Cardano, Geronimo
,
Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen
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Table of handwritten notes
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1 - 30
31 - 60
61 - 90
91 - 113
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1 - 30
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(cccxlix)
of 997
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1.0RC
">
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de
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">
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1
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48
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echoid-s11399
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">
<
pb
o
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cccxlix
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0405
"
n
="
405
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ſachen/ Das acht bůch.
"/>
waar. </
s
>
<
s
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echoid-s11400
"
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="
preserve
">dann wann du bey den Ryſen die auſſereſte größe verſtheſt/ ſeind die
<
lb
/>
Pygmeen mehr dann Ryſen. </
s
>
<
s
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echoid-s11401
"
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="
preserve
">doch ſolliches zů einem wunderwerck/ vnd nit
<
lb
/>
ein beſonder volck. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11402
"
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="
preserve
">Wann du aber bey den Ryſen ein groß volck verſtheſt/
<
lb
/>
ſo iſt auch ein volck das klein iſt. </
s
>
<
s
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echoid-s11403
"
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="
preserve
">doch nit alſo gar klein/ auch nit eines kur-
<
lb
/>
tzen lebens/ oder das mit den kranichen einen ſtreyt füre. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11404
"
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="
preserve
">Dann ſo es men
<
lb
/>
ſchen werend/ möchte das recht end menſchlicher natur an jnenn nitt man-
<
lb
/>
glen/ wölliches iſt die betrachtung aller dingen. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11405
"
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="
preserve
">es möchten aber diſe/ ſo ein
<
lb
/>
ſollich kurtz leben hetten/ zů der höchſten vollkommenheit nit kom̃en/ vnd
<
lb
/>
dz nit durch ein zůfal/ ſonder auß vnuermüglichkeit der natur. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11406
"
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="
preserve
">dieweil die
<
lb
/>
höchſte vollkommenheit die erkanndtnuß aller künſten einſchleüſſet. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11407
"
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="
preserve
">wöl-
<
lb
/>
ches mehr zeyt erforderet/ dann aber jnen nach der kindtheit/ auß menſchli
<
lb
/>
chen händlen/ vnd anderen hindernuſſen nach überig. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11408
"
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="
preserve
">dann ſo es menſchen
<
lb
/>
ſeind/ müſſend ſie auch burgerliche begirden haben/ darzů ein ordenliches
<
lb
/>
leben füren/ vnd neün monat in můtter leib beleiben/ domit die natur al-
<
lb
/>
ſo mancherley glider/ vnnd ein vollkommen temperament außmache/ alſo
<
lb
/>
daß ſie inſtrumenten vnſerer ſeelen ſein mögend. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11409
"
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="
preserve
">der geſtalt ſeind auch ge-
<
lb
/>
leiche theil am großen vnd kleinen.</
s
>
<
s
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echoid-s11410
"
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="
preserve
"/>
</
p
>
<
p
>
<
s
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="
echoid-s11411
"
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="
preserve
">Es ſeind auch etliche beſondere wunderbare eigenſchafften in der men-
<
lb
/>
<
note
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="
right
"
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="
note-0405-01
"
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="
note-0405-01a
"
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="
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">Menſchlicher
<
lb
/>
cörper natur.</
note
>
ſchen cörper. </
s
>
<
s
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echoid-s11412
"
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="
preserve
">wann ſie auffgehencket/ ſollend ſie ſich für vnnd für gegen der
<
lb
/>
Sonnen keerend. </
s
>
<
s
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echoid-s11413
"
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="
preserve
">diſes beſchicht vyllicht vmb jrer ründe willen/ daß man
<
lb
/>
vermeinet jr angeſicht keere ſich an alle örther/ oder weil der Sonnen wer-
<
lb
/>
me die feüchtigkeit an ſich zeücht. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11414
"
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="
preserve
">dergeleichen iſt auch an anderen orthen
<
lb
/>
von gewechſen gemeldet worden. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11415
"
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="
preserve
">Man hat aber acht genommen/ daß etli
<
lb
/>
chen das haar am bart vnd auff dem haupt/ auch die negel ein gantzes iar
<
lb
/>
gewachſen. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11416
"
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="
preserve
">dann Syneſius ſagt/ daß man der Aegyptieren cörper gewonli-
<
lb
/>
chen beſchoren hab/ wann ſie ſolten vergraben werden. </
s
>
<
s
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echoid-s11417
"
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="
preserve
">Die vrſach iſt vyl-
<
lb
/>
licht daß ſich die haut zůſamẽ zeücht/ wie auch bey den neglen. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11418
"
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="
preserve
">oder weil ſol
<
lb
/>
liches auch von der werme beſchicht/ ſo über die natur vorh anden. </
s
>
<
s
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echoid-s11419
"
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="
preserve
">Man
<
lb
/>
ſagt daß S. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11420
"
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="
preserve
">Gaudentio/ wie er ſechs gantzer monat nach dem todt vergra-
<
lb
/>
ben gelegen/ allwegen das haar vnd die negel gewachſen.</
s
>
<
s
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="
echoid-s11421
"
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="
preserve
"/>
</
p
>
<
p
>
<
s
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="
echoid-s11422
"
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="
preserve
">Es ſeind auch inn dem menſchenkaat große krefft/ ſo nit zůuerachten/
<
lb
/>
dann wann man diſen zů dem ohren wee braucht/ verghet der ſchmertzen. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11423
"
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="
preserve
">es
<
lb
/>
vertreiben auch die harn das ſchaumen/ wann man ſie mit einem ſtrauw-
<
lb
/>
halm vmbtreibet. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11424
"
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="
preserve
">es hatt auch der dreck/ harn/ ſpeichel/ vnnd was man in
<
lb
/>
dem bad zůſamen liſet/ zimliche krafft. </
s
>
<
s
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echoid-s11425
"
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="
preserve
">von wöllichen wir in der artzney hi-
<
lb
/>
ſtorien geſagt.</
s
>
<
s
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echoid-s11426
"
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"/>
</
p
>
<
p
>
<
s
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echoid-s11427
"
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="
preserve
">Die ſeügammen thůnd vyl bey den kinderen/ vnnd nitt allein ſo vylde-
<
lb
/>
ren temperament/ ſonder auch geberden belanget. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11428
"
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="
preserve
">Darumb habend die al-
<
lb
/>
ten weyßlich geredt (es ſeye waar oder erdichtet geweſen) es ſeye Romulus
<
lb
/>
von einer wölffin geſeügt worden. </
s
>
<
s
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echoid-s11429
"
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="
preserve
">dañ er hat wilde geberden an jm gehabt/
<
lb
/>
was liſtig/ ſtarck/ vnnd mocht kein ſchaden gedulden. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11430
"
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="
preserve
">darumb wölche von
<
lb
/>
einer geiß geſeügt/ werdend thorechtig vnnd geil/ alſo iſt auch ein bock.</
s
>
<
s
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echoid-s11431
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"/>
</
p
>
<
p
>
<
s
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echoid-s11432
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">Deß menſchen todt thůt nit faſt wee/ wann yemand zů einem gůtten al-
<
lb
/>
<
note
position
="
right
"
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="
note-0405-02
"
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="
note-0405-02a
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="
preserve
">Milter todt.</
note
>
ter kommet/ wie Ariſtoteles ſagt. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11433
"
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="
preserve
">doch iſt er allein vmb ſo vyl böſer/ daß ein
<
lb
/>
alter vorhin vyl kummer erley den můß. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11434
"
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="
preserve
">Der nechſt nach diſem iſt/ wañ ei-
<
lb
/>
ner von einer nateren gebiſſen/ von wölchem Plutarchus meldung thůt.
<
lb
/>
</
s
>
<
s
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="
echoid-s11435
"
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="
preserve
">Nach diſem volget der/ ſo auß dem Meconien vnd dollen magſamẽ tranck
<
lb
/>
kommet. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11436
"
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="
preserve
">dann ſie ſterbend ſchlaffende. </
s
>
<
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="
echoid-s11437
"
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="
preserve
">Zům vierdtenn beſchicht ſolliches
<
lb
/>
</
s
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p
>
</
div
>
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text
>
</
echo
>