Cardano, Geronimo
,
Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen
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None
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Table of handwritten notes
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1 - 30
31 - 60
61 - 90
91 - 113
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(ccclxij)
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418
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Von mancherlei wunderbaren
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echoid-s11861
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preserve
">Darumb iſt diſes dem vermögen nach/ gantz groß vnd wunderbar/ der
<
lb
/>
zeit nach aber klein/ vnd einem anderen zůſtendig. </
s
>
<
s
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echoid-s11862
"
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preserve
">Die erſt arth iſt gar of-
<
lb
/>
fenbar/ dann ſie iſt der ſeel gantz eigen/ vnd iſt die vrſach verborgẽ. </
s
>
<
s
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echoid-s11863
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preserve
">doch be
<
lb
/>
gibt ſich diſes offt/ daß es inn vns/ demnach in gleichförmigen dingen iſt.
<
lb
/>
</
s
>
<
s
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echoid-s11864
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">ich ſag namlich in menſchen/ roßen/ vnnd der gleichen/ do die vorbildung
<
lb
/>
harkommet. </
s
>
<
s
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echoid-s11865
"
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preserve
">Diſes beſchicht gar ſchwerlich vnd ſelten in denen ſo kein ſeel
<
lb
/>
haben/ dann jr anfang vnnd vrſprung kommet nitt ſo gar überein mit der
<
lb
/>
emigkeit ſo abgeſündert iſt.</
s
>
<
s
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echoid-s11866
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"/>
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p
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<
s
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echoid-s11867
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preserve
">Die menſchen übertreffen in zwen weg/ eintweders weil ſie vyler dingen
<
lb
/>
<
note
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left
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note-0418-01
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note-0418-01a
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="
preserve
">Menſchen
<
lb
/>
ſtath.</
note
>
einbildung behaltẽ/ auch die beſten/ darumb ſeind die alten vnd gelerten/
<
lb
/>
auch die ſich geübt habend in Mathematicis vnd nateürlichen künſten/
<
lb
/>
dar zů der warheit liebhaber/ weyſer dann die anderen. </
s
>
<
s
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echoid-s11868
"
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="
preserve
">Oder wann ſie in ei-
<
lb
/>
nem augenblick die einbildung/ ſo ſie bekommen/ faaren laßen/ darzů von
<
lb
/>
einem zů dem anderen eylend/ biß ſie in der ſach zů dem end kommend. </
s
>
<
s
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echoid-s11869
"
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preserve
">inn
<
lb
/>
wölchem handel weder die alten/ noch die kinder übertreffend/ ſonder die
<
lb
/>
jungen geſellen/ wölche nit allein behend/ ſonder gantz krefftiglich ſolliche
<
lb
/>
burden tragend. </
s
>
<
s
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echoid-s11870
"
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="
preserve
">Das ſeye nun was es wölle/ iſt es doch nit weit von den ſin
<
lb
/>
nen abgewendet/ dann es hatt von denen ſeinen vrſprung/ vnnd mag nitt
<
lb
/>
weitter kommen auß kürtze eines jeden menſchen leben/ vnd der gedecht-
<
lb
/>
nuß blödigkeit. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11871
"
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="
preserve
">Vnnd ob die wol durch gewüſſe anzeigung gantz weit von
<
lb
/>
den ſinnen gehaltẽ wurden/ möchte man ſie doch nit verſthan noch faßen/
<
lb
/>
dann es můß ein yedes wider von anfang zů ſeinem vrſprung kommen/ da-
<
lb
/>
mit es verſtande vnnd erfare. </
s
>
<
s
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echoid-s11872
"
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preserve
">Es wölte dann yemand ein wiſſentlich leer
<
lb
/>
anzeigen/ wie ein hiſtorien. </
s
>
<
s
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echoid-s11873
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">darumb ſagt man/ es fahre der glaub weitter
<
lb
/>
hinauß/ dann menſchliche weißheit/ welches auch warhafftig geſagt.</
s
>
<
s
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echoid-s11874
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<
p
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s
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echoid-s11875
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preserve
">Dann was ſein ziel hatt in den erſten anfengen/ mag nit faſt weit abwei-
<
lb
/>
chen/ wann man mit gewiſſen bewernuſſen vnd beweiſungen handlẽ will/
<
lb
/>
vnd diſes auß kürtze des lebens/ darzů weil das gemüt ermüdet wirt. </
s
>
<
s
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echoid-s11876
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="
preserve
">deß-
<
lb
/>
halben iſt vnſer gemüt als ein kugel ſo aneinanderen iſt/ gegen der menſch
<
lb
/>
lichen erkandtnuß/ ſo man durch die ſinn hatt.</
s
>
<
s
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echoid-s11877
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p
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echoid-s11878
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preserve
">Darumb iſt es auch voll jrrthummen/ zweyfel/ vnnd gantz vnrein/ auß
<
lb
/>
vermiſchung der beſonderen erkantnuſſen/ die wir eigentlichen an vns ha
<
lb
/>
ben/ vonn der ſinnen gemeinſchafft har. </
s
>
<
s
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echoid-s11879
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="
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">doch habend ſie mit des gemüts
<
lb
/>
vmbkreiß nicht gemeines. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11880
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preserve
">der beweger diſes kreiß oder kugel iſt der wür-
<
lb
/>
ckend verſtand. </
s
>
<
s
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echoid-s11881
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="
preserve
">weil aber die theil ein end haben/ můß man wider nach der
<
lb
/>
zeit/ wann ſie vollendet/ zů den ſelbigen vnnd ihrer kunſt vnnd erfarung
<
lb
/>
kommen. </
s
>
<
s
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echoid-s11882
"
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preserve
">Weil aber diſer kreiß vyl größer dañ ein menſch/ oder vyl men
<
lb
/>
ſchen/ ja auch vyl weltẽ faſſen mögen/ müſte diſer/ ſo alles wüſte/ das vor
<
lb
/>
hin von mencklichem zů anderen zeiten erfaren/ gleich ſein als wann er al-
<
lb
/>
lein aller verſtand were/ von wölchem wir doch der minſt theil ſeind.</
s
>
<
s
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echoid-s11883
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"/>
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<
p
>
<
s
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echoid-s11884
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">Doch hatt ein yeder höherer verſtand diſes alles beyeinander/ vnd über
<
lb
/>
das noch vyl mehr/ daß iſt noch ein kreiß der weyßheit/ alſo dz die proportz
<
lb
/>
ſeye wie eines überſchwencklichen großeñ dings/ gegen dem kleinen an der
<
lb
/>
größe. </
s
>
<
s
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echoid-s11885
"
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">In der ſubſtantz aber vnd wäſenlichkeit vnendlich/ vonn wegen der
<
lb
/>
ſubſtantz vergleichung gegen dem ſchatten. </
s
>
<
s
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echoid-s11886
"
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preserve
">Ich will hie vnderlaßen die jrr-
<
lb
/>
thumen/ zweiflungen vnd vnlautterkeit/ mitt wölchen vnſer gantze kugel
<
lb
/>
verwüſtet/ verhindert/ vnd vnwegſam worden iſt.</
s
>
<
s
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="
echoid-s11887
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preserve
"/>
</
p
>
<
note
position
="
left
"
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="
preserve
">Von verein-
<
lb
/>
barung des
<
lb
/>
gemüts mitt
<
lb
/>
Gott.</
note
>
<
p
>
<
s
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="
echoid-s11888
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="
preserve
">Wañ aber das gemüt einbrünſtig gegen Gott ſein wirt/ ſo übertrifft vn
<
lb
/>
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echo
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