
<
lb
/>
<
note
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="
left
"
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="
note-0728-01
"
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="
note-0728-01a
"
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="
preserve
">Drey weg
<
lb
/>
weyſs zůſagẽ
<
lb
/>
auſs dem ge-
<
lb
/>
müt.</
note
>
das looß/ vnd die nieſſung. </
s
>
<
s
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="
echoid-s21333
"
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="
preserve
">Ich will aber beweyſen daß diſe ſeyend/ vnd nit
<
lb
/>
mehr/ wie ſie auch ſeyend. </
s
>
<
s
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="
echoid-s21334
"
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="
preserve
">dann wachende ſagen wir auß einem trib der na-
<
lb
/>
tur weyß/ vnnd ſolliches auß der nießung. </
s
>
<
s
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="
echoid-s21335
"
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="
preserve
">Dann es zeiget Ariſtoteles inn
<
lb
/>
dem bůch von der Thierẽ natur an/ daß die nieſſung ein weyßaglich zeichẽ
<
lb
/>
ſeye/ vnd darzů auß allen geyſteren vnd bleſtẽ/ allein heilig. </
s
>
<
s
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="
echoid-s21336
"
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="
preserve
">Es vermeinet
<
lb
/>
auch eben der ſelbig/ daß ſie beſſer nach mittag ſeyend. </
s
>
<
s
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="
echoid-s21337
"
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="
preserve
">diſes iſt ein zeichen
<
lb
/>
der warheit/ vnd der erledigung von aller gefahr.</
s
>
<
s
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="
echoid-s21338
"
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="
preserve
"/>
</
p
>
<
p
>
<
s
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="
echoid-s21339
"
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="
preserve
">Man nennet diſes ein glücklich zeichen der weyſſagung/ wann man ein
<
lb
/>
<
note
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="
left
"
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="
note-0728-02
"
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="
note-0728-02a
"
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="
preserve
">Neſſung be-
<
lb
/>
deütnuſs.</
note
>
ſchlacht thůn ſoll/ weil die natur begert alle böſe bläſt hinauß zůtreibẽ. </
s
>
<
s
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="
echoid-s21340
"
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="
preserve
">aber
<
lb
/>
in anderen geſchefften iſt die nieſſung allein nit glücklich. </
s
>
<
s
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echoid-s21341
"
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="
preserve
">alſo daß die alten
<
lb
/>
wann ſie genoſſen/ weil ſie die hoſen angethon/ wider zů bett gangen ſemd.
<
lb
/>
</
s
>
<
s
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echoid-s21342
"
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="
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">wann aber diſes zweymalen beſchicht/ iſt es glücklicher. </
s
>
<
s
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="
echoid-s21343
"
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preserve
">Man ſoll aber nit
<
lb
/>
allein in nieſſungen/ ſonder inn allen weyſſagungen (von welchem wir jetz
<
lb
/>
reden werden) drey ding mercken. </
s
>
<
s
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="
echoid-s21344
"
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="
preserve
">Zů erſt daß es kein nateürlicher handel/
<
lb
/>
ſonder etwas von der natur abgeſundert/ als mit dem ohrenſauſen/ durch
<
lb
/>
welches ich vyl jar har der red vnd des geſchrey halbẽ erinnert ward/ ſo von
<
lb
/>
mir außgangen. </
s
>
<
s
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="
echoid-s21345
"
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="
preserve
">dann es was gar keiner kranckheit geleich/ wie ich dañ jetz-
<
lb
/>
und entpfind. </
s
>
<
s
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="
echoid-s21346
"
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="
preserve
">dann diſes ſauſen iſt inwendig/ als wañ es angehefftet/ vnd
<
lb
/>
gantz ſchwer. </
s
>
<
s
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="
echoid-s21347
"
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="
preserve
">der erſt aber was leicht als wann er von auſſen har keme/ vnd
<
lb
/>
abgeſündert were/ ja es erſchüttet mir das gantz haubt/ als wolte es mich
<
lb
/>
zwingen auffzůmercken. </
s
>
<
s
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="
echoid-s21348
"
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="
preserve
">diſes aber/ als wann es ein nießung were/ welches
<
lb
/>
man des Socratis geyſt nennet. </
s
>
<
s
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echoid-s21349
"
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="
preserve
">gantz ein wunderbarer vnd faſt vngläub-
<
lb
/>
licher handel. </
s
>
<
s
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="
echoid-s21350
"
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="
preserve
">Man erkennet diſen am mehrſten/ daß er gantz geheim/ vnd
<
lb
/>
faſt allwegen in geſchefften har kommet. </
s
>
<
s
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echoid-s21351
"
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="
preserve
">vnd ſonſt nit/ wie aber in kranck-
<
lb
/>
heiten beſchicht. </
s
>
<
s
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="
echoid-s21352
"
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="
preserve
">Zů dem anderen daß diſe auffmerckung von frommen leü
<
lb
/>
ten beſchehen/ dann weil ſie waarhafftig ſein ſollend/ wie mögen ſie on gött
<
lb
/>
liche eingebung ſein? </
s
>
<
s
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="
echoid-s21353
"
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="
preserve
">darumb wie möchtend ſie in ein ſeel kommen ſo mit la
<
lb
/>
ſter beflecket/ vnd allem ſchaden verunreiniget iſt.</
s
>
<
s
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="
echoid-s21354
"
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="
preserve
"/>
</
p
>
<
p
>
<
s
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="
echoid-s21355
"
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="
preserve
">Es iſt aber ein yede ſeel rein/ welche diſe vier ding krefftig bey jr ſelbs b@
<
lb
/>
<
note
position
="
left
"
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="
note-0728-03
"
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="
note-0728-03a
"
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="
preserve
">Ein reine ſeel</
note
>
haltet. </
s
>
<
s
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echoid-s21356
"
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="
preserve
">nammlich ein liebe zů der gerechtigkeit/ ein erkanntnuß aller gůt-
<
lb
/>
that die man von Gott empfangen/ alſo daß man ihm ſelbs nicht zůmeſſe.
<
lb
/>
</
s
>
<
s
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="
echoid-s21357
"
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="
preserve
">reüw vnnd leid vergangner boßheit/ mitt alles vnbillichen ſchaden erſetz-
<
lb
/>
ung ſo man einem anderen zůgefügt/ vnnd daß man verzeichung võ Gott
<
lb
/>
begere. </
s
>
<
s
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="
echoid-s21358
"
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="
preserve
">Darzů iſt offenbar daß man meßig vnd nüchter ſein ſoll. </
s
>
<
s
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="
echoid-s21359
"
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="
preserve
">Es begeg-
<
lb
/>
net auch etwan den bößen weyßagung/ aber zů gůtem dem gemeinen nutz. </
s
>
<
s
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="
echoid-s21360
"
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="
preserve
">
<
lb
/>
doch iſt ſolliches bey den boßhafftigen vnbeſtendig vnd gar ſeltzam. </
s
>
<
s
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="
echoid-s21361
"
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="
preserve
">Sie ha
<
lb
/>
bend auch in vollbringung der boßheit kein vertreüwen. </
s
>
<
s
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="
echoid-s21362
"
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="
preserve
">dann diſer ſo ein
<
lb
/>
</
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p
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div
>
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text
>
</
echo
>