Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

Table of handwritten notes

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              <pb o="cccxlvij" file="0403" n="403" rhead="ſachen/ Das acht bůch."/>
            Alſo (wie geſagt) bringt deß jamers gedechtnuß/ in denẽ/ ſo von natur et-
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            was frölicher/ vnnd auß langem gebrauch verſtendiger/ auch ein groſſe ge-
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            legenheit wol vnnd ſäliglich zů leben. </s>
            <s xml:id="echoid-s11344" xml:space="preserve">wie auch hargegen/ den thorechtigen
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            vnnd bekümertẽ die gedechtnuß vergangener freüden gantz beſchwerlich/
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            welche inen billich ſolte angenem ſein.</s>
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            <s xml:id="echoid-s11346" xml:space="preserve">Deßhalben hatt Epicurus/ welcher ein engen weg vnnd ein arbeitſeligẽ
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            haußradt mẽſchliche glückſeligkeit zů beſtim̃en gehabt/ ſo der götter fründ
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            ſchafft/ hohen verſtand/ tuget/ vnnd was ehrlich hingenommen/ nothal-
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            ben müſſen/ in ſollichem mangel der materien/ weil gegenwürtige freüd
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            faſt kurtz/ vnnd zůkünfftige vngewüß/ den gröſſeren theil ſeiner glückſälig
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            keit in gedechtnuß deß vergangenen woluſt ſetzen.</s>
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          <note position="right" xml:space="preserve">vnglück
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          dreyen ding@.</note>
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            <s xml:id="echoid-s11348" xml:space="preserve">Die menſchen ſeind faſt vnglückhafftig auß jren laſteren/ on gefahr/ o-
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            der von natur. </s>
            <s xml:id="echoid-s11349" xml:space="preserve">gemeinlich aber von natur/ wañ die leib nit mit den gemüte
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            ren ſtimmen/ als wann ein dapffer gemüt in einem ſchwachen cörper iſt/
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            ſo ſich ſelber friſſet. </s>
            <s xml:id="echoid-s11350" xml:space="preserve">oder wann ein ſtarcker vnnd ſchöner leib ein ſchlecht ge-
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            müt hatt/ ſo verachtet vnnd geſchmecht wirt. </s>
            <s xml:id="echoid-s11351" xml:space="preserve">dann es vermeinend vyl/ es
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            ſtande gar wol/ wann ſie diſe/ ſo einer ſchönen geſtalt/ beleidigen/ damitt
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            man ſie für ſtercker halte. </s>
            <s xml:id="echoid-s11352" xml:space="preserve">alſo daß man ein ſchöne geſtalt nit begeren ſoll/ ſie
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            iſt auch nicht nütz/ wann nit ein ſtercke darbey iſt. </s>
            <s xml:id="echoid-s11353" xml:space="preserve">wie gröſſer auch die ſter-
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            cke/ ye vnglücklicher ſthet es vmb inn. </s>
            <s xml:id="echoid-s11354" xml:space="preserve">Wir reden aber ietzund von gſunden
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            leiben/ wiewol auch in krancken eines dapfferen gemüts gedult/ nit ſo vyl
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            bringt/ alß der ſchmertz/ dan es entpfacht ſchaden/ wañ es gedenckt daß deß
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            gemüts tugeten verhindert ſeind.</s>
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          <note position="right" xml:space="preserve">Ob zwergen
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            <s xml:id="echoid-s11356" xml:space="preserve">Auß diſem ſo nun geſagt/ wirt diſe frag vnderſcheiden vnnd auffgelöſ-
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            ſet/ nammlich ob auch mögend zwergen ſein? </s>
            <s xml:id="echoid-s11357" xml:space="preserve">Es ligt aber vyl daran daß
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            man glaube/ es ſeyend zwergen vnnd kleine leüt/ dañ man iſt deren gewüß.
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            <s xml:id="echoid-s11358" xml:space="preserve">ich hab auch in dem xi. </s>
            <s xml:id="echoid-s11359" xml:space="preserve">bůch von den Subtiliteten bey dem end/ von einem
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            wunder ſchönen meldung gethon. </s>
            <s xml:id="echoid-s11360" xml:space="preserve">der anderen leib ſeind dicker/ dann daß
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            ſie jre kleine an der proportz recht mögend verglichẽ werden. </s>
            <s xml:id="echoid-s11361" xml:space="preserve">diſer aber hatt
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            glider/ ſo ein rechte glidmaß zů allen theilen gehabt. </s>
            <s xml:id="echoid-s11362" xml:space="preserve">Doch war er kein Pyg
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            meus oder rechter zwerg. </s>
            <s xml:id="echoid-s11363" xml:space="preserve">dañ bey einem Pygmeen verſthet man ein volck/
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            ſo allein acht jar lebet/ vnnd nit/ wann on gefahr etwan einer klein wirt. </s>
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            Darumb vermeinend ettlich es ſeyend menſchen/ wie auch Ariſtoteles dar-
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            uon gehalten. </s>
            <s xml:id="echoid-s11365" xml:space="preserve">es mag aber deß menſchen leben vnder einem volck nitt alſo
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            kurtz ſein. </s>
            <s xml:id="echoid-s11366" xml:space="preserve">Die Garamanten/ ob ſie wol vyl vnd treffenlich beſchweret/ le-
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            bend doch bey vierzig jaren/ welches faſt das kürtzeſt leben bey einem volck
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            iſt. </s>
            <s xml:id="echoid-s11367" xml:space="preserve">wañ nun die Pygmeen allein acht jar lebten/ müſten auch ettliche völck
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            er/ ſo zů nechſt vmb ſie gelegen/ allein xx oder xxx jar leben. </s>
            <s xml:id="echoid-s11368" xml:space="preserve">welches doch
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            Ariſtoteles ſelbs nit angezeigt. </s>
            <s xml:id="echoid-s11369" xml:space="preserve">Dẽnach wann ſie ſo kürtze zeit lebten/ wur-
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            den ſie auch nit lang in můter leib ſein. </s>
            <s xml:id="echoid-s11370" xml:space="preserve">dann die tragung jm leib/ ſtimmet
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            nothalben mit der zeyt deß lebens. </s>
            <s xml:id="echoid-s11371" xml:space="preserve">Vnnd ob wol ein kalb neün monat/ wie
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            ein kind/ im leib ligt/ lebt es doch biß in fünffzehen jar/ wiewol von der ar-
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            beit vnnd anderen vnkommlichkeiten wegen vyl rinder vnnd kü/ nit über
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            zähen jar alt werden. </s>
            <s xml:id="echoid-s11372" xml:space="preserve">ſolliches zeiget aber ir übelzeyt vnd arbeit an/ dañ wie
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            vorgemeldet/ lebet ein rind xx jar.</s>
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            <s xml:id="echoid-s11374" xml:space="preserve">Es iſt aber noch einandere vrſach/ warumb ein ſolliches kurtz leben/ ei-
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            ner langenn außbereyttung deß menſchen inn můterleib nitt gebüre. </s>
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            möcht ſie inn groſſen thieren woll zů gelaſſen werden. </s>
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