Cardano, Geronimo
,
Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen
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Table of figures
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1 - 30
31 - 60
61 - 90
91 - 120
121 - 150
151 - 159
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(cccxl)
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1.0RC
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de
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1
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48
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echoid-s11115
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">
<
pb
o
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cccxl
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0396
"
n
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396
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rhead
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Von mancherlei wunderbaren
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ſchen ſolliche etwas dunckler/ iſt ſie doch/ von wegen det vollkommenheit.
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lb
/>
</
s
>
<
s
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echoid-s11116
"
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preserve
">Es iſt auch etwas lieblichers/ dieweil du nun ein malen geweſen/ vyl mehr
<
lb
/>
glückſelig vnnd herrlich/ dann ſchlecht vnnd vnglück hafftig geweſen ſein. </
s
>
<
s
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echoid-s11117
"
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="
preserve
">
<
lb
/>
auch beßer ein menſchen dann ein hirtzenkefer. </
s
>
<
s
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echoid-s11118
"
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="
preserve
">darumb auch weger glück-
<
lb
/>
hafftig geweſen ſein/ ſo nit anderſt vorhanden. </
s
>
<
s
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echoid-s11119
"
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preserve
">dannenhar kom̃en die tha-
<
lb
/>
ten der weidlichen künigen/ vorab deß großen Alexanders/ Iulij Ceſaris/
<
lb
/>
vnnd anderen. </
s
>
<
s
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echoid-s11120
"
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="
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">Nun aber/ wie gemeldet/ bleibt der verſtand. </
s
>
<
s
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echoid-s11121
"
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preserve
">darumb iſt in
<
lb
/>
vyl weg kommlich wann man glückſelig geweſen. </
s
>
<
s
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echoid-s11122
"
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="
preserve
">wañ du auch diſes nit biſt
<
lb
/>
das du aber ſein magſt/ vnnd wilt das du ſein magſt/ iſt wie das höchſt gůt. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11123
"
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="
preserve
">
<
lb
/>
ſolliches vollbringt vnſer geſatz. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11124
"
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="
preserve
">Darumb werden wir vff vier geſtalt glück
<
lb
/>
ſelig. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11125
"
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="
preserve
">durch ſteyffen glauben der zůkünfftigen welt/ beſtendige nachkom-
<
lb
/>
menden/ ſeligen leben/ vnnd verloffener thaten oder weyßheit vnnd ehr. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11126
"
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="
preserve
">
<
lb
/>
Solliche ding machend vns auff zweyerley weg glückſelig/ wann die men-
<
lb
/>
ſchen ſolliches gedencken/ vnd vnſer conſcientz diſes erkennet.</
s
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<
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echoid-s11127
"
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="
preserve
"/>
</
p
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p
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echoid-s11128
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">Diſes zeigt auch die natürlich begird an. </
s
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echoid-s11129
"
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preserve
">dann ein yeder wolt lieber ein
<
lb
/>
Athenienſer/ dann der knecht/ ſo an galgen gehenckt/ geweſen ſein. </
s
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<
s
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echoid-s11130
"
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="
preserve
">Es be-
<
lb
/>
gert aber niemand mehr Bucephalus oder Alexanders roß geweſen ſein/
<
lb
/>
dann ein haſen. </
s
>
<
s
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echoid-s11131
"
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="
preserve
">alſo iſt bekandt/ daß nit allein beßer glückſelig geweſen ſein/
<
lb
/>
wann du es ſchon nit biſt/ ſonder auch daß die glück ſeligkeit in erkanm nuß
<
lb
/>
vnnd vernunfft ſtande.</
s
>
<
s
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echoid-s11132
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"/>
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p
>
<
p
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<
s
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echoid-s11133
"
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preserve
">Es müſſend auch diſe/ ſo glückſelig leben wellen/ wüſſen/ das wir geſagt
<
lb
/>
haben/ namlich daß beſſer/ das leben vnd vergangene handlung gůt gewe-
<
lb
/>
ſen ſein. </
s
>
<
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echoid-s11134
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">wann gar kein vnderſcheid/ ſolt man deß woluſt allein pflegen. </
s
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echoid-s11135
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preserve
">dañ
<
lb
/>
wir habend diſes allein/ deſſen wir genießen. </
s
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echoid-s11136
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">dem iſt alſo. </
s
>
<
s
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echoid-s11137
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">darumb ſoll man
<
lb
/>
ſich in den tugenten üben. </
s
>
<
s
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echoid-s11138
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">dann wann der tugenden werck vollbracht/ mach
<
lb
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et es dem gemüt ein beſondere freüd. </
s
>
<
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">vnnd hargegen deß leibs woluſt ein
<
lb
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traurigkeit. </
s
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<
s
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echoid-s11140
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">darumb iſt auß ſollichem gnůgſam bekanndt/ daß diſes vn-
<
lb
/>
ſers leben mit der vorgenden leben nichts gemein hatt. </
s
>
<
s
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echoid-s11141
"
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preserve
">dann das vergan-
<
lb
/>
gen iſt allwegen/ dar zů krefftig/ diſes aber vnkrefftig/ vnd ein traum deß
<
lb
/>
ſchatten. </
s
>
<
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">darumb iſt auch vnſer glück ſeligkeit faſt gar nicht.</
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p
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<
s
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echoid-s11144
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="
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">Es iſt aber bekant daß die glück ſeligkeit zů erſten ſthet bey der juget/ be-
<
lb
/>
<
note
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="
left
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note-0396-01a
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">ware glüc
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unsure
/>
k-
<
lb
/>
ſeligkeit.</
note
>
ſtendiger geſundheit/ vnd ſchönen leib. </
s
>
<
s
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echoid-s11145
"
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="
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">demnach bey den güterẽ des glücks/
<
lb
/>
daß einer nit arm ſeye/ auch nit gar zů reich. </
s
>
<
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echoid-s11146
"
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preserve
">dann die behauſung vnd reich
<
lb
/>
thumb der menſchen ſollend ein ziel haben. </
s
>
<
s
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echoid-s11147
"
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preserve
">dann große reich thumbẽ ſeind
<
lb
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wie ein große galeẽ/ die wenig kriegßleüt hatt. </
s
>
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echoid-s11148
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">dañ wañ man diſe nit verwha
<
lb
/>
ret/ verderben ſie/ vnd bekommet alſo der menſch eines trägen vnd torech-
<
lb
/>
tigen namm. </
s
>
<
s
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echoid-s11149
"
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">Wann du aber ſorg wilt haben/ wer hatt auff die hüter ſorg?
<
lb
/>
</
s
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<
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echoid-s11150
"
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">der bauwman/ artzet/ ſchaffner/ koch/ kauffman/ fürſprech vnnd dienſt/
<
lb
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die tragend alle ab. </
s
>
<
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echoid-s11151
"
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preserve
">darumb iſt faſt kein größere ſtraaff/ wann man diſes
<
lb
/>
erhalten will/ ſo man aber küm̃erlich erhalten mag. </
s
>
<
s
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echoid-s11152
"
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="
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">diſes ſeind große reich
<
lb
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thummen. </
s
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echoid-s11153
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">Dar zů wann du kranck biſt/ geth es niemand übler dann dem
<
lb
/>
reichen. </
s
>
<
s
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echoid-s11154
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">die artzet verziehen die kranckheit/ der erb ſtellet dir nach. </
s
>
<
s
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echoid-s11155
"
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="
preserve
">vnnd
<
lb
/>
wann er dich an lachet/ wünſchet er dir den todt/ wann er ſchon der beſt iſt. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11156
"
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="
preserve
">
<
lb
/>
wann er aber böß iſt/ hilfft er dir auch zů dem end.</
s
>
<
s
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="
echoid-s11157
"
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="
preserve
"/>
</
p
>
<
p
>
<
s
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="
echoid-s11158
"
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="
preserve
">Des reichen kinder/ wann ſie groß ſeind/ wöllend dem vatter auch nitt
<
lb
/>
mehr gůtz/ dann andere erben. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11159
"
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="
preserve
">wann die kinder klein ſeind/ iſt der vat-
<
lb
/>
ter faſt ſorgfeltig/ wie er diſe wol verſicheren möge/ wann er geſtorben. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11160
"
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="
preserve
">Da-
<
lb
/>
tumb ſoll wol einer reich ſein/ aber nit zů ſehr. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11161
"
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="
preserve
">vnnd das nach gelegenheit
<
lb
/>
</
s
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p
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div
>
</
text
>
</
echo
>