Cardano, Geronimo
,
Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen
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None
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Table of handwritten notes
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91 - 113
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preserve
">Dem Hochwirdigen Fürſten
<
lb
/>
vnd Herren-herrn Helchior von Liechtenfelß-von
<
lb
/>
Gottes gnaden Biſchoff zů Baſel/ ſeinem gnedigen herren/
<
lb
/>
Gnad vnd frid von Gott dem vatter/ durch
<
lb
/>
Ieſum Chriſtum vnſerẽ herren.</
head
>
<
p
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s
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">WIewol vil menſchen an al
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lb
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">Menſchë drey
<
lb
/>
erley arten.</
note
>
len orth der Welt erfunden/ gnediger
<
lb
/>
Fürſt vnnd Herr/ wölche gar nit acht
<
lb
/>
nemmen/ was ſich von tag zů tag auff
<
lb
/>
erdẽ zůtrage/ ſonder allein bedencken
<
lb
/>
wie ſie leben vnnd jr narung bekom̃en
<
lb
/>
mögẽ/ wölche deßhalben billicher den
<
lb
/>
vnuernünfftigen thieren/ dann waa-
<
lb
/>
ren menſchen zů vergleichen/ die auch
<
lb
/>
jr geſicht allein zů der erden wenden/
<
lb
/>
vnnd jrer fůglichen ſpeyß nochtrach-
<
lb
/>
ten. </
s
>
<
s
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echoid-s48
"
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preserve
">ſo ſeind doch etliche/ wölliche al-
<
lb
/>
ler dingen/ ſo von {der} natur vollbracht
<
lb
/>
gar wol acht nemmen/ diſen nochgedencken/ vnd ſich darab verwunderen/
<
lb
/>
wüſſen aber noch nit die vrſach wie ſolliches zůgange/ vnnd warumb alles
<
lb
/>
auff diſe vnnd kein andere weyß geordnet werde. </
s
>
<
s
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echoid-s49
"
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preserve
">Deßhalben gar wenig/
<
lb
/>
vnd vnder vyl tauſenden kümerlich einer vorhanden/ wöllicher nitt allein
<
lb
/>
alles ſicht/ erkeñet/ vnd ſich darab verwunderet/ ſonder auch vrſach weißt
<
lb
/>
warumb diſes alſo/ vnnd nitt auff ein anderen weg beſchehe/ wölches doch
<
lb
/>
võ wegẽ manigfaltiger nutzbarkeit/ billich auch in kleinẽ dingẽ wol acht zů
<
lb
/>
nem̃en. </
s
>
<
s
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echoid-s50
"
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="
preserve
">Dieweil dañ allein die vernunfft ein menſch von anderẽ thieren vn
<
lb
/>
derſcheidet/ vnd aber der ein etwan vyl tanſent an vernunfft vnd verſtand
<
lb
/>
übertriffet/ ſoll diſer billich ein obereſter Fürſt vnd Künig der anderen ge-
<
lb
/>
achtet werden. </
s
>
<
s
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echoid-s51
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preserve
">dann der beſſer theil deß menſchen iſt nitt der cörper/ ſonder
<
lb
/>
die ſehl vnnd der verſtand. </
s
>
<
s
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echoid-s52
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">Darumb hatt Ariſtoteles/ der geleert vnnd
<
lb
/>
hochuerſtendig Philoſophus/ wie er gefraget ward was ein geleerter von ei
<
lb
/>
nem vngeleerten/ ein verſtendiger von einem vnuerſtendigen/ für ein vn-
<
lb
/>
derſcheid hetten/ gar weyßlich geantwort/ wie ein lebendiger vonn einem
<
lb
/>
todten. </
s
>
<
s
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echoid-s53
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preserve
">dann wie bey dem todten cörper gar kein verſtand noch leben/ alſo
<
lb
/>
iſt auch bey einem vnuerſtandenen gar kein üebung noch gebrauch der ga-
<
lb
/>
ben vnnd gnaden/ ſo Gott dem menſchen für alle andere thier reichlich mit
<
lb
/>
getheilet vnd verlichen hat.</
s
>
<
s
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p
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<
s
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preserve
">Deßhalben wie der hochgeleert vnnd weytberüembt herr Hieronymus
<
lb
/>
Cardanus nitt allein angezeiget/ was inn der welt beſchehen/ ſonder auch
<
lb
/>
die vrſachen aller dingen/ gantz fleyſſig in Latein beſchriben vnnd darge-
<
lb
/>
ſtellet/ alſo daß es vonn mencklichem mitt großen freüden vnnd begirden
<
lb
/>
allenthalben geleſen/ habend etliche weyß vnnd hochuerſtendige menner
<
lb
/>
vermeinet gantz nutzlichen zů ſein/ wann diſes werck zů Teütſch tranßfe-
<
lb
/>
</
s
>
</
p
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