Cardano, Geronimo
,
Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen
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Table of handwritten notes
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1 - 30
31 - 60
61 - 90
91 - 113
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1 - 30
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(ccclx)
of 997
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1.0RC
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echoid-s11789
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ccclx
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0416
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n
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416
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Von mancherlei wunderbaren
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ding ongefahr angerichtet/ iſt bekanndt/ daß dem nit alſo/ ſonder daß ſolli
<
lb
/>
ches Gottes ordnung iſt. </
s
>
<
s
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echoid-s11790
"
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preserve
">Darũb ſo ich mich an alle orth wend/ wirt diſe ma
<
lb
/>
tery alſo eingefaſſet verhinderet/ die ſonſt ein him̃eliſche natur hat. </
s
>
<
s
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echoid-s11791
"
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preserve
">deßhal-
<
lb
/>
ben begibt ſich das einer diſes/ der ander ein anders baß verſthet. </
s
>
<
s
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echoid-s11792
"
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="
preserve
">Alſo ver-
<
lb
/>
ſthet ein verſtand alles/ vnnd wirt mit vollfürung aller theilen gar außge-
<
lb
/>
machet. </
s
>
<
s
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echoid-s11793
"
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preserve
">Darumb iſt ein gemüt/ aller deren ſo geweſen/ ſo ſeind/ vnnd ſein
<
lb
/>
werdend.</
s
>
<
s
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echoid-s11794
"
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"/>
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<
p
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<
s
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echoid-s11795
"
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="
preserve
">Es ſeind auch etliche zů einem/ die anderen zů anderem geſchickter vnd
<
lb
/>
tauglicher/ weil ſie andere theil deß gemüts/ vnd andere inſtrumenten be-
<
lb
/>
kom̃en/ alſo daß diſe ſo krefftiger am gemüt/ zů dem wercken minder geſchi
<
lb
/>
cket ſeind. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11796
"
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="
preserve
">dann wie der ſo ſpeculiert vnd alles bedenckt/ alle krefften der ſee
<
lb
/>
len allein zü dem vntödtlichenn zeücht/ alſo hargegen der/ ſo mitt wercken
<
lb
/>
vmbghet/ braucht alle krefft ſo er im verſtendlichen theil hat/ zů den ſinnli
<
lb
/>
chen vnd beſonderen handthierungen. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11797
"
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="
preserve
">Weil dann der ein von diſem theil
<
lb
/>
gar nicht hat/ vnd der ander alle krefften deß gemüts zům ſelbigen zeücht/
<
lb
/>
was ſoll für ein wunder ſein/ wann der ein an dem orth/ ſo die werck antrif-
<
lb
/>
fet/ den anderen überwindet? </
s
>
<
s
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="
echoid-s11798
"
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="
preserve
">es ſeye dañ ein beſondere würckung vnd voll
<
lb
/>
kom̃enheit deß gemüts darwi{der}/ als in Hippocrate/ Ariſtotele/ vñ Galeno.</
s
>
<
s
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echoid-s11799
"
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preserve
"/>
</
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>
<
p
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<
s
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echoid-s11800
"
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preserve
">Damit ich aber den handel ſelbs wie er ſeye eröffne/ wann alle menſchen
<
lb
/>
für vnd für biß in ewigkeit gelebt/ wurde einer zů einem Gott werden/ die-
<
lb
/>
weil alles überein keme/ vnd nach weyter hinauß füre. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11801
"
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="
preserve
">Wir vnderſthend di
<
lb
/>
ſes wolin vnſerem ſchreibẽ/ es ſeye aber diſes wie es welle/ ſo man es zů dem
<
lb
/>
vnendtlichen rechnet/ iſt es gar nichts. </
s
>
<
s
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echoid-s11802
"
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="
preserve
">Es mag auch nitt wol behalten wer
<
lb
/>
den. </
s
>
<
s
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echoid-s11803
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">dann die bücher haben auch jr alter vnd welt/ wie die menſchen ſelbs/
<
lb
/>
doch etwas lenger. </
s
>
<
s
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echoid-s11804
"
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preserve
">Solliches zeigt an/ daß man nicht gewüſſes deren ſachẽ
<
lb
/>
hat/ ſo ſich vor der ſtatt Troy zerſtörung zůgetragen. </
s
>
<
s
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echoid-s11805
"
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="
preserve
">Diſes iſt faſt M M-
<
lb
/>
D C C L. </
s
>
<
s
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echoid-s11806
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preserve
">jar vor vns beſchehen. </
s
>
<
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echoid-s11807
"
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">vnd von der ſelbigẽ zeyt har gedencket man
<
lb
/>
allein vergangner thatẽ. </
s
>
<
s
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echoid-s11808
"
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="
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">vnd doch der ſelbigen nit wol/ ſonder vyl ding iſt
<
lb
/>
einer fabel geleicher dann einer hiſtorien. </
s
>
<
s
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echoid-s11809
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="
preserve
">dann der elter Homerus/ Heſio-
<
lb
/>
dus/ Dictis/ vnd Dares haben alſo geſchribẽ/ daß es mehr einer fabel dañ
<
lb
/>
hiſtorien gleichet. </
s
>
<
s
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echoid-s11810
"
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="
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">alſo ghet es mit der zeyt zů/ ſo ſich in zerſtörung der ſtatt/
<
lb
/>
vnd lang harnach zůgetragen.</
s
>
<
s
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echoid-s11811
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"/>
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<
p
>
<
s
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echoid-s11812
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preserve
">Die menſchliche natur aber iſt jren ſelbs der vntödtlich keit gewüß/ vnd
<
lb
/>
ſtellet darnach/ darumb ſchreiben ſie mit großer arbeyt hiſtorien/ nit allein
<
lb
/>
der thaten/ ſon{der} auch der natur. </
s
>
<
s
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echoid-s11813
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">Alſo har Plinius ſeinen büchern ein gantz
<
lb
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hoffertigen tittel gegeben. </
s
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echoid-s11814
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preserve
">Darumb mag das verſtendtlich gemüt wol das
<
lb
/>
höchſt ſein/ wölliches doch nimmer zů dem end kommet. </
s
>
<
s
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echoid-s11815
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="
preserve
">Alſo mag es auch
<
lb
/>
mitt der erden zůghen/ aber mit keinem ſeinem theil. </
s
>
<
s
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echoid-s11816
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="
preserve
">alſo mögẽ die iar ſein/
<
lb
/>
aber keine für ſich ſelbs. </
s
>
<
s
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echoid-s11817
"
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preserve
">Wann nun diſes ewig/ wölliches ein ſtuck von dem
<
lb
/>
ewigen/ ſo iſt vnſer gemüt auch ewig. </
s
>
<
s
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echoid-s11818
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">Weil aber das gantz ein arth mit ſei-
<
lb
/>
nem theil/ iſt beſſer man ſage das gemüt ſeye ewig/ wie auch die erſt matery
<
lb
/>
aller dingen. </
s
>
<
s
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echoid-s11819
"
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preserve
">Dann es iſt gewüß/ wann die gedechtnuß vorhandẽ/ oder wir
<
lb
/>
alle zeyt bücher hetten/ vnd die leibliche krefft nit abnemend/ wurde ein ye
<
lb
/>
der in einem vnendtlichen leben ſelig werden/ vnnd faſt glückhafftig ſein/
<
lb
/>
wie er auch in ſeinem höchſten weſen iſt/ ſo vns in einem augenblick begeg-
<
lb
/>
net. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11820
"
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preserve
">es wurde namlich das gemüt ſich ſelbs erkennen/ was es were/ vnd von
<
lb
/>
wannen es kommen. </
s
>
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echoid-s11821
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preserve
">dañ die vntödtliche natur iſt das gemüt vnd verſtend
<
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/>
liche ſeel. </
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echoid-s11822
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">In denen dingen/ in wöllichen die theil von dem gantzen vnder-
<
lb
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p
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echo
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