Cardano, Geronimo
,
Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen
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Table of handwritten notes
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1 - 30
31 - 60
61 - 90
91 - 113
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1 - 30
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(cccxlv)
of 997
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1.0RC
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de
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cccxlv
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0401
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401
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ſachen/ Das acht bůch.
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ſchöne herrliche leiberey angerichtet. </
s
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echoid-s11286
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">auß diſer ſeind alle gůte bücher kom-
<
lb
/>
men/ ſo wir heüttigs tags habẽ/ vorab was Hippocratis geweſen. </
s
>
<
s
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echoid-s11287
"
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preserve
">Er hatt
<
lb
/>
die heilige geſchrifft/ durch die ſiebentzig dolmetſchen laßen in Griechiſche
<
lb
/>
ſpraach bringẽ. </
s
>
<
s
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echoid-s11288
"
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">Zweymal hundert tauſent Iudẽ hatt er frey gelaßen. </
s
>
<
s
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echoid-s11289
"
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preserve
">Theo-
<
lb
/>
phraſten hatt er zů ſich berüffen/ vñ iſt gegẽ allen gelerten faſt freygeb ge-
<
lb
/>
weſen. </
s
>
<
s
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echoid-s11290
"
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preserve
">Alſo iſt es auch vmb Hieronen der Syracuſaner Tyrannen vnd für
<
lb
/>
ſten geſtanden/ wölcher vor der kranckheit nit milter vnd fröm̃er geweſen/
<
lb
/>
dann ſein brůder Gelon. </
s
>
<
s
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echoid-s11291
"
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="
preserve
">nach deren aber hatt er ſich vffdas ſtudieren vnd
<
lb
/>
freye künſt gelegt/ vnd hie mit ſein verſtand gebeſſert/ vnd ſeine geberden
<
lb
/>
recht angeſchicket. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11292
"
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preserve
">Es beſchicht auch ſelten daß nie natur an beiden mangel
<
lb
/>
hafftig/ oder an beiden treffenlich vollkom̃en/ namlich am leib vnd gemüt
<
lb
/>
ſeye. </
s
>
<
s
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echoid-s11293
"
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="
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">Dañ ein große ſtercke haltet gemeinlich zů vyl auff ſich ſelbs. </
s
>
<
s
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echoid-s11294
"
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="
preserve
">wie har-
<
lb
/>
gegen ein vnmäßige weißheit vnd frommkeit/ gemeinlich grobe geberden
<
lb
/>
vnd blödigkeit bey ihr hatt. </
s
>
<
s
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echoid-s11295
"
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="
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">Doch iſt diſes der vernunfft etwas gemäß.</
s
>
<
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echoid-s11296
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</
p
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<
p
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echoid-s11297
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preserve
">Diſes iſt noch mehr zůuerwunderẽ das Rhodiginus ſchreibt/ es ſeye Da
<
lb
/>
mocrates Paleſtes an füſſen kranck geweſen/ vnd ſich aber in den heiligen
<
lb
/>
kempffen alſo geübet/ daß er ein kreiß vmb ſich gemachet/ vnnd den wider
<
lb
/>
ſecheren befolhen/ ſie ſolten jn von ſeinem orth treiben/ wo es jnẽ müglich/
<
lb
/>
weil ſie aber ſolliches nit vermögen/ iſt er von dem heiligen kampff gekrö-
<
lb
/>
net/ hinweg gangen. </
s
>
<
s
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echoid-s11298
"
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preserve
">dann die menſchliche natur/ wann es ihren gefallen/
<
lb
/>
mag vyl zůwegen bringen/ alſo daß ſie ihren ſelbs offt gar zůwider iſt. </
s
>
<
s
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echoid-s11299
"
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="
preserve
">Etli-
<
lb
/>
chen iſt auch vyl ongefahr beſchehen/ als wann die natur würcket/ wie man
<
lb
/>
bey Catone Cenſorino ſicht/ welcher vier vnnd viertzig malen angeklagt/
<
lb
/>
vnnd ſich ſo offt ſelbs entſchuldiget/ vnnd ſo offt ledig geſprochen worden.
<
lb
/>
</
s
>
<
s
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="
echoid-s11300
"
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preserve
">Alſo iſt dem Ariſtophen zů Athen beſchehen (wie Aeſchines bezeüget) dann
<
lb
/>
er hatt ſich gerümet/ er ſeye fünff vnd neüntzig malen angeklagt vnnd ab-
<
lb
/>
ſoluiert worden. </
s
>
<
s
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echoid-s11301
"
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="
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">Es war auch kein wun{der}/ dann weil Cato in dem Regimẽt
<
lb
/>
groß/ vñ von ſeinẽ geſchlecht har klein geweſen/ hatt er vyl vffſetz gehabt. </
s
>
<
s
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echoid-s11302
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="
preserve
">
<
lb
/>
den anderen aber hatt die Griechiſche leichtferigkeit dohin gebracht/ weil
<
lb
/>
diſe beid inn der böſen welt begerten fromm zůſein.</
s
>
<
s
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echoid-s11303
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>
<
p
>
<
s
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echoid-s11304
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">Deßhalben bewegt mich diſes/ wölches doch zů einer anderen handlung
<
lb
/>
gehört/ vnd aber hie auß beſonderer nutzbarkeit nit zů vnderlaßen/ nam̃-
<
lb
/>
lich daß ein frommer man/ wann ein from̃e oberkeit vorhanden/ ſehen ſoll
<
lb
/>
wie er mencklichem ſolle nutz ſein. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11305
"
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="
preserve
">wañ aber böße zeit vorhandẽ/ ſoll er nach
<
lb
/>
keinem Tyranniſchen gewalt ſtellen/ vnd doch den angebottenẽ annem̃en/
<
lb
/>
damit er min{der} ſchadẽ thüge/ freüntlicher handle/ auch in einer böſen ſach/
<
lb
/>
dieweil ein andere die vyl böſer were/ diſen ſonſt zůhanden neme. </
s
>
<
s
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echoid-s11306
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">doch ſoll
<
lb
/>
er ſich hüten/ daß er diſem orth kein anſehen mache/ vnnd die tyranney erſt
<
lb
/>
beſtätige. </
s
>
<
s
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echoid-s11307
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">wann er aber auſſerthalben der oberkeit iſt/ ſoll er ſich der gott-
<
lb
/>
loſen oberkeit nit widerſetzen/ noch anderleüten boßheit ſtraffen. </
s
>
<
s
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echoid-s11308
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="
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">dañ wañ
<
lb
/>
diſes ſolte gůt vnnd Gott angenem geweſen ſein/ wurde anlaß geben ſein/
<
lb
/>
daß er ſolliches billich auß befelch vollbrechte. </
s
>
<
s
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echoid-s11309
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preserve
">Wann du aber in der Ober-
<
lb
/>
keit biſt/ ſoltu für die gerechtigkeit/ vnnd wider die gotloßen/ biß inn den
<
lb
/>
todt kempffen.</
s
>
<
s
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echoid-s11310
"
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"/>
</
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p
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echoid-s11311
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">Es iſt auch billich hie zů fragen/ ob deß gemüts begirden oder deß leibs
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lb
/>
<
note
position
="
right
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="
note-0401-01
"
xlink:href
="
note-0401-01a
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preserve
">Ob des leibs
<
lb
/>
oder gemüts
<
lb
/>
begirdẽ mech
<
lb
/>
ſiger.</
note
>
gewaltiger ſeyend? </
s
>
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echoid-s11312
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">ich red nammlich von dem ſchmertzen vnnd woluſt/ zů
<
lb
/>
welchen alle andere gerichtet werdenn. </
s
>
<
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echoid-s11313
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preserve
">Ich halt aber/ daß gegenwürti-
<
lb
/>
ge leibliche mehr bewegen/ dann ſie enderen den leib auch on begirden/
<
lb
/>
</
s
>
</
p
>
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text
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echo
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